PDA

Se fuld version : Endnu et utrolig smukt sjal ....!

strikketøsen
13-08-2008, 22:44
Jeg kan ikke huske, hvem på Rokken der først henviste til dette sjal.

Men nu bringer jeg det lige frem igen!

For jeg synes det er meget smukt - og kunne godt tænke mig at prøve at strikke sådan et efter jul! Tidspunktet er valgt fordi der foregår så meget andet inden jul.

Måske kunne vi være flere, der gerne ville strikke dette her sammen?

http://www.elann.com/ShowFreePattern.asp?ID=111024

Jeg har kun denne opskrift og véd ikke, om den er oversat til dansk. Jeg regner bare med i givet fald at strikke efter den amerikanske opskrift. (k)

Jeg kan se i opskriften - og navnet på sjalet fortæller det også - at det er strikket i tykt garn og for hvert nøgle skrifter man pindenr. begyndende med p. 4½ og så går man op til p.5 osv. til og med p. 8.

Er der nogen, der kan huske dette sjal?
Er der nogen af jer, der allerede har strikket det her?
*172*

strikkesinen
13-08-2008, 22:53
(qwe flot og smukt sjal. Jeg kan ikke huske jeg har set det herinde før.

Hvis ikke det er oversat til dansk, så kan vi måske lokke med Wendi, hun er kanon god og hurtig til at oversætte. Ved ikke om man skal spørge om lov først, eller det udelukkende er hvis man lægger oversættelsen ind her på Rokken

OPR1
13-08-2008, 22:58
Jeg hopper over med hensyn til at strikke sjalet, som er utroligt smukt.

Jeg vil på et tidspunkt igang med Super Karla sjalet, men har lige et projekt, jeg gerne vil have gjort færdig først

ingeborg
13-08-2008, 23:02
det er vel nok flot*198*

men hvad jeg laver til januar, er for tidligt at svare på nu(t)

Måske. Det er så hyggeligt med en KAL*131*

klasus
13-08-2008, 23:39
Jeg kunne nok også godt lokkes til at være med på dette efter jul.

Det er godt nok flot - og pindetykkelserne er jo lige mig*172*

Mht. oversættelse - skal vi skrive med det samme og spørge mht oversættelse / offentliggørelse??

Strikkelene
13-08-2008, 23:50
Det er et flot sjal, men det ser noget indviklet ud for mig. Jeg tror, at jeg holder mig til Hundeulds sjal (eller måske et andet ét, der heller ikke er så indviklet at strikke).

strikkesinen
13-08-2008, 23:54
Jeg kunne nok også godt lokkes til at være med på dette efter jul.

Det er godt nok flot - og pindetykkelserne er jo lige mig*172*

Mht. oversættelse - skal vi skrive med det samme og spørge mht oversættelse / offentliggørelse??

En rigtig god ide Klasus, det er du jo fænomenal dygtig til *172*

PS. Hovsa, jeg glemte jo helt, at du også er kanon dygtig til at oversætte, undskyld Klasus (R)

Inka56
13-08-2008, 23:56
((O))Hvis det bliver oversat til dansk er jeg i hvert fald med på den, osse hvis det bliver før jul. Der er altid tid til noget nyt og spændende.*141*

bstorm
14-08-2008, 00:06
Jeg har oversættelsen liggende på min pc. Skal lige have fundet den frem.

Der er bare noget med copyright, så den bliver ikke lagt herind, men må sendes personligt.

klasus
14-08-2008, 00:14
Jeg har lige skrevet og spurg dem om det er OK enten at lægge en oversættelse på rokken, eller distribuerer den mellem os.

Så nu venter vi bare*152*

strikketøsen
14-08-2008, 01:07
Jeg har lige skrevet og spurg dem om det er OK enten at lægge en oversættelse på rokken, eller distribuerer den mellem os.

Så nu venter vi bare*152*

Det er bare (qwegodt, Klasus! *131*

Så venter vi bare.

Tidspunktet med efter nytår er valgt, fordi så er der god tid til at tænke på det her, hvis det var noget, nogen kunne have lyst til.

Foreløbig er vi da vist nogle stykker, der måske gerne vil være med på et sjal-KAL!

Jeg har aldrig strikket sjaler før, men det her er bare så flot - og så kunne jeg træne, inden jeg giver mig i kast med f.eks. Pretty-as-a-peacock sjalet! *172*

kamelia
14-08-2008, 10:32
hej

jeg kunne da vældig godt tænke mig at få oversættelsen sendt til min mail som kan sendes via en pb . Det ser spændende ud og jeg skal lige have Revontuli-sjalet færdigt og så lokker det andet meget.

med venlig hilsen Annette Geer / kamelia

SusanneKristensen
14-08-2008, 14:38
Jeg ville da også gerne høre mere om dette sjal.
Sig endelig til

strikketøsen
14-08-2008, 15:41
Jeg er sikker på, at klasus vender tilbage, så snart hun hører om det med oversættelsen.

*130* Uha - husk lige at sende klasus eller mig en PB med jeres mailadresse (eller vente til vi har lidt flere oplysninger ....) for hvis mailadressen ligger herude i det åbne forum, risikerer I altså at få en masse spam ind ad email-brevsprækken! *131*

Vi skal nok følge op på interesserede, så snart klasus får et svar. (k)

Det kunne være rigtig hyggeligt med et sjal-KAL i januar måned, hvor det alligevel er råkoldt og mørkt udenfor! (z)

minniesmor
14-08-2008, 16:14
Yderst smukt sjal - det kan jeg godt lokkes med på - så jeg må vist også have oversættelsen hvis det kan lade sig gøre - venter at høre hvad Klasus hører fra Amerikanerne *152*

hvem bliver tovholder på dette sjal bliver det dig Klasus??(50)

knus Minniesmor*172*

kolfifi
14-08-2008, 17:41
Jeg kunne også godt tænke mig at strikke dette flotte sjal efter jul, men kun hvis det kan blive på dansk, da al andet sprog er væk efter blodprop, så jeg håber på det efter jul

strikketøsen
14-08-2008, 21:56
(H)herinde!

Jeg har lige aftalt med Klasus, som har travlt rent arbejdsmæssigt i januar/februar, at jeg er tovholder med Klasus som assistance.

Når Klasus har hørt mere med hensyn til opskriften, så samler jeg lige sammen på, hvor mange der kunne være interesseret i et Sjal-KAL efter nytår og hvem der gerne vil have opskriften i den oversatte udgave.

Sjalet strikkes i "aran-weight" garn, som er tykt garn - omkring 18m x 24 rækker pr. 10 cm på pinde 5 - for at give et ca.-mål. (k)

Og for at tage et eksempel er her et islandsk garn, som falder ind i denne kategori:

http://www.yarnforward.com/lettlopi.html
(Dette her er KUN et eksempel på garntypen. Pas på med at købe udenfor EU - der ryger told på købet.)

Jeg er dog ret sikker på, at Jane i hostrik.dk vil kunne hjælpe med garnvalg - ifølge Janes nyhedsbrev får hun bl.a. Rowan-garn i butikken i efteråret og Rowan gør meget i de tykke garner.

Eller at I kan maile/ringe til en af de andre butikker, der har bannerplads her på Rokken for at finde det helt rigtige.

*198*

klasus
14-08-2008, 21:56
Jeg har ikke hørt noget fra elann.com (men er begyndt at kigge lidt på oversættelsen (R))

Minniesmor, jeg tror vi kan lokke strikketøsen til at være tovholder - jeg ved nemlig at min tid vil blive lidt hektisk i starten af det nye år, da vi skal være prøveklude på nogle nye systemer på mit arbejde, og der skal jeg være både tovholder, brandslukker, træner mv. så du vil I ikke kunne være tjent med.

Hvis jeg ikke har fået svar på mandag - Rykker jeg dem.. Med en meget "underfundig" skrivelse *120*

strikketøsen
14-08-2008, 21:59
Undskyld Klasus, vores indlæg nåede lige at krydse hinanden! *134*

(H)Kolfifi,

Jeg er sikker på, at Klasus nok skal ordne det med oversættelsen, så alle der gerne vil være med, kan komme det. *131*

klasus
14-08-2008, 22:18
Undskyld Klasus, vores indlæg nåede lige at krydse hinanden! *134*

(H)Kolfifi,

Jeg er sikker på, at Klasus nok skal ordne det med oversættelsen, så alle der gerne vil være med, kan komme det. *131*

Det er bare OK - jeg havde travlt med at maile til dig, så jeg så det først nu ((O))

Med hensyn til oversættelse, så slipper du ikke helt - jeg har nemlig glemt at fortælle dig, at jeg også har "dømt" dig til korrekturlæser *172*

strikketøsen
14-08-2008, 22:32
Det er bare OK - jeg havde travlt med at maile til dig, så jeg så det først nu ((O))

Med hensyn til oversættelse, så slipper du ikke helt - jeg har nemlig glemt at fortælle dig, at jeg også har "dømt" dig til korrekturlæser *172*

Javel !
Det er helt fint - det skulle jeg nok kunne klare .... ! (wqæ

Mosterkoster
14-08-2008, 22:34
Altså, jeg kunne også godt finde på at hoppe med på den KAL. Især når det først er efter jul. *198*

Bakkely
14-08-2008, 22:41
Jeg har strikket det sjal, og faktisk vandt jeg også månedens håndarbejde i februar i år med det!
Jeg tror den tråd er blevet slettet, for jeg kan ihvert tilfælde ikke finde den igen.
Jeg vil bare lige sige at det er rimeligt svært at strikke da det er MEGET vigtigt at man tæller hele tiden. Især når man når ned i det 3. mønster. Her er det en fordel at have en maskemarkør til at vise hvor mønsteret starter og slutter på begge sider af midten og ude i siderne.
Er der nogen der får problemer med at strikke det, skal jeg gerne hjælpe så godt jeg kan.
*169*

strikketøsen
14-08-2008, 22:48
(H)Bakkely - det ville da være rigtig godt, hvis du kunne være med som assistance, når du nu har været det igennem.

Har du strikket peacock-sjalet, så du kunne fortælle, om dette her er sværere eller mindre svært?

Men - når man ser disse flotte hulmønstre, så er det jo egentlig klart, at man er nødt til at have maskemarkører med - og at man skal tælle en del for at sikre sig maskeantallet er rigtigt.

Det der trøster mig lidt, er at det strikkes i pænt tykt garn på pinde fra 4½ til 8 med skift ½ nr. op for hvert nøgle garn. Det er altså til at se *141*, hvad man laver .....!

Bakkely
14-08-2008, 22:51
Hej Strikketøsen

Jeg har ikke strikket Peacock-sjalet da jeg ikke har mønsteret.
Men hvis du har må du da meget gerne sende en kopi til mig, min mailadresse står under min profil.

*153*

Og spørg endelig hvis du/I går i stå med sjalet.

Sulle
15-08-2008, 07:55
Jeg kunne helt sikkert godt tænke mig at være med efter jul :D
Bare der er en dansk oversættelse ;)

*169*

strikketøsen
15-08-2008, 14:07
Jeg kunne helt sikkert godt tænke mig at være med efter jul :D
Bare der er en dansk oversættelse ;)

*169*

(H)Sulle,

Du skal være aldeles velkommen til at være med på vores sjals-KAL efter jul/nytår. *108*

Lige i øjeblikket er Klasus igang med at ordne det forskellige med hensyn til oversættelsen af den amerikanske opskrift. (k)

Så nu må vi bare håbe, at Klasus snart hører fra dem - ellers bliver de vist "hevet lidt" i ørerne på en pæn måde!

Så nu (24)vi bare!

hostrik
16-08-2008, 20:20
I kan tro jeg gerne vil hjælpe.
Så bare sig til.
Rigtig go fornøjelse.

(H)herinde!

Jeg har lige aftalt med Klasus, som har travlt rent arbejdsmæssigt i januar/februar, at jeg er tovholder med Klasus som assistance.

Når Klasus har hørt mere med hensyn til opskriften, så samler jeg lige sammen på, hvor mange der kunne være interesseret i et Sjal-KAL efter nytår og hvem der gerne vil have opskriften i den oversatte udgave.

Sjalet strikkes i "aran-weight" garn, som er tykt garn - omkring 18m x 24 rækker pr. 10 cm på pinde 5 - for at give et ca.-mål. (k)

Og for at tage et eksempel er her et islandsk garn, som falder ind i denne kategori:

http://www.yarnforward.com/lettlopi.html
(Dette her er KUN et eksempel på garntypen. Pas på med at købe udenfor EU - der ryger told på købet.)

Jeg er dog ret sikker på, at Jane i hostrik.dk vil kunne hjælpe med garnvalg - ifølge Janes nyhedsbrev får hun bl.a. Rowan-garn i butikken i efteråret og Rowan gør meget i de tykke garner.

Eller at I kan maile/ringe til en af de andre butikker, der har bannerplads her på Rokken for at finde det helt rigtige.

*198*

luffedreng
17-08-2008, 11:32
jeg tror også jeg hopper med på vognen, det er så hyggeligt af lave det sammen, ligesom vi gjorde med siksak sjalet.
GLÆDER MIG (qwe

strikketøsen
17-08-2008, 16:02
(H)Luffedreng: (qwe at du også vil være med! *131*

strikketøsen
17-08-2008, 16:09
Jeg synes lige, at jeg ville prøve at "følge op" på hvem der måske vil være med og hvem der gerne vil være med til et sjals-KAL efter jul/nytår (z) !

Hvis I synes, I står forkert, må I endelig skrive det til mig ....

Dem der måske vil være med er: Ingeborg og kamelia?

