Se fuld version : 2 Strikket/Valket Taske-Knit-Along (KAL) NR 2
hundeuld
10-08-2008, 07:59
Så startes den her op efter strikketøsen opfordring med de færdige tasker..((O))
I kom fra http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=10737
Så er min taske færdig.
Jeg har snydt en smule og lavet den væsentlig større end opskriften og har også lavet et skillerum i midten, så jeg har to rum.
Hankene er godt nok lavet efter opskriften, men jeg lukkede af og syede dem på tasken, så de kom til at sidde over hinanden.
Flotte tasker i har strikket ((O))
strikketøsen
10-08-2008, 22:40
Ja - Galleri: Den er blevet rigtig flot i den grønne farve! Og jeg synes også den ser ret god ud med hankene på kryds. ((O)) (k)
Sikke da et flot resultat Galleri, ja jeg fik jo ingen vaskemaskine, så jeg strikkede en taske mere i stedet. Så nu har jeg en efter målene og en efter maskerne, spændende at se forskellen, når de bliver filtet.
Den er blevet flot, Galleri.
Hvad er det for noget garn?
Det er en god idé med skillerum, det har man ofte brug for. :-)
Nette
Strikkelene
10-08-2008, 22:59
Flot resultat, Galleri!
Jeg er spændt på at se nogle flere spændende og flotte tasker.
Er der nogle af jer, der har brugt noget andet garn, end det er står i opskriften ?
Hvis ja - hvilket garn har i brugt ?
--------------------------------------------------------------
Ja god morgen - hvis jeg nu havde læst den 1. tråd til at starte med, havde jeg jo allerede vidst, hvilket garn i har strikke af !!!!!
Er der nogle af jer, der har brugt noget andet garn, end det er står i opskriften ?
Hvis ja - hvilket garn har i brugt ?
--------------------------------------------------------------
Ja god morgen - hvis jeg nu havde læst den 1. tråd til at starte med, havde jeg jo allerede vidst, hvilket garn i har strikke af !!!!!
Hej Tina, og velkommen hjem fra ferie....jeg har ikke opfattelsen af , at nogen har brugt garnet fra opskriften, jeg ved nogen har brugt Kauni, og jeg selv har brugt Alaska fra Drops, det passer ikke i strikkefastheden, men det gør jo bare tasken anderledes.
Der var lige tilbud på nogen udgåede farver, og da jeg før har strikket tasker i det, ved jeg at det filter godt, og det synes jeg er vigtigt.
(R)Hmmmmmm........denne har noget med tålmodighed at gøre
vandhunden
11-08-2008, 11:11
Her er så min taske den er i Natur uld fra G G
Jeg har brugt 1 nøgle til bunden og 3 til siderne og hanken Tasken var lidt svær at filte måtte have tre gange vask.
((O))
Hej Agro. Tak for dit svar. Jeg må se, om jeg kan finde noget garn, og så prøve at strikke sådan en taske *204*
Flot taske vandhunden - skøn lilla farve.......
Strikkelene
11-08-2008, 11:19
Sikke en sød taske, du har lavet, Vandhunden!
(qwe flotte tasker i har lavet.
hvert med sit eget snit - smarte hver for sig.
både - todelt rum og krydsede hanke- fifi ide.((O))
samt - bunden i en anden farve, gi´r et flot finic((O))
ja.
min taske er færdig !!!
meeen nu er det jo jeg lige skal på kursus,
så der kan komme et foto ind her, så i kan se den "lille" franske.
har lavet den højere, og har kun lavet en hank,
så jeg ikke skal "slås" med to hanke.
strikketøsen
11-08-2008, 12:49
(H)Vandhunden: Det er en sød og skøn pink og lilla taske, du har fået strikket!
(k)
Min taske er strikket af hundeuld af Hundeulds egen spinding
Her er så min taske den er i Natur uld fra G G
Jeg har brugt 1 nøgle til bunden og 3 til siderne og hanken Tasken var lidt svær at filte måtte have tre gange vask.
Den er også blevet flot, og dejlig klar i farven. :-)
Græsplænen bagved, hmmm, jeg har kun været i haven fem seks gange denne sommer, og det bærer den præg af, så jeg bliver helt misundelig.
Nette
(6)Så er min taske hængt til tørre. Billeder håber jeg på i morgen. Den er strikket i en garn der hedder Envy, 70% New Zealandsk uld, 20% mohair og 10% cashmere. En skøn garn der desværre er udgået. Jeg håber der kommer en ligeså dejlig garn blandt de nye vintergarner fra YarnArt. Har valgt at strikke den i lilla og pink, bunden som opskriften og har lagt 10 cm til højden og 20 pinde til hankene. Hankene har jeg valgt at krydse ligesom Galleri. ((O))Både den yngste datter og min mand synes den er mega flot. Målene før og efter kommer sammen med billedet.
enelvest
12-08-2008, 14:42
Sikke nogle flotte tasker i har lavet (qwe
Strikker stadig på min, laver den større og med flad bund. Har været gennem endnu en optrævling, fordi jeg ikke var tilfreds med udseendet *134*
Strikkelene
12-08-2008, 14:50
En skønne dag, når jeg får bedre tid, så laver jeg nok også en taske.