Dem der siger JA er:
1. klasus
2. Inka56
3. SusanneKristensen
4. minniesmor
5. kolfifi
6. mosterkoster
7. moster50
8. Sulle
9. Luffedreng
10. Strikketøsen (!)

Nu er vi jo også i god tid - der er omkring 4 måneder at overveje det i.

Det er altid godt at planlægge tidligt, så man evt. kan få nogle andre projekter færdige, inden vi begynder. *204*

olde66
17-08-2008, 16:20
Jeg er også med på det sjal.

Glæder mig til at skal i gang med det efter jul

((O))

strikketøsen
17-08-2008, 17:22
Jeg er også med på det sjal.

Glæder mig til at skal i gang med det efter jul

((O))

Hej olde66,

(qwe godt - så behøver du ikke besvare min pb - jeg havde ikke lige læst herinde først! Du kommer med på listen, når jeg opdaterer næste gang. *131*

Ladysmor
15-09-2008, 16:33
Jeg vil også gerne være med til at strikke dette skønne sjal*124*

Du ønskes en dejlig dag
Ladysmor

klasus
15-09-2008, 17:52
Lige en "hurtig" orientering ang. oversættelsen.

Jeg har indsendt forespørgsel via deres hjemmeside 3 gange, og 1 gang via deres info-mail-adresse, men har intet hørt.

I mellemtiden har jeg talt med mit firmas advodkat - noget skulle vi jo tale om i frokosten *120* - og han sagde, at da opskriften må downloades af alle, må jeg gerne hjælpe med "at forklare" den engelske tekst, til dem der beder mig om hjælp, så vi finder sikkert en løsning (Min chef foreslog at jeg ringede til dem, så det overvejer jeg lige - men det ville være lettere hvis de gad svare)

Inger1
15-09-2008, 18:11
Hej
Jeg vil også gerne være med på dette flotte sjal.
Inger1

Gertrud
15-09-2008, 18:35
Wow - et flot sjal.
Jeg er da interesseret i dette sjal - gerne med dansk opskrift.
Kan det mon lade sig gøre?
Lige nu har jeg dog gang i en bluse; men er der én, der ligger inde med en oversættelse, så hører jeg da gerne.
Knus fra Gertrud. (z)

B_P_S
15-09-2008, 18:53
Jeg kan også fristes til at være med. ((O))

klasus
15-09-2008, 21:16
*141*Det er lidt underligt, men det hjalp åbenbart at fortælle jer status, for se hvad se lige har modtaget:

Hello Susan,
Thank you for your email. We will grant you one time
permission to translate the instructions for the Aran Weight
Victorian Lace Shawl for your group only.
Please provide them with hard-copy instructions but do not
post it electronically anywhere or offer translations to
knitters who are not in your current knit-along group.

Best regards,
Lorill

Det betyder, at når jeg er helt færdig med oversættelsen og Strikketøsen har læst korrektur, vil jeg kunne sende den per post til de af jer der ønsker den danske version - Den må IKKE sendes per mail, og må kun sendes til de af jer der deltager i denne KAL.

Jeg betaler portoen (forsøger at overbevise min boss om at han skal donere den - det plejer at lykkes)*120*

Jeg har en del at se til lige nu, så I må ikke forvente, at oversættelsen er færdig før omkring årsskiftet, men det betyder jo ikke, at vi ikke kan begynde at "kigge" efter garn - strikkefastheden på det anvendte er "17 masker på p. 5 = 10 cm"

broderisten
15-09-2008, 21:38
må jeg osse være med ?

broderisten

klasus
15-09-2008, 21:57
må jeg osse være med ?

broderisten

Alle der melder sig til inden start må selvfølgelig være med - Det kræver bare, at man er medlem af Rokken - Og det er vi jo((O))

Du overrasker mig endnu en gang, for jeg havde slet ikke tænkt på, at du også kan strikke - Det skyldes måske, at de mandlige familiemedlemmer jeg har, der broderer strikker ikke og visa versa

Strikkelene
15-09-2008, 22:10
Det er et flot sjal! Men da jeg aldrig før har prøvet at strikke sjaler med komplicerede mønstre, så er jeg ikke helt sikker på, om jeg kan finde ud af det. Tør jeg prøve, Klasus? Det ser svært ud!

Mosterkoster
15-09-2008, 22:28
Det er et flot sjal! Men da jeg aldrig før har prøvet at strikke sjaler med komplicerede mønstre, så er jeg ikke helt sikker på, om jeg kan finde ud af det. Tør jeg prøve, Klasus? Det ser svært ud!
Nu svarer jeg. Prøv det Strikkelene. Det er nu du har chancen, for det er nu vi kan hjælpe hinanden med det der er svært. *198*

johnna
15-09-2008, 23:42
Så hopper jeg også med og håber jeg kan
ellers må man jo opgive når fatte evnerne ikke slår til mere

Strikkelene
15-09-2008, 23:57
Jeg vil først lave Karen Noe sjalet. Det ser ikke så indviklet ud.

Gertrud
16-09-2008, 01:00
Jeg hopper på også - der er jo et godt stykke tid til, så jeg bli'r nok færdig med min bluse inden da.
TAK for orienteringen.
Glæder mig til at komme i gang (qwe
Kærligst Gertrud.

strikketøsen
16-09-2008, 01:23
Jeg har strikket det sjal, og faktisk vandt jeg også månedens håndarbejde i februar i år med det!
.....
Er der nogen der får problemer med at strikke det, skal jeg gerne hjælpe så godt jeg kan.
*169*

Som I ser, har Bakkely også skrevet, at vi kan "trække" på hendes erfaring med strikningen af sjalet! Tak til Bakkely (z)

Og ellers hjælper vi selvfølgelig hinanden - selv har jeg aldrig strikket et sjal før, men jeg tager det som en udfordring. (k)

strikketøsen
16-09-2008, 01:41
Der er *153* stor interesse for at strikke dette sjal sammen efter jul/nytår, så jeg kommer lige med en ny opdatering.
Jeg kan se, at moster50 er udmeldt, så jeg retter lige til:

Dem der måske vil være med er: Ingeborg og kamelia?

Dem der vil deltage er:
1. klasus
2. Inka56
3. minniesmor
4. kolfifi
5. Mosterkoster
6. Sulle
7. Luffedreng
8. SusanneKristensen
9. olde66
10. Strikketøsen
11. Ladysmor
12. Inger1
13. B P S
14. broderisten
15. johnna &
16. Gertrud

Vi er stadig i rigtig god tid - der er omkring 3½ måned at planlægge i.

Det er bare så glædeligt at I vil være med.

Ligesom klasus havde jeg heller ikke tænkt på, at broderisten ville være med: et stort VELKOMMEN til dig! (H)

Strikkelene: Hvis du - når du har strikket Karen Noe-sjalet gerne vil være med alligevel, må du endelig sige til herinde.

Nu er det bare at håbe på, at klasus' chef vil sponsorere portoen til udsendelsen af de mange oversættelser af opskriften (z)!

Hvis der er flere, der synes,
at dette sjals-KAL kunne være spændende
at deltage i, må I endelig melde jer til herinde.
*112*

Tove
16-09-2008, 17:32
Jeg vover osse at melde mig til.

strikketøsen
16-09-2008, 18:04
Jeg vover osse at melde mig til.

(H)Tove,

Det er bare (qwegodt.
Du bliver skrevet på listen ved næste opdatering! *131*

strikkesinen
16-09-2008, 22:38
*172* Jubiii, tusind tak Klasus, for dit store arbejde med at få lov at oversætte, samt oversætte den engelske opskrift.

Jeg melder mig også under fanerne, har ikke prøvet at strikke sjal før, men det kan da kun gå godt, med al den erfaring og tilbud om hjælp der er herinde.

Og garnet, ja det ønsker jeg mig da i fødselsdagsgave *120*, fylder nemlig år, først i januar måned

luffedreng
06-11-2008, 18:26
Er der nogen der har en ide om hvadfor noget garn vi kan bruge ??
Så man kan holde øje med gode tilbud (31)

strikketøsen
06-11-2008, 18:58
(H)

Jeg opdaterer lige, at dem, der vil deltage i denne sjals-KAL er:

1. klasus
2. Inka56
3. minniesmor
4. kolfifi
5. Mosterkoster
6. Sulle
7. Luffedreng
8. SusanneKristensen
9. olde66
10. Strikketøsen
11. Ladysmor
12. Inger1
13. B P S
14. broderisten
15. johnna &
16. Gertrud
17. Tove
18. Strikkesinen

Vi er stadig i god tid - der er næsten 2 måneder at planlægge i.
Det er bare så *153*t, at I vil være med.

(H)Luffedreng:

Med hensyn til garnvalg kan vi evt. være flere, som bestiller hos
www.hostrik.dk (http://www.hostrik.dk) (som har bannerplads herinde). Jane fra Hostrik har tilbudt at finde en god pris til os, hvis vi er et større antal.

Men ellers - hvis man gerne ville købe ind alene eller på forhånd, er der:
http://eventyrgarn.dk/group.asp?group=182
http://123knit.com/catalog/index.php?cPath=21_60_61

Jeg mener, at kunne huske, at jeg et eller sted har set, at Peruvian Highland garnet passer med den strikkefasthed, der skal bruges til sjalet - selvom strikkefastheden jo egentlig kun betyder noget, hvis man vil have PRÆCIS den størrelse, som er angivet i opskriften. ((O))

Isanna
06-11-2008, 19:34
Uh ha, nu kan jeg næsten ikke vare mig mere. Har kredset om denne tråd i længere tid. Og nu kan jeg ikke holde til mere:

JEG MÅ BARE VÆRE MED (31)

Siff
06-11-2008, 20:04
Jeg melder mig også. Det er et utroligt flot sjal.

luffedreng
06-11-2008, 20:31
jamen jeg er med på en bestilling hos hostrik,der er jo altid super betjening ;)
Glæder mig,kan næsten ikke vente.

agro
06-11-2008, 21:18
Ja jeg vover også at melde mig til, det ser godt nok meget indviklet ud, men når vi kan hjælpes kan det vel ikke gå helt galt.

ries
06-11-2008, 21:25
Jeg vil gerne have en opskrift, før jeg melder mig til at strikek det!
men pindenummeret er lige mig!
mvh
Rie

*147*

Jeanne Thøgersen
06-11-2008, 21:38
Jeg vil også gerne være med her og tager chancen til at alt er normaliseret i mit hjem så der er ro til at strikke.

MetteB
06-11-2008, 21:49
Jeg tror også jeg kaster mig ud i at være med, men har aldrig strikket efter diagram før, så håber jeg klarer den:-)
Men jeg vil meget gerne have oversættelsen af opskriften når det er, for ellers klarer jeg den slet ikke...

strikketøsen
07-11-2008, 00:06
(H)igen!

Der er jo bare (qwe med al den tilslutning! Ny opdatering er:

1. klasus
2. Inka56
3. minniesmor
4. kolfifi
5. Mosterkoster
6. Sulle
7. Luffedreng
8. SusanneKristensen
9. olde66
10. Strikketøsen
11. Ladysmor
12. Inger1
13. B P S
14. broderisten
15. johnna &
16. Gertrud
17. Tove
18. Strikkesinen
19. Isanna
20. Siff
21. agro
22. Jeanne Thøgersen
23. MetteB

(H) Ries!

Jeg vil lige skrive, at der er flere pindenumre ... Efter opskriften skal der bruges 8 nøgler garn á 50 gram og man begynder med pinde nr. 4½ og skifter ½ pindenr. opad for hvert nyt nøgle garn indtil pinde nr. 8. Og det er altså den amerikanske opskrift, som jeg lige har kigget på.

Ifølge opskriften skal vi altså bruge pinde nr. 4½, 5, 5½, 6, 6½, 7 og 8. Det er kun 7 pindeskift. Men hele nøgle 8 bliver brugt til at lukke af med (igen iflg. opskriften) og det foregår også på pinde nr. 8. *204*

I øvrigt har jeg selv aldrig strikket et sjal før, men har da mod på at kaste mig ud i det. Vi er jo mange, der vil strikke det og sammen kan vi nok klare eventuelle problemer*130* undervejs ...

Klasus arbejder på oversættelsen af denne opskrift. Jeg er sikker på, at vi hører fra hende, når den er færdig. ((O))

luffedreng
07-11-2008, 06:36
det var da vist godt jeg fik hevet denne tråd frem,sikke en masse tilmeldinger,dejligt ;)

Strikke Marie
07-11-2008, 08:00
Jeg hopper med på denne strik sammen. Har også tænkt på det sjal mange gange. Det er flot, men har heller ikke tid inden jul.
Er med på at købe garn ved Hostrik.
Hvordan passer det med Alpaca silken? Den brugte jeg til "Pretty as a Peacock" og det var perfekt og så godt ud da det var blokket - og så var det nemt at strikke pænt.
Strikke Marie(z)

Strikkelene
07-11-2008, 14:07
Sidste indlæg er vist kommet i forkerte tråd!

Jeg har rigeligt med de 2 sjaler, jeg stadig strikker på. Så jeg vil ikke starte på et meget indviklet ét nu. Super Karla sjalet er indviklet nok til mig.

SusanneKristensen
07-11-2008, 15:41
Jeg glæder mig til at se hvordan det hele gribes an..(33)

Jeg har selv opskriften liggende men kan ikke helt overskue at skulle måle nøgler på 83 meter op!!

Så er spændt på hvordan det bliver - jeg mener hvornår vi får beregnet at der skal skiftes til tykkere pind.

Syntes at sjalet et SÅ utroligt flot og vil være SÅ stolt over at strikke den.(z)
Susanne

strikketøsen
07-11-2008, 17:05
(H)Luffedreng - du har helt ret. Det var godt, du fik hevet tråden frem. Jeg havde bare tænkt på det, men du fik det gjort ... *131*

(H)Strikke Marie - (qweat du vil være med. Du bliver lige skrevet på listen næste gang, jeg opdaterer. Så du bliver nr. 24 der er tilmeldt denne sjals-KAL!

(H)Strikkelene - Jeg er ikke klar over, hvad du mener med, at sidste indlæg er kommet i forkert tråd?

(H)SusanneKristensen - Du skal slet ikke måle nogle garnnøgler op. Meningen er, at du starter med 1. garnnøgle og pinde nr. 4½ og når garnnøglet er strikket ud, skifter du til 2. garnnøgle og pinde nr. 5 og så fremdeles ....

Isanna
07-11-2008, 17:10
Hvordan mon sjalet bliver, hvis man vælger at strikke det i et tyndere uldgarn?

(x)

strikketøsen
07-11-2008, 18:39
Hvordan mon sjalet bliver, hvis man vælger at strikke det i et tyndere uldgarn?

(x)

(H)Isanna,

Jeg tror, at dette sjal helst skal strikkes i tykt garn for at "komme til sin ret"!

Da der findes enormt mange opskrifter på sjaler strikket i tyndere garn, synes jeg det kunne være sjovt at strikke dette sjal i det tykkere (aran) garn, som det skal efter opskriften.

Men selvfølgelig er du velkommen til at strikke sjalet i tyndere garn. Jeg har bare ingen anelse om, hvordan det vil tage sig ud. Og så vil det måske ikke falde så flot, som sjalet på billedet. (x)

(k)

Isanna
07-11-2008, 18:40
(H)Isanna,

Jeg tror, at dette sjal helst skal strikkes i tykt garn for at "komme til sin ret"!

Da der findes enormt mange opskrifter på sjaler strikket i tyndere garn, synes jeg det kunne være sjovt at strikke dette sjal i det tykkere (aran) garn, som det skal efter opskriften.

Men selvfølgelig er du velkommen til at strikke sjalet i tyndere garn. Jeg har bare ingen anelse om, hvordan det vil tage sig ud. Og så vil det måske ikke falde så flot, som sjalet på billedet. (x)

(k)
Jeg regner også med at strikke det i tykt garn i første omgang. Så kan jeg jo altid prøve med tyndere garn sidenhen, hvis jeg bliver glad for det.((O))

strikketøsen
07-11-2008, 19:42
(H)Alle,[/font]

Jeg har netop siddet og brugt en hel del tid på at finde egnet garn til dette sjal. Bl.a. har jeg pløjet hele Janes side igennem - www.hostrik.dk (http://www.hostrik.dk) , men desværre er de fleste garner alt for "tynde" og de tykke garner er for tykke!

Et garn, som ville være fint til sjalet, er Debbie Bliss' Cashmerino Aran. Måske kan Jane fortælle os, om hun kan skaffe dette garn, men først og fremmest, hvad det måtte koste.
Men ellers - også for de af os som ikke har de store midler, eller som ikke vil eller kan bruge kr. 3-400,00 på ét sjal - er der følgende muligheder:

http://www.strikkenyheder.dk/product.asp?product=789 (http://www.strikkenyheder.dk/product.asp?product=789) (Alaska fra Garnstudio)

http://www.strikkenyheder.dk/product.asp?product=997 (http://www.strikkenyheder.dk/product.asp?product=997) (Naturuld)

http://www.strikkenyheder.dk/product.asp?product=118 (http://www.strikkenyheder.dk/product.asp?product=118) (Norwegia)

http://www.garn.dk/group.asp?group=207 (http://www.garn.dk/group.asp?group=207) (Irlanda Merinould)

http://garnsalg.dk/catalog/product_info.php?cPath=47_218&products_id=479 (Iceland)

http://eventyrgarn.dk/group.asp?group=182 (http://eventyrgarn.dk/group.asp?group=182) (Peruvian Highland Wool)

Og til sidst:

http://www.wooltimo.dk/
Klik på "Produkter", så "Garn" og scroll ned til "Garn fra Island" og se på Lett-lopi og Alafoss-lopi. Det sidste garn er 1 tråd tykkere end det første, men også en del dyrere.

Priser og garnkvaliteter er jo vidt forskellige og nogle af garnerne i link'ene ovenfor skal vaskes i hånden. Det er jo heller ikke alle, der vil vælge et garn, som ikke kan gå i vaskemaskinen.
Det er heller ikke alle garnerne, som har et stort udvalg af farver. Men f.eks. Alaska, Peruvian Highland Wool og Lett-Lopi findes i rigtig mange farver.

Det ville være fint, hvis vi hver for sig herinde kunne skrive, hvilket garn, vi ville vælge - eller om vi allerede har noget selv, som vi vil bruge til sjalet. Bare sådan at vi får en idé om, hvor mange vi evt. er, som vil købe samme slags garn.
Lige p.t. har jeg det fint med både Alaska, Peruvian Highland og Lett-Lopi. Men alle disse 3 garner skal håndvaskes! (z)
Og Debbie Bliss' Cashmerino Aran vil også være OK, men jeg har set det andetsteds til kr. 43,00 pr. nøgle ..... til gengæld indeholder det 55% merinould, 33% microfiber og 12% cashmere.

Pyyha - det blev en længere omgang.
Så jeg vil have noget at *175*!
*120*

klasus
07-11-2008, 21:59
Et lille pip fra mig midt i min travlhed - Jeg har ikke glemt jer - opskrift er med STOR hjælp fra Bstorm stort set færdig.

Men jeg har forrygende travlt pt. 2 meget store projekter på jobbet - og så har jeg lige en 50 år fødselsdag her om en uge, hvor hele huset kommer til at stå på den anden ende.

I slutningen af denne måned udsender jeg en mailadresse her på tråden, som jeg opretter til formålet, hvortil i så kan sende jeres adresser.

Jeg er allererede selv kommet til at købe dette garn til sjalet http://www.wollbox.de/epages/61169902.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/61169902/Categories/%22Sublime%20Yarn%22/%22Cashmere%20Merino%20aran%22 i hvidt (R)

Jeg kan se at to tråde Drop Alpaca har samme strikkefasthed som angivet i opskriften - 17 m = 10 cm på pinde 5 - 50 gram = 83 m - Så der er lige lidt med løbelængden, men det burde være noget vi kan hjælpes ad med.

Nu håber jeg, at I kan tilgive mig min "tavshed" og er overbeviste om, at jeg absolut ikke har i sinde at glemme hvad jeg har lovet - jeg vender troligt tilbage efter fødselsdagen

Gertrud
07-11-2008, 22:48
Jeg har købt dette Sierra Andina garn fra Uldgården. Det er billigere end det der står, når man køber 8 nøgler samlet.
http://www.shop.uldgaarden.dk/default.php?cPath=390_204

Er faktisk ved at strikke Peacock sjalet til min datter i dette garn. Det er en julagave!
Det er utroligt lækkert og blødt.

Kan næsten ikke vente med at komme i gang.
Skal bare til Nicaragua i starten af januar, så håber at få opskrift før, så jeg kan være med og ikke skal vente, til jeg kommer hjem den 23.1.09

Kærligst Gertrud. (24)

SusanneKristensen
08-11-2008, 13:47
(H)SusanneKristensen - Du skal slet ikke måle nogle garnnøgler op. Meningen er, at du starter med 1. garnnøgle og pinde nr. 4½ og når garnnøglet er strikket ud, skifter du til 2. garnnøgle og pinde nr. 5 og så fremdeles ....[/quote]

Ja ja så langt har jeg også forstået....men det er jo når man bruger orginal garnet...

Hvad nu hvis man bruger garnnøgler af anden løbelængde?? Som fx Drops silke alpaca som er på 60 m og jeg har fx også noget liggende som jeg ikke engang aner løbelængen på - men måske i nærheden af de 300 m pr nøgle

Eller i tager måske bare sådan ca nøgler og arbejder og så bliver sjalet tilsvarende mindre/større??

strikketøsen
08-11-2008, 14:35
.... ...

Hvad nu hvis man bruger garnnøgler af anden løbelængde?? Som fx Drops silke alpaca som er på 60 m og jeg har fx også noget liggende som jeg ikke engang aner løbelængen på - men måske i nærheden af de 300 m pr nøgle

Eller i tager måske bare sådan ca nøgler og arbejder og så bliver sjalet tilsvarende mindre/større??

Lige præcis!

Altså hvis man vælger at strikke i noget garn, som ikke har samme strikkefasthed (17-18m =10 cm) - eller løbelængde/tykkelse, som aran-garn har (ca. 90 meter pr. 50 gram), så må man jo acceptere, at det færdige resultat, ikke bliver som sjalet på billedet i opskriften.

*204*

Når jeg skal vælge garn, vil jeg da klart se på, om jeg også får de minimum 90 meter pr. nøgle ud af det. Hvis jeg skulle gå hen og vælge f.eks. Alpaca fra Garnstudio (som Klasus netop har skrevet i sit seneste indlæg), som har en løbelængde pr. 50 gr. nøgle på 180 meter, vil jeg da strikke med dobbelttråd. Ellers kunne jeg jo ligeså godt vælge at strikke ét af de mange mange sjaler, hvor opskrifterne fordrer tyndt garn med lang løbelængde. *141*

strikketøsen
08-11-2008, 14:48
(H)igen!

Den seneste opdatering på tilmeldte er:

1. klasus
2. Inka56
3. minniesmor
4. kolfifi
5. Mosterkoster
6. Sulle
7. Luffedreng
8. SusanneKristensen
9. olde66
10. Strikketøsen
11. Ladysmor
12. Inger1
13. B P S
14. broderisten
15. johnna &
16. Gertrud
17. Tove
18. Strikkesinen
19. Isanna
20. Siff
21. agro
22. Jeanne Thøgersen
23. MetteB
24. Strikke Marie

(H)Klasus, Tak for dit "pip" !((O))

Utroligt lækkert garn du har fået købt til sjalet.
Vi afventer bare den specielle (24)adresse senere på måneden og du og Bstorm skal selvfølgelig have en kæmpe TAK(a) for arbejdet med oversættelsen! *107*

kinoll
08-11-2008, 15:59
(H)
jeg ku´da også godt tænke mig at være med
på det der (qweflotte sjal.

strikketøsen
08-11-2008, 23:52
(H)
jeg ku´da også godt tænke mig at være med
på det der (qweflotte sjal.

(H)Kinoll,

Det er da bare (qwe !
Du får nr. 25 næste gang, jeg opdaterer listen .... (z)

Det er altså bare skønt med den store tilslutning. (a)

Strikkelene
09-11-2008, 00:36
Strikketøsen skrev:

Strikkelene - Jeg er ikke klar over, hvad du mener med, at sidste indlæg er kommet i forkert tråd?

Det var bare en eller anden, der efterlyste noget helt andet, der ikke havde spor med sjalet at gøre i denne tråd. Den besked er vist blevet flyttet nu.

strikketøsen
21-11-2008, 17:57
(H)!

Så har jeg forespurgt hos Jane fra Hostrik om Debbie Bliss' Cashmerino Aran - garn. Farvekortet er vedhæftet som billede. Håber det virker, så I kan se kortet. Det er ikke alle farver, der kan fås. Se Janes svar. ((O))
Her følger Janes svar til mig:

----- Original Message -----

From: Ho Strik (mhtml:{BA5FDD06-F215-4E4D-BD40-991CB935E9F4}mid://00000065/!x-usc:mailto:info@hostrik.dk)

To: 'Birgit Halberg' (mhtml:{BA5FDD06-F215-4E4D-BD40-991CB935E9F4}mid://00000065/!x-usc:mailto:bhalberg@stofanet.dk)

Sent: Tuesday, November 18, 2008 8:12 AM

Subject: SV: Debbie Bliss ...

Hej Birgit

Prisen på Aran Garnet fra Debbie Bliss er 45,-

Kan i bestille i hele pakker (10x50gr) i samme farve får i en sær-pris på 35,-kr pr ngl.
Jeg arbejder på at få et farvekort, så I også kan se farverne, men den råhvide er ved førstevalg?

Her de farver Fancy Knit har på lager:
330024
300017-002-102-031-101-005-004-020-014-011-300-013-202-603-602-019-205

Venlig hilsen

Ho Strik
Jane S. Johnsen
Hovej 21
6857 Blåvand
tlf: 75275403

Køb garn online:
www.hostrik.dk (mhtml:{BA5FDD06-F215-4E4D-BD40-991CB935E9F4}mid://00000065/!x-usc:http://www.hostrik.dk/)
Garn fra Eventyrest Land

www.naturogkulturiho.dk (http://www.naturogkulturiho.dk)

Ivrige strikkere prøv her: www.rokken.dk (mhtml:{BA5FDD06-F215-4E4D-BD40-991CB935E9F4}mid://00000065/!x-usc:http://www.rokken.dk/)
Så får du en hel strikkeverden forærende.

strikketøsen
21-11-2008, 17:59
(H)igen,

Jeg vil bare lige skrive, at selvom jeg har problemer med det venstre håndled (er på strikkepause pt.), vil jeg stadig forsøge at være med i vores sjals-KAL. Jeg mangler virkelig et lækkert sjal og det må tage den tid, det tager! (z)

Strikke Marie
21-11-2008, 19:15
Det ser godt nok lækkert ud, det garn fra Jane.
Det må der kigges nærmere på.
Strikke Marie

ries
21-11-2008, 20:14
(H)

jeg vil også gerne med.

*169*

Rie

Isanna
21-11-2008, 20:33
Ifølge opskriften skal vi altså bruge pinde nr. 4½, 5, 5½, 6, 6½, 7 og 8. Det er kun 7 pindeskift. Men hele nøgle 8 bliver brugt til at lukke af med (igen iflg. opskriften) og det foregår også på pinde nr. 8. *204*

Jeg har det store sæt KnitPicks og der mangler 6½. Er der nogen der ved om de overhovedet laves i halve størrelser når vi når over 6?