Men nu skal jeg snart til at sende krisecenter strik til Galleri, så hun/du kan få det med på fredag, når det skal afleveres.
minniesmor
12-08-2008, 16:47
min blev færdig i aftes og blev vasket med det samme, men den skal vaskes en gang til syntes jeg.*169*
billeder følger senere.(qwe
knus Minniesmor*172*
strikketøsen
12-08-2008, 17:46
Ja - jeg nørkler stadig stædigt på min taske, men er lige nødt til at tage en pause fra de tykke pinde. Min taske er med rund bund (jeg er nået lidt op ad siden) og på et tidspunkt vil jeg da også prøve at lave en taske med "almindelig" bund!
Jeg er blevet kontaktet - og der er nu kommet en ny deltager på listen.
Du ønskes hjertelig velkommen, Jane64 (k)! Så nu er vi:
1. Jannie
2. Agro
3. Nattrolden
4. Galleri (færdig!)
5. Strikketøsen
6. minniesmor
7. Inka56
8. SanneG
9. Kinoll
10. Amanda-m
11. Enelvest
12. Canterbury
13. Mosterkoster (færdig!)
14. Anne-Marie
15. Futte
16. Vandhunden (færdig!)
17. Anna Østergaard
18. Jane64
Hvis der skulle være flere, der gerne vil "hoppe på i farten", så kan det sagtens nås endnu.
Det er ikke for sent - bare rigtig hyggeligt ...!
*204* *204* *204* *204*
Liste over færdig taske med billede:
1. Mosterkoster
2. Galleri
3. Vandhunden
((O))
PS: Det er ikke en konkurrence om at blive hurtigst færdig .....
Anna Østergaard
12-08-2008, 18:16
ja jeg var lige i gemmerne og der fandt jeg en masse rester så min bliver en reste taske , som i ser er jeg ikke færdig, men kæmper , det er nu lidt hårdt at srikke synes jeg
Anna
canterbury
12-08-2008, 21:04
Så er min taske smidt i vaskemaskinen - er meget spændt på om det er nok med en tur - billeder følger når den er tør og færdig*141*
Anne-Marie
12-08-2008, 22:10
Mangler bare at strikke 2 halve hanke og hæfte ender ( (33))...
... så er min taske også færdig, samt klar til 1 måske 2 ture i vaskemaskinen. *134**134**134*
Uhhh, hvor jeg glæder mig til at se det færdige resultat. *172*
Har beundret de færdige tasker og er vilde med dem. *198*
Knus Anne-Marie. (10)
Ja begge mine er færdige og vasket og fotograferet, nu venter jeg bare på at min" lave mindre billeder ven" kommer i morgen, så er der billeder
Ja begge mine er færdige og vasket og fotograferet, nu venter jeg bare på at min" lave mindre billeder ven" kommer i morgen, så er der billeder
Mail dem bare til mig, så har du dem retur om 5 min ((O))
((O))Ihh altså sikken en ven at have, 1000 tak galleri
Jeg sender et billede af taskerne , før og efter filtning.
Tak til Lillebi for blomstermønstret.
Den grønne er strikket efter målene men lidt højere, og den orange er strikket efter maskerne og lidt højere, de er begge strikket i alaska fra Drops
Wouw hvor er det blevet flotte.
Jeg er især vild med den grønne - skæppe skøn farve.
*107*
Tak Tina, den grønne (min Kermit taske) var også den oprindelige, men så tænkte jeg det kunne være sjovt at se hvor stor den blev, hvis jeg strikkede med alle maskerne.
Hej
Jeg siger tak for at få lov til at være med herinde jeg glæder mig til at komme igang men skal lige se om jeg kan få fat i en gerise farve som den hedder .
Flotte tasker i har lavet jeg er ikke så hurtig for jeg har ikke prøvet at strikke tasker men glæder mig til at komme igang
*204* på livet løs med halstørklæder
Knus Jane64
Er din Kermit taske ikke strikket lige efter opskriften ?
Ja - jeg bliver nødt til at spørge, for når jeg skal strikke en er jeg nødt til at følge opskriften slavisk. Tør da slet ikke tænke på, hvad det ellers ville ende med (31)
Er din Kermit taske ikke strikket lige efter opskriften ?