Ellers må jeg jo ud og investere i en almindelig rundpind lige til det ene nøgle.

På den anden side: Jeg kunne måske vælge noget garn en anelse tyndere og starte med p 4 - på den måde får jeg også 7 pindeskift.

Hvad synes I? *141*

strikketøsen
21-11-2008, 21:30
Jeg har det store sæt KnitPicks og der mangler 6½. Er der nogen der ved om de overhovedet laves i halve størrelser når vi når over 6?

Ellers må jeg jo ud og investere i en almindelig rundpind lige til det ene nøgle.

På den anden side: Jeg kunne måske vælge noget garn en anelse tyndere og starte med p 4 - på den måde får jeg også 7 pindeskift.

Hvad synes I? *141*

(H)Isanna,

Her kan du få addi Turborundpind(e), i nr. 6, 6½ og 7.

http://www.garn.dk/product.asp?product=958

Det med at begynde på pinde 4 og slutte med pinde 7 har jeg også tænkt på at gøre. Så vidt jeg har kunnet finde ud af, findes der ikke halve numre over pinde nr. 6½. ((O))

strikketøsen
21-11-2008, 21:51
(H)igen!

1. klasus
2. Inka56
3. minniesmor
4. kolfifi
5. Mosterkoster
6. Sulle
7. Luffedreng
8. SusanneKristensen
9. olde66
10. Strikketøsen
11. Ladysmor
12. Inger1
13. B P S
14. broderisten
15. johnna &
16. Gertrud
17. Tove
18. Strikkesinen
19. Isanna
20. Siff
21. agro
22. Jeanne Thøgersen
23. MetteB
24. Strikke Marie
25. kinoll
26. ries

Dem der gerne vil bestille garntilbuddet fra www.hostrik.dk (http://www.hostrik.dk), skal selv lige skrive til Jane herom.

Jeg har selv takket ja til en pakke i støvet gråblå nr 215 og Jane har været så sød at lægge den til side til mig.
Nu håber jeg bare, at mønsteret kan ses med denne farve. Hvis det bliver lysere farver, kommer jeg til at ligne et spøgelse .... *120*

Som jeg tidligere har nævnt andetsteds, er jeg ved at strikke en sweater/bluse til min niece i Cashmerino DK (lidt tyndere end aran-garnet).
Og nu har jeg lige taget et billede af den, for at I kan se, hvor stor mønsterstøtten er i dette garn, som jeg selv synes er (qwe :

26259

strikkesinen
21-11-2008, 22:11
Dem der gerne vil bestille garntilbuddet fra www.hostrik.dk (http://www.hostrik.dk), skal selv lige skrive til Jane herom.

Jeg har selv takket ja til en pakke i støvet gråblå nr 215 og Jane har været så sød at lægge den til side til mig.

Hej Strikketøsen
Hvilken garntype har du valgt, jeg kan nemlig ikke finde nr. 215, på det farvekort der er i tråd # 75, jeg er lidt usikker på hvilken farve der er brugt i den originale opskrift, syntes ikke lige den minder om råhvid

klasus
22-11-2008, 10:10

Hvad synes I? *141*

Isanna, jeg har også det store sæt, men har tilkøbt nogle ekstra spidser. Du kan få fra str. 3 til og med 6½ og derefter fra 7 til 15. Jeg har købt dem her https://shop.strato.de/epages/61169902.sf/sec0JxQsUJ0nuQ/?ViewAction=View&ObjectID=18585070&Page=2

Lund
22-11-2008, 10:32
Sikke et lækkert sjal! Jeg glæder mig til at følge jeres arbejde - meeen jeg springer over .... hø hø .... der rækker mine strikke evner helt sikkert ikke (t)

agro
22-11-2008, 11:17
(H)igen,

Jeg vil bare lige skrive, at selvom jeg har problemer med det venstre håndled (er på strikkepause pt.), vil jeg stadig forsøge at være med i vores sjals-KAL. Jeg mangler virkelig et lækkert sjal og det må tage den tid, det tager! (z)

Hvor er jeg glad for du stadig kan klare lidt, så må det jo bare tage den tid du har brug for, så du ikke ødelægger håndleddet helt(z)

strikketøsen
22-11-2008, 15:49
[/center]

Hej Strikketøsen
Hvilken garntype har du valgt, jeg kan nemlig ikke finde nr. 215, på det farvekort der er i tråd # 75, jeg er lidt usikker på hvilken farve der er brugt i den originale opskrift, syntes ikke lige den minder om råhvid

(H)Strikkesinen,
(R) æh..... (33), det er altså bare mig, der vrøvler - farve 205 nr. 2 i 2. række!

Sjalet i opskriften må være strikket i sandfarvet/beige garn - sådan ser det ud for mig.

(H)Agro,

Tak for dét!

Jeg prøver desperat at lade være med at strikke lige p.t., men det er altså trist. Så nu nøjes jeg med kun at strikke lidt om aftenen et par timer ...!

En ting jeg har tænkt på er, om jeg har overdrevet med at strikke strømper med de 2 magic loops på en 80 cm rundpind. Det har jeg jo ikke gjort tidligere og pludselig har jeg fået strikket måske 5 par strømper på den måde.

Så nu er jeg lige vendt tilbage til mine 15cm bambus strømpepinde og prøver at nøjes med dem og se, om det bare er pga. overbelastning .... fordi det andet var noget "nyt" for mit venstre håndled. ((O))

apus
22-11-2008, 20:44
Hej strikketøsen
Jeg synes som jer andre at det er et smukt sjal, og det kunne være hyggeligt om jeg også kunne komme med
Hilsen Apus

strikketøsen
22-11-2008, 21:29
Hej strikketøsen
Jeg synes som jer andre at det er et smukt sjal, og det kunne være hyggeligt om jeg også kunne komme med
Hilsen Apus

(H)Apus,

Jamen selvfølgelig kan du da det ... (qwe
Du kommer med næste gang, jeg opdaterer listen.

Vi bliver da også dejligt mange på denne sjals-KAL.
Hvor er det bare hyggeligt!

(sk) (sk) (sk) (sk) (sk)
Vi starter først når
julen (vks & nytåret (jæp
er vel overstået - primo januar 2009.

Isanna
04-12-2008, 00:15
I slutningen af denne måned udsender jeg en mailadresse her på tråden, som jeg opretter til formålet, hvortil i så kan sende jeres adresser.

Har du glemt os - eller er du ikke kommet dig helt over fødselsdagen endnu?(31)

klasus
04-12-2008, 00:35
Mail-adressen kommer her i weekenden, og så bliver opskrifterne udsendt mellem jul og nytår.

Isanna
04-12-2008, 18:25
Mail-adressen kommer her i weekenden, og så bliver opskrifterne udsendt mellem jul og nytår.

Dejligt*244*

Har du fået portoen dækket ind af din chef? Ellers må du sige til. Du skal i hvert fald ikke sidde med den udgift. Vi er jo efterhånden mange, der er med i denne KAL.

*220*

Nattrolden
04-12-2008, 20:07
kan man stadig nå det? Jeg er godt nok ikke serlig garvet i diagrammer men hvor er det altså bare så flot.

klasus
04-12-2008, 21:10
Selvfølgelig kan du det Nattrolden, vi starter jo først i starten af januar - og den danske opskrift bliver sendt ud i mellem jul og nytår. *229*

Nattrolden
05-12-2008, 06:37
så vil jeg meget gerne gøre et forsøg på og lave det for det er bare så super flot. hvor har i købt garn hende?

strikketøsen
06-12-2008, 18:43
(H)Nattrolden!

Det lyder bare rigtig godt, at du vil være med i sjals-KAL'en!(qwe

Vedrørende garnvalg, kan du gå tilbage til indlæg nr. 79 - og se hvilke farver Jane fra www.hostrik.dk (http://www.hostrik.dk) kan skaffe. Der er også vedhæftet et farvekort.

(H)igen!

1. klasus
2. Inka56
3. minniesmor
4. kolfifi
5. Mosterkoster
6. Sulle
7. Luffedreng
8. SusanneKristensen
9. olde66
10. Strikketøsen
11. Ladysmor
12. Inger1
13. B P S
14. broderisten
15. johnna &
16. Gertrud
17. Tove
18. Strikkesinen
19. Isanna
20. Siff
21. agro
22. Jeanne Thøgersen
23. MetteB
24. Strikke Marie
25. kinoll
26. ries
27. apus
28. Nattrolden

Dem der gerne vil bestille garntilbuddet fra www.hostrik.dk (http://www.hostrik.dk/), skal selv lige skrive til Jane herom. Jane laver en samlet bestilling af dette garn d. 10. december.

Strikke Marie
06-12-2008, 19:28
Jeg er med på råhvid fra Jane. Har vi styr på antal nøgler? Eller skal vi bestille hele pakker selv?
Strikke Marie

strikkesinen
06-12-2008, 19:34
Jeg er med på råhvid fra Jane. Har vi styr på antal nøgler? Eller skal vi bestille hele pakker selv?
Strikke Marie

Jeg er også med på den råhvide fra Jane.

Rysse
06-12-2008, 21:05
Jeg kan ikke åbne linket i første indlæg. Og jeg må indrømme at jeg ikke har læst alle 10 sider igennem for at finde ud af det. Er det stjernesjalet I skal til at strikke ?

Strikke Marie
06-12-2008, 21:56
Nej, Rysse. Det er et Victorian Lace Shawl
http://www.elann.com/ShowFreePattern.asp?ID=111024
Prøv at se om du kan se det her.
Strikke Marie*2116*

Rysse
06-12-2008, 22:41
Wauooo hvor er det flot. Det tror jeg ikke jeg kan finde ud af. Men jeg glæder mig til at se det I andet får lavet.

strikketøsen
06-12-2008, 23:56
Strikke Marie

(H)Strikke Marie og Strikkesinen,

For at gøre brug af tilbudet fra hostrik, skal man købe 10 nøgler på een gang (i samme farve selvfølgelig). Normalt koster ét nøgle kr. 45,00, men Jane har lavet en pris til os i denne anledning på kr. 35,00 pr. nøgle ved køb af en pakke med 10 nøgler.

Der går 8 nøgler til sjalet, men jeg tænkte, at med så lækkert et sjal og så *153*t garn, er det ingen skade til, at der er garn tilbage til et par pulsvarmere!

Man skriver en mail til Jane, når man har farvenr. fra farvekortet i indlæg 79 - husk at se, om farven er med på den liste, Jane har skrevet! Og Jane bestiller samlet (fra FancyKnit) omkring d. 10. december for dem, der vil have garn fra www.hostrik.dk (http://www.hostrik.dk).((O))

Strikke Marie
07-12-2008, 00:15
Jeg har allerede skrevet til Jane, og kunne ikke huske hvormange nøgler, der gik til. skrev bare, at jeg gerne ville have et ekstra. Så det passer jo fint med to ekstra. Regner bare med at hun tager det for givet.
Det bliver spændende. Har aldrig strikket i Debbie Bliss garn før. Kun set noget silke min søster hæklede i. Det var mere end lækkert.
Strikke Marie.*2116*

luffedreng
07-12-2008, 10:50
jeg har lige opdaget at jeg kommer da til at mangle en frygtelig masse rundpinde.
Hvad længde har i tænkt jer at bruge ??
Spørgsmålet er om jeg bare skal bestille 80 cm af alle slags ??
det gør jo ikke noget de er for lange....
hvad gør i andre ??

MetteB
07-12-2008, 11:18
jeg har lige opdaget at jeg kommer da til at mangle en frygtelig masse rundpinde.
hvad gør i andre ??

Jeg har det sæt fra KnitPicks (staves?) der er længde wirer med, så man beslutter bare hvilken str man sætter på, og så løbende kan man vil bare skrue selve pinden af og skifte.
Det kan varmt anbefales det sæt*236*

strikkesinen
07-12-2008, 11:21
hvad gør i andre ??

Jeg har ønsket mig dem i julegave *232*

strikkesinen
07-12-2008, 11:28
(H)Strikke Marie og Strikkesinen,

For at gøre brug af tilbudet fra hostrik, skal man købe 10 nøgler på een gang (i samme farve selvfølgelig). Normalt koster ét nøgle kr. 45,00, men Jane har lavet en pris til os i denne anledning på kr. 35,00 pr. nøgle ved køb af en pakke med 10 nøgler.

Der går 8 nøgler til sjalet, men jeg tænkte, at med så lækkert et sjal og så *153*t garn, er det ingen skade til, at der er garn tilbage til et par pulsvarmere!

Man skriver en mail til Jane, når man har farvenr. fra farvekortet i indlæg 79 - husk at se, om farven er med på den liste, Jane har skrevet! Og Jane bestiller samlet (fra FancyKnit) omkring d. 10. december for dem, der vil have garn fra www.hostrik.dk (http://www.hostrik.dk).((O))

Hvordan kontakter jeg Jane. Har været inde på hendes hjemmeside, og når jeg trykker på - kontakt - så sker der ikke mere

klasus
07-12-2008, 12:17
Hvordan kontakter jeg Jane. Har været inde på hendes hjemmeside, og når jeg trykker på - kontakt - så sker der ikke mere

hvis du starter med at skrive ordet: info og derefter snabel-a og så hostrik.dk - så har du hendes mailadresse *226*

johnna
07-12-2008, 12:36
jeg ringede til jane som så ringede tilbage *2116*

strikkesinen
07-12-2008, 13:04
*231* Tak Klasus og Jonna

klasus
07-12-2008, 15:02
Alle der ønsker den danske opskrift bedes sende en mail med navn og adresse til:
sjal(snabel-a)klasus.dk - (snabel-a) skal naturligvis udskiftes med tegnet @
I vil herefter løbende modtage bekræftelse på, at jeg har modtaget og registreret jer i opskrifts-listen.
(24)
Selve udsendelsen af mønstret vil finde sted 3. juledag, hvilket betyder at alle skulle kunne have opskriften klar til lige omkring den 10. januar, hvor Strikketøsen opretter en ny tråd, som startskud til denne strik-sammen-hygge, og til brug for vores spørgsmål/svar/kommentarer.

Samtidigt med at den nye tråd bliver oprettet, vil ovennævnte mailadresse blive slettet, sammen med de oplysninger, jeg måtte have modtaget fra jer, og I vil dermed ikke længere være registreret på nogen måde, her hos mig.

*169*Mht. til materialer, får I lige følgende fra opskriften:

Garn:
8 x 50g Nøgler Aran weight (17-18 m/10 cm) garn. Modellen er stikket i elann.com Peruvian Uros Aran (løbelængde 83 m pr. 50 gr.)

Pinde:
Start med 4.5mm rundpinde, ved hvert nye nøgle garn skiftes til en et nummer større pind –
5.0 til nøgle nr. 2 -
5,5 til nøgle nr. 3 -
6,0 til nøgle nr. 4 –
6,5 til nøgle nr. 5 -
7,0 til nøgle nr. 6 -
8,0 til nøgle nr. 7 –
8,0 til nøgle nr. 8 som bliver brugt til at lukke af med

Jeg glæder mig meget til at prøve dette strik-sammen-projekt, og håber, at det ikke bliver en konkurrence, så dem der, som jeg, "ager med stude" også kan være med.*216*

klasus
07-12-2008, 18:09
UPS - lige en hurtig tilføjelse:
Husk også at skrive jeres Rokken-navn på mailen til mig, sammen med jeres fulde navn og adresse

strikketøsen
07-12-2008, 19:17
(H)

Jeg vil bare sige tusind tak til Klasus for hendes hjælp med oversættelse af opskrift og senere udsendelse af samme.

Da jeg den seneste tid har været i næsten daglig telefonkontakt med min lillesøster, som blev lungeopereret for 3 uger siden, har jeg ikke kunnet koncentrere mig om korrekturlæsningen af opskriften. Men nu er søster udskrevet (i mandags) og selvom hun nu "mangler" halvdelen af venstre lunge, går det fint fremad med hende. *153*t!

Så jeg skal nok få læst korrektur på opskriften,
så den er klar til udsendelse, som Klasus har skrevet.
*242*

strikkesinen
07-12-2008, 22:20
(H)

Jeg vil bare sige tusind tak til Klasus for hendes hjælp med oversættelse af opskrift og senere udsendelse af samme.

Da jeg den seneste tid har været i næsten daglig telefonkontakt med min lillesøster, som blev lungeopereret for 3 uger siden, har jeg ikke kunnet koncentrere mig om korrekturlæsningen af opskriften. Men nu er søster udskrevet (i mandags) og selvom hun nu "mangler" halvdelen af venstre lunge, går det fint fremad med hende. *153*t!

Så jeg skal nok få læst korrektur på opskriften,
så den er klar til udsendelse, som Klasus har skrevet.

*242*

*251*Kære Strikketøsen
Det der er mest vigtigt er din søster, kan sørem godt forstå du ikke har haft overskud til andet, og korrekturlæsning kommer bestemt i sidste række, vi skal nok nå det.

*245* Dejligt at høre det går godt med din søster (k)

Strikke Marie
08-12-2008, 06:30
Tusind tak, Klasus og Strikketøsen. Det er et spændende projekt, og jeg er sikker på at det bliver hyggeligt som mange andre gange, hvor vi har kunnet hjælpe hinanden.
Jeg glæder mig ihvertfald.

Rigtig god bedring til din søster, Strikketøsen.*242*
Hilsen Strikke Marie

hostrik
08-12-2008, 11:14
Nå, så har I også fået mig gjort tilstrækkeligt nysgerrig.
Ikke mindst fordi Aran-garnet er helt pragtfuldt, og jeg bare må eje noget i det.

Så får vi se, om mine skuldre vil være med.

olde66
08-12-2008, 11:35
Tusind tak for det store arbejde til Strikketøsen og Klasus.

Din søster er da vigtigst, så kan alt andet godt vente til et andet tidspunkt.
Håber din søster kommer sig efter planen.

*245*

Tove
10-12-2008, 19:01
Hvilken farve (nr) har I bestilt ?

Jeg sidder og bliver i tvivl om, hvilket nr jeg skal vælge.....

Jeg kunne virkelig godt tænkte mig at lave sjalet i den farve, som opskriftsbilledet viser - men den kan vi ikke vælge - så tænke tænke tænke.......

strikkesinen
10-12-2008, 19:58
Hvilken farve (nr) har I bestilt ?

Jeg sidder og bliver i tvivl om, hvilket nr jeg skal vælge.....

Jeg kunne virkelig godt tænkte mig at lave sjalet i den farve, som opskriftsbilledet viser - men den kan vi ikke vælge - så tænke tænke tænke.......

Har det ligesom dig Tove, har nu valgt at strikke det i råhvidt, eftersom den "oprindelige" farve jo ikke kan vælges*252*

luffedreng
10-12-2008, 20:02
jeg synes også det var svært at vælge, men denne gang har jeg været modig og valgt en lyse lilla (019 )
Er meget spændt for det er svært at se på farvekortet.

luffedreng
10-12-2008, 20:03
jeg synes også det var svært at vælge, men denne gang har jeg været modig og valgt en lyse lilla (019 )
Er meget spændt, for det er svært at se på farvekortet.

Tove
10-12-2008, 21:14
Jeg tror jeg beslutter mig for nr 101 (råhvid) - jeg er ikke så "modig" *SS*

Luffedreng - nr 019 - er utrolig smuk !

Tove
10-12-2008, 22:14
Ikke mindst fordi Aran-garnet er helt pragtfuldt,

Hva består dette Aran garn egentlig af - procentvis ?

( er det Peruvian Uros Aran, vi kan købe hos Jane - eller en anden type Aran? )

strikketøsen
10-12-2008, 22:54
Hva består dette Aran garn egentlig af - procentvis ?

( er det Peruvian Uros Aran, vi kan købe hos Jane - eller en anden type Aran? )

(H)Hej Tove!

Uha (33) Peruvian Uros Aran er det garn, man har brugt i den amerikanske opskrift!

Jeg mente ellers, at jeg havde beskrevet Debbie Bliss garnet (nogle gange må man gå langt tilbage i indlæggene for at finde svaret ...).

Men nu skriver jeg lige igen, at jeg p.t. strikker en bluse til min niece i Debbie Bliss - blot i en lidt tyndere variant nemlig Cashmerino DK. Der er også et billede for at vise den fantastiske mønsterstøtte dette garn har. *213*

Der findes 3 typer af Debbie Bliss' Cashmerino-garn: Baby Cashmerino, Cashmerino DK og Cashmerino Aran. De 2 første typer kan ses på www.hostrik.dk (http://www.hostrik.dk) under Fancy Knit og så Debbie Bliss.

Den sidste og tykkeste type er dén, nogle af os strikker sjalet af - Cashmerino Aran, som består af det samme som de andre 2 typer:

55% Merinould
33% Microfibre
12% Cashmere
Garnets løbelængde er 110 meter / 50 gram

Dette garn bestilles ved at maile eller ringe til Jane i Hostrik, det ligger ikke på hendes butiksside, men hjemtages til os efter bestilling! *198*

strikketøsen
10-12-2008, 23:03
Jeg har lige været "tilbage" i tråden for at tjekke oplysningerne.

Indlægget med Janes mail til os i Sjals-KAL'en samt vedhæftet farvekort findes i indlæg nr. 79.

Mit indlæg vedrørende garnets mønsterstøtte med billede af bluse som illustration findes i indlæg nr. 85.

Det garn er bare til at
(uæa(uæa(uæa(uæa(uæa
over!

Måske kan Jane endda overtales til at
hjemtage nogle af de mest populære farver,
så man også senere vil kunne bestille dette dejlige garn.
*204*

strikketøsen
10-12-2008, 23:14
(H)Jane/hostrik!

Jeg har forstået på dit indlæg, at du vil være med i sjals-KAL'en!
Det er jo bare(qwe.

Du skal selvfølgelig skåne dine skuldre, men vi er flere, som har besluttet, at vi "ager med stude" (mine håndled skal også kunne følge med) og derfor tager vi det meget stille og roligt med sjals-KAL'en.

Og vi starter først 10. januar, når julestress (mkj og nytårsløjer(jæp er overstået.

Det skal være sjovt og hyggeligt - og skal ikke være en konkurrence om, hvem der bliver først færdig .....

Vi skal helst have det sådan her: *152* (:) *172* (40)

Og IKKE sådan her: :mad: (sos) *151* (F)

Den seneste opdatering på tilmeldte er derfor nu:

1. klasus
2. Inka56
3. minniesmor
4. kolfifi
5. Mosterkoster
6. Sulle
7. Luffedreng
8. SusanneKristensen
9. olde66
10. Strikketøsen
11. Ladysmor
12. Inger1
13. B P S
14. broderisten
15. johnna &
16. Gertrud
17. Tove
18. Strikkesinen
19. Isanna
20. Siff
21. agro
22. Jeanne Thøgersen
23. MetteB
24. Strikke Marie
25. kinoll
26. ries
27. apus
28. Nattrolden
29. hostrik

Der er altid plads til flere tilmeldinger! ((O))

Strikkelene
10-12-2008, 23:27
Det er sjovt, at selveste vores garnleverandør også vil være med!

Jeg kan ellers godt anbefale det Tove garn fra Sandness, som jeg købte hos Hostrik (til Karen Noes Super Karla sjal). Det er dejligt at strikke med. Det er 100% ren ny uld.

kinoll
11-12-2008, 14:33
nu har (2) været her med det garn jeg har valgt,
at bruge til at strikke sjalet i.
det blev til løve zeta silken, da jeg ikke kunne finde, det andet garn inde på ho strik´s site.

så nu er jeg næsten klar, skal lige tjekke strikkepinde beholdningen.

*239*

Ladysmor
11-12-2008, 22:55
Så nu har jeg sendt navn og adresse til Klasus, og i Tirsdags købte jeg uld, så nu vil jeg gå igang med at spinde mit eget garn til sjalet, som vil bestå af en tråd ren merino uld, og en 30% merino/70% silke, og de 2 skal tvindes sammen, og det skulle blive noget spændende garn og som er i hvid, det er første gang jeg spinder noget som jeg skal bruge til noget "til at føle på", ellers har det kun været til prøver og til småtasker osv. men nu skal det være nu, så jeg glææææder mig*245*

strikketøsen
12-12-2008, 01:50
nu har (2) været her med det garn jeg har valgt,
at bruge til at strikke sjalet i.
det blev til løve zeta silken, da jeg ikke kunne finde, det andet garn inde på ho strik´s site.

så nu er jeg næsten klar, skal lige rjekke strikkepinde beholdningen.

*239*

Hej Kinoll,

Du skulle bare ha' RÅBT MEGET HØJT herinde, så havde jeg altså gerne hjulpet dig - garnet ligger netop ikke på Hostriks hjemmeside, men bliver hjemtaget specielt til os i denne sjals-KAL.

Ét andet er så, at det da ville være dejligt, hvis dette (59)garn blev en fast del af Hostriks sortiment! Det er (qwelækkert.

strikketøsen
12-12-2008, 01:51
Så nu har jeg sendt navn og adresse til Klasus, og i Tirsdags købte jeg uld, så nu vil jeg gå igang med at spinde mit eget garn til sjalet, som vil bestå af en tråd ren merino uld, og en 30% merino/70% silke, og de 2 skal tvindes sammen, og det skulle blive noget spændende garn og som er i hvid, det er første gang jeg spinder noget som jeg skal bruge til noget "til at føle på", ellers har det kun været til prøver og til småtasker osv. men nu skal det være nu, så jeg glææææder mig*245*

Hej Ladysmor,

Det lyder ekstra skønt, at garnet er hjemmespundet.
Held og lykke med projektet.
Det bliver spændende at se det færdige resultat!

Else M
12-12-2008, 15:32
hej-*2114**220*
nej hvor det her lyder spændende-har jo ikke selv haft lejlighed til at følge med herinde i et stykke tid.-men det her vil jeg da gerne deltage i.
Og det er jo bare så flot,og med dansk oversættelse,bliver det jo et super arbejde og komme igang med.
Så jeg hopper med-hvis det stadig kan nås-bestiller noget garn fluks,midt i al juletravlheden,men det er jo meget vigtigt det her-kluk-kluk
(uæa(uæa(uæa

klasus
12-12-2008, 15:43
hej-*2114**220*
nej hvor det her lyder spændende-har jo ikke selv haft lejlighed til at følge med herinde i et stykke tid.-men det her vil jeg da gerne deltage i.
Og det er jo bare så flot,og med dansk oversættelse,bliver det jo et super arbejde og komme igang med.
Så jeg hopper med-hvis det stadig kan nås-bestiller noget garn fluks,midt i al juletravlheden,men det er jo meget vigtigt det her-kluk-kluk
(uæa(uæa(uæa

Hvis du kan nå at købe garn, så er du selvfølgelig mere end velkommen - Vi starter først omkring den 10. januar, så mon ikke du kan finde ud af noget!??

Du skal bare sende en mail med dit Rokken-navn, fulde navn og adresse til (se også indlæg #114 i denne tråd)

Så kommer du med på postlisten

strikketøsen
12-12-2008, 20:22
hej-*2114**220*
(uæa(uæa(uæa

Hej Else M,

Super fint, at du vil være med herinde!
Du kommer med næste gang, jeg opdaterer listen.
Husk at du kan købe lækkert garn hos www.hostrik.dk (http://www.hostrik.dk) ved at sende mail eller ringe til Jane (hostrik).

Der står noget om garnet (Debbie Bliss' Cashmerino Aran) i indlæggene nr. 79 (m/farvekort) og 85. Det behøver selvfølgelig ikke at være dette garn, men det er et fint tilbud og bliver et lækkert sjal. Vi er vist nogen stykker, der har takket ja til dette tilbud fra Hostrik.

PS: Garnet ligger IKKE inde på selve Hostriks hjemmeside.
Du nævner denne sjals-KAL for Jane og spørger efter den farve, du gerne vil have. Den skal stå på listen i Janes mail i indlæg 79. Så bestiller Jane den hjem.
*242*

luffedreng
12-12-2008, 20:30
Jeg tror altså det er for sent med det tilbud hos hostrik,
Var det ikke inden d.10 vi skulle bestille ?

strikketøsen
13-12-2008, 20:11
Jeg tror altså det er for sent med det tilbud hos hostrik,
Var det ikke inden d.10 vi skulle bestille ?

Jeg ville ringe og spørge Jane, eller sende hende en mail!

Det kunne jo være, at der også var andre, der gerne vil bestille. Men jeg er selvfølgelig ikke klar over, om Jane lukker for flere garnbestillinger.

Hvis det stadig kan lade sig gøre, må du gerne skrive det herinde - sådan så interesserede bliver opmærksomme på det.

*242*

strikketøsen
13-12-2008, 20:24
Dem der har sendt en mail til Klasus - se lidt længere tilbage i tråden - og dermed har ønsket at modtage sjalsopskriften på dansk er krydset af i skemaet herunder.

Hvis der ikke er kryds ud for ens navn og man gerne vil modtage opskriften på dansk,
skal man sende en mail til den specielle mailadresse, som Klasus har oprettet og nævnt i indlæg nr. 114.

Rokken-Navn med kryds ud for navnet, hvor mail er modtaget af klasus.
1. Klasus X
2. Inka56
3. minniesmor
4. kolfifi
5. Mosterkoster
6. Sulle
7. Luffedreng X
8. SusanneKristensen
9. olde66 X
10. Strikketøsen X
11. Ladysmor X
12. Inger1
13. B P S
14. broderisten
15. johnna X
16. Gertrud
17. Tove X
18. Strikkesinen X
19. Isanna X
20. Siff X
21. Agro X
22. Jeanne Thøgersen X
23. MetteB
24. Strikke Marie X
25. kinoll X
26. ries X
27. apus
28. Nattrolden
29. Hostrik X
Deltager nr. 30 bliver Else M !
Else: Husk lige at skrive til klasus på den særlige (24)adresse i indlæg 114 mht. den danske opskrift.

På et lidt senere tidspunkt vil jer herinde "efterlyse" om de, der ikke har anmodet om den danske opskrift stadig er med i sjals-KAL'en.

*229* *215 *229*

Tove
13-12-2008, 22:54
Så har jeg osse købt garn . *108*

Jeg kom "tilfældigt" lige forbi Kashmir i Kolind, og der købte jeg dette garn:
http://www.laughinghens.com/knitting-wool-yarn.asp?yarnid=678
farve nr 01 (cream).

Jeg synes, den minder en lille smule om farven, som den eng. opskrifts model er strikket i.

Jeg håber, garnet er ok til mønstret - og til et sjal - det er 100 Merino wool extrafine superwash.

Strikke Marie
14-12-2008, 07:21
Hej Tove.
Det ser godt nok også lækkert ud. Spændende.

Jeg fik mit garn igår fra Jane. Uha, det er også super kvalitet. Købte den råhvide og den er så flot i spindingen. Glæder mig til at prøve den.
Strikke Marie*220*

strikketøsen
14-12-2008, 14:55
Jeg bringer lige denne her frem igen i håbet om, at alle får set den!

Dem der har sendt en mail til Klasus - se lidt længere tilbage i tråden - og dermed har ønsket at modtage sjalsopskriften på dansk er krydset af i skemaet herunder.

Hvis der ikke er kryds ud for ens navn og man gerne vil modtage opskriften på dansk,
skal man sende en mail til den specielle mailadresse, som Klasus har oprettet og nævnt i indlæg nr. 114.

Rokken-Navn med kryds ud for navnet, hvor mail er modtaget af klasus.
1. Klasus X
2. Inka56
3. minniesmor
4. kolfifi
5. Mosterkoster
6. Sulle
7. Luffedreng X
8. SusanneKristensen
9. olde66 X
10. Strikketøsen X
11. Ladysmor X
12. Inger1
13. B P S
14. broderisten
15. johnna X
16. Gertrud
17. Tove X
18. Strikkesinen X
19. Isanna X
20. Siff X
21. Agro X
22. Jeanne Thøgersen X
23. MetteB
24. Strikke Marie X
25. kinoll X
26. ries X
27. apus
28. Nattrolden
29. Hostrik X
Deltager nr. 30 bliver Else M !
Else: Husk lige at skrive til klasus på den særlige (24)adresse i indlæg 114 mht. den danske opskrift.

På et lidt senere tidspunkt vil jer herinde "efterlyse" om de, der ikke har anmodet om den danske opskrift stadig er med i sjals-KAL'en.

*229* *215 *229*

hostrik
15-12-2008, 15:42
I kan altid bestille dette garn ved mig.
Så det er bare at spørge.

Jeg har ikke plads til mere garn på hylderne pt.
men man ved jo aldrig, hvad det nye år kan bringe.
af alterativ kvalitet, har jeg Rowan Extra fine merino.
Ups håber ikke det var over stregen!!

Hej Kinoll,

Du skulle bare ha' RÅBT MEGET HØJT herinde, så havde jeg altså gerne hjulpet dig - garnet ligger netop ikke på Hostriks hjemmeside, men bliver hjemtaget specielt til os i denne sjals-KAL.

Ét andet er så, at det da ville være dejligt, hvis dette (59)garn blev en fast del af Hostriks sortiment! Det er (qwelækkert.

hostrik
15-12-2008, 15:46
I kan sagtens nå det endnu.

Der er kommet flere extra til, så jeg laver en bestilling så sent, mod d. 24. som muligt.

Det skal bare ud af døren inden 31/12, så jeg ikke skal føre status på det!!!!

Jeg ville ringe og spørge Jane, eller sende hende en mail!

Det kunne jo være, at der også var andre, der gerne vil bestille. Men jeg er selvfølgelig ikke klar over, om Jane lukker for flere garnbestillinger.

Hvis det stadig kan lade sig gøre, må du gerne skrive det herinde - sådan så interesserede bliver opmærksomme på det.

*242*

Gertrud
16-12-2008, 14:28
Jeg er da også stadig interesseret og har nu meldt mig til, så jeg kan bl'i

krydset af. *152* Kærligst Gertrud.
PS. Glæder mig til at komme i gang med dette fælles projekt.

strikketøsen
17-12-2008, 00:17
Tak til Hostrik for at vi stadig kan bestille Debbie Bliss garnet, hvis vi vil strikke sjal af dét. Det er simpelthen pragtfuldt - MUMS: Jeg har lige modtaget min pakke med 10 nøgler støvet blå i dag. Super lækkert.

Hej Gertrud: Godt du fik skrevet til Klasus. Du er "taget væk" fra listen herunder ...

*242*

Nu laver jeg lige et "opråb" til de, der endnu ikke har fået sendt mail til Klasus om at få den danske oversættelse af sjalsopskriften:

Følgende har ikke sendt mail til Klasus
(se speciel (24)adresse i indlæg nr. 114)
om at modtage opskriften på dansk:

2. Inka56
3. minniesmor
4. kolfifi
5. Mosterkoster
6. Sulle
8. SusanneKristensen
12. Inger1
13. B P S
14. broderisten
23. MetteB
27. apus
28. Nattrolden
30. Else M

*229* *215 *229*

strikketøsen
17-12-2008, 00:20
....
Du skal bare sende en mail med dit Rokken-navn, fulde navn og adresse til (se også indlæg #114 i denne tråd)

Her er adressen, så I ikke skal lede efter den midt i *247*-travlheden!

klasus
17-12-2008, 00:33
Nu laver jeg lige et "opråb" til de, der endnu ikke har fået sendt mail til Klasus om at få den danske oversættelse af sjalsopskriften:

2. Inka56
3. minniesmor X
4. kolfifi
5. Mosterkoster
6. Sulle
8. SusanneKristensen
12. Inger1
13. B P S
14. broderisten
23. MetteB X
27. apus
28. Nattrolden
30. Else M X

Jeg har lige tilføjet X ud fra dem, jeg har modtaget fra siden jeg sidst opdaterede med Strikketøsen, hvilket er nogle dage siden.

Else M
17-12-2008, 13:46
*2114* jammen -kluk-kluk jeg fik da allerede svar fra klasus den 14/12 - og kan se at nu har jeg da endelig fået et flot kryds på "maven"
tak for det strikketøsen ,jeg takker og (uæa(uæa(uæaaf glæde,jeg kan næsten ikke vente med at komme igang

strikketøsen
17-12-2008, 14:46
Hej Else M,

Ja - jeg tror også det bliver både sjovt og hyggeligt med denne sjals-KAL! Og nu har jeg snuppet dit navn væk fra listen!

Jeg lige et nyt "opråb" til de, der endnu ikke har fået sendt mail til Klasus om at få den danske oversættelse af sjalsopskriften:

2. Inka56
4. kolfifi
5. Mosterkoster
6. Sulle
8. SusanneKristensen
12. Inger1
13. B P S
14. broderisten
27. apus
28. Nattrolden

Og nu tror jeg, at jeg sender en PB til jer!
*229*

For ellers modtager i ikke nogen opskrift og det ville jo være rart for klasus, at kunne sende alt på een gang.

Strikke Marie
17-12-2008, 15:11
Jeg ved, at broderisten har haft problemer med at logge på.
Bare lige, hvis der ingen reaktion er.
Strikke Marie*220*

Sulle
17-12-2008, 15:55
Så har jeg oz fået skrevet til Klasus... :)
Havde da fuldstændig skudt det ud...

Kommer nok til at gå lidt langsomt her på min fifa...
Er lige blevet opereret for seneskedehindebetændelse...
Men prøver!!!

strikketøsen
17-12-2008, 18:12
Jeg afventer lige et par dage.

Her midt i *247*-travlheden, skal man jo have lov til at lave andre ting!

Foreløbig har jeg hørt fra både Sulle, Mosterkoster og Nattrolden.
Jeg går ud fra, at de som Sulle selv skriver herinde, sender en mail til Klasus.

klasus
17-12-2008, 18:44

2. Inka56
4. kolfifi
5. Mosterkoster X
6. Sulle X
8. SusanneKristensen X
12. Inger1 X
13. B P S
14. broderisten
27. apus
28. Nattrolden

Og nu tror jeg, at jeg sender en PB til jer!
*229*

Jeg har lige givet X'r til dem der har mailet til mig i dag

Inger1
17-12-2008, 20:53
Har fundet dette garn. Har læst på en side at det kan bruges til sjalet og oveni købet billig.

http://www.impaz.dk/shop/default.asp

Inger

strikketøsen
18-12-2008, 00:56
Har fundet dette garn. Har læst på en side at det kan bruges til sjalet og oveni købet billig.

http://www.impaz.dk/shop/default.asp

Inger

Hej Inger,

Vil du ikke beskrive garnet - eller fortælle hvor vi skal kigge?
For på Impaz' hjemmeside er der ikke deciderede produkthenvisninger - kun til selve butikkens forside (lige meget hvor man står derinde!).

*252*

Inger1
18-12-2008, 01:50
Hej Inger,

Vil du ikke beskrive garnet - eller fortælle hvor vi skal kigge?
For på Impaz' hjemmeside er der ikke deciderede produkthenvisninger - kun til selve butikkens forside (lige meget hvor man står derinde!).

*252*

Jo da, jeg skrev bare Peruvian i søg Så kommer Peruvian Higtland frem i en masse farver til 15.50 pr. nøgle. Der var en eller anden der nævnte dette garn på en af de tidligere sider. Derfor.
Håber det hjælper.
Inger

klasus
18-12-2008, 10:04
Jo da, jeg skrev bare Peruvian i søg Så kommer Peruvian Higtland frem i en masse farver til 15.50 pr. nøgle. Der var en eller anden der nævnte dette garn på en af de tidligere sider. Derfor.
Håber det hjælper.
Inger

Hej Inger,
jeg var lige inde og kigge, og jeg ville ikke være nervøs for at prøve dette garn, det er muligvis en lille smule tyndere end det "originale" garn, men jeg tror som sagt, at det kan bruges.

Inger1
18-12-2008, 17:22
Hej Inger,
jeg var lige inde og kigge, og jeg ville ikke være nervøs for at prøve dette garn, det er muligvis en lille smule tyndere end det "originale" garn, men jeg tror som sagt, at det kan bruges.

Nu har jeg bestilt garn ved Jane og betalt. Så er jeg klar til at strikke. Måske prøver jeg det andet garn næste gang.
*215
Inger

strikketøsen
18-12-2008, 18:05
Hej Inger1,

Hvis du har bestilt det dejlige Cashmerino Aran fra Jane, kan du godt glæde dig - det er simpelthen skønt!

*242*

(se speciel (24)adresse i indlæg herunder)

2. Inka56
4. kolfifi
13. B P S
14. broderisten
27. apus
28. Nattrolden

*229**252* *229*

strikketøsen
18-12-2008, 18:06
Citat:
Oprindeligt indsendt af klasus http://www.rokken3.dk/forum/images/styles/fancyred/buttons/viewpost.gif (http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?p=150363#post150363)
....

Her er adressen endnu engang, så I ikke skal lede efter den midt i *247*-travlheden!

klasus
18-12-2008, 18:57

2. Inka56 X
4. kolfifi X
13. B P S
14. broderisten
27. apus X
28. Nattrolden X

Lige hjemkommen fra job, og kan se, at endnu 3 strikkere har meldt sig i mailen, så de har lige fået et X også.

strikketøsen
18-12-2008, 20:16
Lige hjemkommen fra job, og kan se, at endnu 3 strikkere har meldt sig i mailen, så de har lige fået et X også.

Hej Klasus!

Supergodt, så er vi ved at være "fuldtallige" - altså hele 30 sjalsstrikkere! Det havde jeg alligevel ikke forestillet mig ...

(uæa (uæa (uæa

Så mangler kun følgende, at sende mail til Klasus
(se speciel (24)adresse i indlæg lidt ovenover)

4. kolfifi
13. B P S
14. broderisten

klasus
18-12-2008, 23:24
Så fik Kolfifi også lige et kryds, efter at jeg har modtaget mail fra hende også
*241*

Inger1
18-12-2008, 23:52
Hej Inger1,

Hvis du har bestilt det dejlige Cashmerino Aran fra Jane, kan du godt glæde dig - det er simpelthen skønt!

*242*

2. Inka56
4. kolfifi
13. B P S
14. broderisten
27. apus
28. Nattrolden

*229**252* *229*

Jamen det er det da og glæder mig også til at komme i gang.
Inger

brodrei1
20-12-2008, 22:17
hej
er det for sent at tilmelde mig til sjalet
hilsen broderi1

strikketøsen
21-12-2008, 02:47
hej
er det for sent at tilmelde mig til sjalet
hilsen broderi1

Hej brodrei1,

Nej - slet ikke, du bliver lige skrevet på deltagerlisten, næste gang jeg laver opsamling. Husk at sende mail til Klasus, hvis du gerne vil modtage opskriften på dansk.

*234*

Den endelig deltagerliste afventer egentlig bare lige de sidste få, der ikke har sendt mail til Klasus.

Så mangler vi kun at disse deltagere i
vores sjals-KAL, sender en mail til Klasus
(se speciel (24)adresse i indlæg lidt længere tilbage)

13. B P S
14. broderisten
*237*

Strikke Marie
21-12-2008, 06:55
Jeg sender lige en mail ad anden vej til Broderisten. Ved der har været mange virusproblemer der.
Strikke Marie

strikketøsen
21-12-2008, 13:54
Jeg sender lige en mail ad anden vej til Broderisten. Ved der har været mange virusproblemer der.
Strikke Marie

Tak skal du have, Strikke Marie!

Jeg har sendt PB til både broderisten og B_P_S, men har intet hørt.

Ellers vil jeg lave en opdateret sjals-KAL-liste uden dem, der ikke har skrevet til Klasus.

*242*

loneh
22-12-2008, 12:16
Hej! Jeg vil også gerne være med til at strikke det flotte sjal, vil du sende mig opskriften på dansk.

klasus
22-12-2008, 19:58
Hej! Jeg vil også gerne være med til at strikke det flotte sjal, vil du sende mig opskriften på dansk.

Du skal være velkommen loneh, men er du ikke sød at sende en mail, som beskrevet her - http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=10942&page=12 - indlæg 114

Så kommer du med på listen

(nps

strikketøsen
22-12-2008, 22:04
Hej Loneh,

Det lyder godt, at du også gerne vil være med. Der er en speciel mailadresse, som Klasus har sat op til at modtage mails vedrørende den danske opskrift.

Du kommer med på den opdaterede deltagerliste, som jeg laver i morgen.
*242*

Hvis jeg ikke inden da har hørt fra - eller om - broderisten og B P S deltager og at de har sendt en mail til Klasus, vil jeg gå ud fra, at de ikke deltager alligevel.

Både brodrei1 og loneh vil blive skrevet på denne nye deltagerliste, forudsat, at I har sendt en mail til Klasus.

Opskriften bliver sendt ud omkring "3. juledag" ! (uæa

Hvis man gerne vil være med
til vores sjals-KAL - se sjalet i linket i
1. indlæg her i tråden - bedes man tilmelde
sig her i tråden snarest muligt - og sende en mail
til Klasus på den særlige mailadresse
(se svaret til loneh herover).

*2116* *2116* *2116*

Sidste udkald til evt. interesserede i denne sjals-KAL!

Garn til sjalet kan evt. bestilles hos Jane i www.hostrik.dk (http://www.hostrik.dk) (ring eller mail - garnet kan ikke ses på hjemmesiden).

Garnet er Debbie Bliss' Cashmerino Aran og koster normalt kr. 45,00 pr. ngl. Jane har lavet en specialpris til os ved køb af 10 nøgler. Se længere tilbage i tråden, hvor der også er vedhæftet farvekort ...

*230*

luffedreng
23-12-2008, 08:57
jeg er godt nok glad for at vi skal strikke det sammen.
Ville lige prøve at lave en strikke prøve igår, for at se hvordan det så ud med det dejlige garn, men nåede kun til pind 2 så kunne jeg ikke få det til at passe !!!
Så håber der er nogen der kan hjælpe fra starten...

strikkesinen
23-12-2008, 11:50
*251* Ih hvor jeg glæder mig til at vi starter på dette sjal, jeg har både bestilt og betalt garn hos ho strik, så nu venter jeg på garn og opskrift, *245*

strikketøsen
23-12-2008, 14:51
jeg er godt nok glad for at vi skal strikke det sammen.
Ville lige prøve at lave en strikke prøve igår, for at se hvordan det så ud med det dejlige garn, men nåede kun til pind 2 så kunne jeg ikke få det til at passe !!!
Så håber der er nogen der kan hjælpe fra starten...

Hej luffedreng,

Nu ikke noget med at tage forskud på glæderne og æh... problemerne, vel ? (n)

Jeg har lige læst korrektur på opskriften, og jeg forstår så udmærket godt, at du har problemer.

Men nu skal jeg lige tale med Klasus om det og vi har jo alle lidt travlt med juleforberedelserne.

For at vi alle skal kunne være med - også os, der ikke er så hurtige -, venter vi til efter nytår. Skal lige vende den endelige dato med Klasus.
(a)

strikketøsen
23-12-2008, 14:53
*251* Ih hvor jeg glæder mig til at vi starter på dette sjal, jeg har både bestilt og betalt garn hos ho strik, så nu venter jeg på garn og opskrift, *245*

Det gør jeg skam også, men lige nu skal jeg ud og købe det sidste ind, inden hele Danmark holder "julelukket" .....*234*

luffedreng
23-12-2008, 15:40
smiler, nej jeg skal nok lade være med at tyvstarte.
Ville bare lige se hvordan det så ud når man strikkede med det utrolige lækre garn.
Min datter har allerede sat sig på sjalet, så vi glæder os til at start skudet går.

strit
23-12-2008, 16:10
Jeg vil også rigtig gerne være med, har prøvet at sende en mail, men jeg får den besked at outlook ikke kender addressen
Hilsen
Strit

klasus
23-12-2008, 16:21
Jeg vil også rigtig gerne være med, har prøvet at sende en mail, men jeg får den besked at outlook ikke kender addressen
Hilsen
Strit

Det lyder godt nok mystisk - jeg har lige dobbelttjekket og der kan både sendes og modtages mail på den oprettede mailadresse!??

skriver du sjal(indsæt et snabel-a)klasus.dk ?

strikketøsen
23-12-2008, 20:45
Hej strit,

Jeg håber du finder ud af at få sendt mailen til Klasus! Du kommer med på den opdaterede lister herunder.

Deltagere i "Aran Weight Victorian Lace" Sjals-KAL:

*204**204**204*
(Sidste opdatering )

1. klasus
2. Inka56
3. minniesmor
4. kolfifi
5. Mosterkoster
6. Sulle
7. Luffedreng
8. SusanneKristensen
9. olde66
10. Strikketøsen
11. Ladysmor
12. Inger1
13. johnna &
14. Gertrud
15. Tove
16. Strikkesinen
17. Isanna
18. Siff
19. agro
20. Jeanne Thøgersen
21. MetteB
22. Strikke Marie
23. kinoll
24. ries
25. apus
26. Nattrolden
27. hostrik
28. ElseM
29. brodrei1
30. loneh
31. strit

Jeg har justeret listen, da jeg ikke har hørt tilbage på min PB (afsendt 17. dec.) fra hverken broderisten eller B P S. Jeg går derfor ud fra, at de ikke vil være med alligevel.

Vi stopper dags dato for flere tilmeldinger,
så hvis der er nogen, som vil være med, skal de
tilmelde sig ved indlæg her i tråden og sende
en mail til Klasus inden midnat!

*234*

klasus
24-12-2008, 09:40
Jeg mangler mails fra Strit og loneh og har lige send dem en pb, så de to kan nå det endnu.

Så har jeg også modtaget mail fra Chrisson, men mangler hendes tilsagn her på tråden - eller også kan jeg bare ikke læse..........(t)

Strikketøsen og jeg er i gang med de sidste finurligheder omkring opskriften, og så snart disse er på plads vil vi starte udsendelserne.

En rigtig glædelig jul til jer alle

*241*

kinoll
24-12-2008, 14:35
*234* også en glædelig jul til dig klasus - godt godt med oversættelse og formidling til os andre.

også en glædelig jul til alle jer andre, der som jeg også skal igang med det lækre sjal.
vi mailes jo nok ved på denne tråd i det nye år - tænker jeg.

*239*

strikketøsen
24-12-2008, 14:51
Jeg mangler mails fra Strit og loneh og har lige send dem en pb, så de to kan nå det endnu.

Så har jeg også modtaget mail fra Chrisson, men mangler hendes tilsagn her på tråden - eller også kan jeg bare ikke læse..........(t)

Strikketøsen og jeg er i gang med de sidste finurligheder omkring opskriften, og så snart disse er på plads vil vi starte udsendelserne.

En rigtig glædelig jul til jer alle

*241*

Vi følger lige op på strit og loneh, men nu står julen jo i høj grad lige uden for døren ..... og vil ind! *234*

Desuden håber jeg da, at hvis Chrisson gerne vil være med, at vi lige får et indlæg herinde ......?

Rigtig GLÆDELIG JUL til alle!(mkj

Chrisson
25-12-2008, 23:00
*221* Hej med jer alle sammen, ok ok så får i lige et tilsagn herfra offentligt også, ja jeg vil gerne prøve at være med, men er ikke sikker på at kunne gennemføre pga garntykkelsen, så derfor har jeg endnu ikke skrevet her? Håber stadig på at jeg må være med alligevel

Knus chrisson

strikketøsen
26-12-2008, 15:35
*221* Hej med jer alle sammen, ok ok så får i lige et tilsagn herfra offentligt også, ja jeg vil gerne prøve at være med, men er ikke sikker på at kunne gennemføre pga garntykkelsen, så derfor har jeg endnu ikke skrevet her? Håber stadig på at jeg må være med alligevel

Knus chrisson

(H)Chrisson,

Jamen det må du da - du har jo skrevet til Klasus, for noget tid siden, kan jeg forstå. Der kommer en opdatering til, inden vi begynder, hvor du kommer med på listen.
*229*

Kan du ikke fortælle, hvilket problem der er med garntykkelsen? Pindestørrelserne varierer jo også i opskriften. De der gerne vil, kan selvfølgelig sagtens strikke sjalet i tyndere garn, men så skal man jo bare være opmærksom på, at det ikke bliver det samme, som billedet i opskriften.

Grunden til at jeg synes netop om dette sjal er rent faktisk pga. garntykkelsen.
Der findes UTALLIGE sjalsopskrifter til meget tyndt garn. Derfor var det rart endelig at finde en opskrift, hvor garnet var tykt
og sjalet derfor (forhåbentlig) får mere vægt - og dermed mere varme! *198*

Ejlskov
26-12-2008, 21:32
Jeg håber, at jeg kom med - har sendt mail. Og så vil jeg lige læse alle indlæggene igennem. Så jeg også kan få styr på garn og den slags.*204*

strikketøsen
26-12-2008, 23:48
Jeg håber, at jeg kom med - har sendt mail. Og så vil jeg lige læse alle indlæggene igennem. Så jeg også kan få styr på garn og den slags.*204*

(H)Ejlskov,

Jeg tror, at du må være forsvundet i mængden af (24)til Klasus - men så kommer du bare med på listen sammen med Chrisson, når jeg opdaterer igen inden vi starter.

Så efter nytår starter jeg en ny tråd med vores sjals-KAL og hele deltagerlisten. ((O))

Ejlskov
26-12-2008, 23:55
(qwe
Så er næste projekt efter Super Karla på plads.

ries
27-12-2008, 21:43
hej
jeg har den sidste uge, været uden internet, og skriver idag på lånt pc.
Jeg vil gerne være med, men hvornår det kommer op at stå, kan you see ikke sige noget om, selv om det er en lejlighed i en boligforening.
det er nemlig noget der er sket flere gange i efteråret.

god jul og godt nytår fra Rie
(2)

strikketøsen
27-12-2008, 22:33
(H)Ries,

Vi starter først efter nytår - omkring d. 10. januar 2009, så måske er du kommet ordentlig på nettet inden da.

(H)ALLE TILMELDTE OG ANDRE INTERESSEREDE!

Opskriftskorrekturen har forårsaget en smule
(33) (R) *130* (15) (F),
så Klasus og jeg er netop ved at "banke opskriftsoversættelsen på plads" ....

Så da opskriften endnu IKKE er sendt ud til alle tilmeldte endnu,
kan der godt komme nye tilmeldinger,
så evt. interesserede skriver og tilmelder sig her i tråden
og sender en mail til Klasus på den særlige mailadresse
og kommer så på den endeligt opdaterede liste
sammen med de andre sidst tilmeldte. (k)

klasus
27-12-2008, 22:39
Til Ries: Vi starter først ca. 10. januar - jeg sender dig en pb på rokken, når jeg har sendt opskriften til dig, så du ved hvornår du skal til at holde øje - du kan sikkert låne adgang et eller andet sted - ellers må du sende mig en besked.

Til Alle: Strikketøsen og jeg har i dag siddet og kigget på opskriften, og vi har nu begge lavet strikkeprøver.... og der er noget galt.... Ikke noget slemt, men det skal rettes før vi går i gang, så vi skal lige have et par dage, men jeg lover, at alle modtager opskriften senest 5. januar - og sikker før, for lige så snart vi er sikre på at mønstret stemmer farer de af sted.....

Så nu vil jeg sætte mig til at tegne et diagram, så jeg kan se om jeg har ret i at "fejlen" ligger liiiige der hvor min strikkeprøve viser....

*198*

lis ai
27-12-2008, 22:57
Klasus og Strikketøsen. Jeg beundrer jer virkelig for det store arbejde I har lagt i at oversætte opskriften og gøre os andre glade.
I ønskes derfor et særligt godt år 2009.
Knus fra Lis *301*

Strikkelene
27-12-2008, 23:10
Ja, jeg kan heller ikke lade være med at følge med i, hvad I skriver her i tråden (også selv om jeg ikke skal strikke sjalet - jeg har vist projekter nok, jeg skal have lavet). Men det lyder spændende alligevel. Og I har så travlt, I to (Strikketøsen og Klasus).

Else M
28-12-2008, 14:38
Ja et stort *301*herfra mig, til Klasus og Strikketøsen ,og en tak for det kæmpe arbejde i her ligger for dagen,så vi alle har en chanche for at komme igang med dette pragtfulde sjal.
Jeg selv har strikkepinde og garn parat,og tager nu i sommerhuset og fejrer Nytår der,mest for vores mopsers skyld,da der jo er meget mindre fyrværkeri denne aften.
Men glæder mig enormt til at komme hjem og finde opskriften,og til startskudt går til begyndelsen af sjalet
Hermed et *302*til alle her på Rokken fra mig

Strikke Marie
28-12-2008, 21:49
Hej Klasus og Strikketøsen.
Jeg kom lige i tanke om at søge på sjalet på Ravelry. Der er 77, der har strikket det, og kiggede lige noter igennem nogle få steder.
Dette var bla. hvad der blev skrevet.

This pattern was not very well composed, transition from “English mesh lace” to “Horse shoe lace” and finally to “Mini vine lace” did not match. Have experienced that fenomena with other elann-pattern as well.
I made this last spring and don’t remember what size needles I used or how many skeins. It was a very quick knit (1 week). The pattern was a little difficult just in knowing where to add a new repeat. My number 2 daughter received this shawl for Christmas and is shown modeling it.
wrong, after my 6th try with those I gave up. But then I found a yahoo group on this shawl that i joined, and they had a really good chart and proper instructions
http://groups.yahoo.com/group/AranWeightVictorianLaceShaw... (http://groups.yahoo.com/group/AranWeightVictorianLaceShawlKAL/)

Det lader til at mange har bøvlet med det, og nogle havde bare digtet et nyt mønster efter de gentagne gange havde prøvet.
Måske skulle man kigge lidt på den Yahoo gruppe? Der kan jo være hjælp at hente.
Desværre har jeg ikke lige tid de næste par dage, men vi må finde ud af det, for det er bare så flot.
Tak for jeres store arbejde.
Hilsen Strikke Marie*303*

Strikke Marie
28-12-2008, 21:57
Nu har jeg søgt om optagelse i gruppen. Der skulle ligge nogle gode filer derinde med diverse rettelser.
Strikke Marie*301*

klasus
28-12-2008, 23:15
Yahooooooouuuu ..... Nu stemmer det (tror jeg i hvert fald), Jeg har nu lavet diagrammer, ud fra maskeantallet, og mener at nu skulle det være muligt at få det til at passe.

Nu mangler vi blot at beskrive diagrammerne med ord - for de "ord" der står i opskriften er absolut ikke fyldestgørende, hvilket jeg ikke var opmærksom på, da jeg oversatte.....

Men jeg har jo ferie, så bortset fra en bytur i morgen - vi opdagede at det var søndag i dag, da vi stod foran butikkerne *120* - så skal opskriften nok komme ud som lovet.

Iiih altså StrikkeMarie, at jeg ikke selv havde tænkt så langt - Jeg er jo selv medlem på Raverly (33), nå der er jo ikke noget der er galt uden at være godt for noget andet - Nu har jeg da tjek på mønsterrapporterne (31)

agro
29-12-2008, 00:23
Yahooooooouuuu ..... Nu stemmer det (tror jeg i hvert fald), Jeg har nu lavet diagrammer, ud fra maskeantallet, og mener at nu skulle det være muligt at få det til at passe.

Nu mangler vi blot at beskrive diagrammerne med ord - for de "ord" der står i opskriften er absolut ikke fyldestgørende, hvilket jeg ikke var opmærksom på, da jeg oversatte.....

Men jeg har jo ferie, så bortset fra en bytur i morgen - vi opdagede at det var søndag i dag, da vi stod foran butikkerne *120* - så skal opskriften nok komme ud som lovet.

Iiih altså StrikkeMarie, at jeg ikke selv havde tænkt så langt - Jeg er jo selv medlem på Raverly (33), nå der er jo ikke noget der er galt uden at være godt for noget andet - Nu har jeg da tjek på mønsterrapporterne (31)

Du godt nok en "knag" klasus, tak for det store arbejde du og strikketøsen gør for vi andre (6)

strikketøsen
29-12-2008, 00:28
uha - jeg har lige modtaget diagrammet på mail fra Klasus og æh .... nu skal jeg altså lige have pudset min store lup (ikke et ord om alder, vel?) *141* (33) !

I øvrigt har jeg skrevet både PB og mail til Bakkely om HJÆÆÆÆLP (sos)også, men jeg tror nu nok, at Klasus har knækket nøden her ....

Og lige tak til Strikke Marie for idéen med Ravelry-gruppen. Måske er det fordi jeg ikke er medlem eller virkelig ikke kan se *141*..., men jeg kan altså ikke finde nogen liste med "errata" vedrørende denne opskrift!

I kan se under mine kortudfoldelser, hvad jeg har fået nogle timer til at gå med i dag!

Har I lagt mærke til i hovedparten af engelske film/krimier,
hvad løsningen er på alt lige fra småproblemer til at håndtere mord m.v.?
A nice cup of tea! *101*

Det tror jeg, at jeg lige går hen og snupper nu.

(z)

olde66
29-12-2008, 00:28
(6) arbejde i lægger for dagen, med at oversætte og rette i opskriften så alle vi andre kan få glæde af det.

*303*

Ejlskov
29-12-2008, 01:19
Jeg glæder mig supermeget til at komme i gang. Jeg har for øvrigt købt Rowan Silk Wool hos Hostrik til sjalet.
*301*

klasus
29-12-2008, 02:49
*152**172**152**172**152*

Så har jeg sendt de færdige diagrammer med beskrivelser til Strikketøsen, og hvis jeg eller ikke har kludret, er jeg klar til at starte udsendelse, når hun siger OK!

Nu er jeg godt nok også lidt (t)(t)(t) og si'r pænt go'nat og *1235* og *104* syv kvarter i timen

Strikke Marie
29-12-2008, 06:54
Rigtig flot arbejde Klasus og Strikketøsen. Uh, hvor jeg glæder mig.

Nu har jeg hørt fra Yahoo gruppen, og der er mega mange rettelser, gode billeder og korrektioner.
Jeg sender lige en besked til dig, Strikketøsen. Har kun din mail. Måske vil du sende videre til Klasus eller Klasus, du kan sende din mail til mig?

Hvorfor laver de dog sådan et skønt sjal uden at sætte rettelser på - tænk dog på alle dem, der investerer dyrt garn, tid m.m., men ikke er så strikkekyndige? Sådan noget hader jeg. Det er jo noget tid siden det kom frem, så der er jo mange, der har lavet det.

Nå pyt, det bliver godt, når vi har lagt så meget arbejde og spekulationer i det. Ender nok med vi laver 3 - 6 - eller 9 af det alle sammen, når vi nu har lært mønsteret at kende. Ha, ha.
Strikke Marie*302*

Strikke Marie
29-12-2008, 07:33
Så er der sendt 12 - 13 billeder og filer til dig, Strikketøsen.
Håber de er en hjælp og ikke yderligere problemer.
Strikke Marie*303*

strikkesinen
29-12-2008, 09:06
*213*(bdk*107*(6)(39)

Jeg kan slet ikke finde de rigtige ord til at beskrive hvor imponeret og taknemmelig vi alle er for det store (wqæ arbejde I to ,Klasus og Strikketøsen, har lavet med at oversætte denne opskrift, til stor glæde for os der snart skal igang med at strikke det. (z)

Også tak til dig Strikke Marie, for den hjælpende hånd du lige har givet dem. (z)

Tusind Tusind tak, og ih hvor jeg glæder mig til at strikke mit første sjal

*303*

Ladysmor
29-12-2008, 10:59
Tusind tak for jeres store arbejde, I er et par seje tøzer(bdk, jeg glæder mig også helt vildt til at komme igang, jeg har spundet de første 50g. til sjalet, og skal bruge dagen idag til at spinde noget mere, det bliver rigtigt lækkert det garn, og mit første strik af hjemmespundet garn, så det er lige før at det skal i glas og ramme når det bliver færdigt.
*303*

klasus
31-12-2008, 16:56
Så er det lige før - diagrammer er færdige, beskrivelserne er klar, og der er lavet strikkeprøver i lange baner.

Strikketøsen og jeg har taget nogle beslutninger undervejs, som fx. at alle udtagninger foretages på vrangpinden i stedet for på retpinden, der der sker så meget i forvejen på den, og at der kun skal være ventemasker i midten af sjalet.

I vil derfor få den direkte oversættelse i en fil og en anden fil med diagrammer og vores beskrivelser til samme. I skal ikke blive forskrækkede over, at "vores" opskrift ser meget omfangsrig ud, den er nemlig delt op, så man kan nøjes med at sidde med et mønster af gangen hhv. diagram eller beskrivelse eller begge dele - alt efter hvad man selv har det bedst med.

Jeg forventer at sende dem i morgen, så nu vil jeg bare ønske alle

*303*

Inger1
31-12-2008, 18:01
Det glæder jeg mig til at se, men så mangler jeg jo bare garnet.
Tak for jeres store arbejde I har lagt i det og rigtig godt nytår til jer for nu er strikkeprøverne forhåbenligt lagt væk for i dag.
*301*

klasus
02-01-2009, 00:49
Nu kaster jeg håndklædet - Dvs. I får oversættelsen direkte og min fortolkning af English Mesh mønstret uden det, I vil lære at kende som vente-masker, i kanten.

Mine prøver gav et klumpet resultat, så derfor er Strikketøsen og jeg blevet enige om, at I får valg på alle hylder.

Horseshoe og Mini Vine skal jeg liiiige lave om endnu en gang, for her bliver det nødvendigt med ventemasker både i midten og i kanten, og sender dem til jer hurtigst muligt.

Posten vil komme til jer i morgen, så er jeg spændt på hvad i siger til det.

strikketøsen
02-01-2009, 01:09
(H)Alle der er med i denne sjals-KAL eller følger med i denne tråd!

Nu er vi nået så vidt, at vi tager afsked med denne tråd og starter en ny.

Den nye tråd kalder jeg "Victorian Lace Sjals-KAL" og den opretter jeg om lidt.

Den vil starte med en samlet deltagerliste og når I modtager post fra Klasus, er det på "eget ansvar", at I begynder strikningen i den 1. uge.
Vi er nemlig stadig i gang med prøve-strikning. Det har ikke været helt uden forhindringer. Nogle af jer har allerede fundet ud af, at Klasus har lagt et kæmpestort arbejde i at tyde denne opskrift.
En stor tak til Klasus *131* !

Vi starter først KAL'en officielt fredag d. 9. januar
- dette primært sådan at alle der endnu mangler garn,
kan nå at få bestilt/købt dette.

Derfor vil den nye tråd primært være beregnet på eventuelle spørgsmål den 1. uge, som vi vil forsøge at besvare så godt som muligt.

Så herefter mødes vi i den nye tråd:
"Victorian Lace Sjals-KAL" !

Jeg kan næsten se Jer for mig:
*133* *133* *133* *133* *133* *133* *133* *133* *133*
Erstat blot bestikket med strikkepinde .... (z)

agro
02-01-2009, 01:11
Åh ja , nu har vi også snart snakket om det sjal så længe, så man er helt spændt på at modtage mønstret og komme i gang. Men det er jo nok klogt lige at vente, selv om det er fristende at prøve at starte.*198*

OPR1
02-01-2009, 04:55
Jeg låser denne tråd og så fortsætter I bare her: http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=13453

Strikkelene
10-01-2009, 18:24
Mens I andre har så travlt med jeres sjaler, så sidder jeg og hækler tommelfingre på et par nye håndledsvarmere til de hjemløse. Plus jeg strikker et fiskehalstørklæde (Galleris ide). n

Billed kommer, når jeg er færdig med dem.