Ja - jeg bliver nødt til at spørge, for når jeg skal strikke en er jeg nødt til at følge opskriften slavisk. Tør da slet ikke tænke på, hvad det ellers ville ende med (31)
Nej min strikkefasthed passede ikke, så da jeg havde 2x16 cm til bunden som der står til 2 pinde stoppede jeg, der havde jeg 160 masker. Nu filter det garn rimelig godt, så den grønne er lidt lille synes jeg, så det ærger mig jo at det ikke var den der blev stor. Så hvis din strikkefasthed passer nogenlunde, så følg endelig opskriften, men hvis du har garn nok, så strik den endelig lidt højere i det stykke efter bunden, inden hankene. Den tager ca. lige så lang tid at strikke som 2-3 af dine huer.
Agro.
Jeg må se at få købt noget garn, så jeg kan få strikket sådan en taske.
Og hvis jeg går i stå med den, så må jeg jo spørge om hjælp æøs
((O))Så nu tror jeg at jeg selv kan gøre billeder mindre - min datter brugte ca tre kvarter på at lære mig det i går + hun har lavet nogle hjælpe papirer som jeg kan læse på. Men nu er der billeder af min dejlige taske. Vil ha lavet nogle blomster og sætte på - men det må lige vente - har et sjal jeg skal ha færdig til levering på lørdag(H)Jeg har brugt 358 gram Envy fra Yarn Art, mål før og efter vask: Bund fra hjørne til hjørne: 50 cm - 33 cm
Højde uden hank: 30 cm - 20 cm
Hanke: 60 cm - 48 cm
Bredde foroven: 67 cm - 46 cm
Mine 2 yngste døtre er helt vilde med den - men det er MIN...gg
Hvor er den flot, Inka56.
Friske farver og en god facon
((O))
strikkelise
13-08-2008, 07:10
Flot taske, flotte farver du har valgt(6)(6)
hundeuld
13-08-2008, 07:31
Mine 2 yngste døtre er helt vilde med den - men det er MIN...gg[/quote]
Tror du (31) flot taske...
(qwe flot taske du har strikket Inka56 *107*
enelvest
13-08-2008, 14:16
Inca56 og Agro, sikke nogle flotte tasker i har lavet (qwe
Min blev færdig i aftes og har været en tur i maskinen i dag (:)
Anne-Marie
13-08-2008, 14:33
enelvest.... ((O))
Hvor er den flot.... sjovt effektgarn *198*
Min er færdigstrikket og på vej i vaskemaskinen... *134*
... men den er vist ikke så spændende som jer andres... meget traditionel tror jeg.(x)
Den er nu også mest beregnet som strikkekurv. *120*
enelvest
13-08-2008, 14:43
Tak Anne-Marie *131* Jeg mig til at se din taske, når du får den ud af maskinen.
Jeg strikkede en garn med totter på (Lapponia) med på hver 5. omgang i det sorte og det giver den lidt sjove effekt. Min skal også bruges til strikke kurv *169*
Strikkelene
13-08-2008, 15:09
Ja, det er nogle spændende, flotte og sjove tasker, I har lavet!
Især kan jeg godt lide din, Enelvest og din, Inka! Pink, lilla og rød er nogle af mine yndlingsfarver.
strikketøsen
13-08-2008, 15:35
Sikke en masse flotte tasker, der hele tiden bliver færdige! *169*
Så må jeg hellere lige lave en status igen:
1. Jannie
2. Agro (færdig!)
3. Nattrolden
4. Galleri (færdig!)
5. Strikketøsen
6. minniesmor
7. Inka56 (færdig!)
8. SanneG
9. Kinoll
10. Amanda-m
11. Enelvest (færdig!)
12. Canterbury
13. Mosterkoster (færdig!)
14. Anne-Marie
15. Futte
16. Vandhunden (færdig!)
17. Anna Østergaard
18. Jane64
Hvis der skulle være flere, der gerne vil "hoppe på i farten", så kan det sagtens nås endnu.
Det er ikke for sent - bare rigtig hyggeligt ...!
*204* *204* *204* *204*
1. Mosterkoster
2. Galleri
3. Vandhunden
4. agro
5. Inka56
6. Enelvest
((O))
PS: Det er ikke en konkurrence om at blive hurtigst færdig .....
Vi er altså stadig 12, som ikke er helt færdige - eller som lige er begyndt. Dog er der nogle stykker, som har strikket tasken, men lige skal have vasket/tørret tasken og sat billede(r) ind.
Man kan sagtens nå at være med her, men vi skal nok satse på, at alle er færdige med tasken og har lagt billeder ind inden 1. september, hvor vores Norge/Danmark udfordring begynder.
Hvor er den flot Enelvest, er det ikke næsten synd at bruge den til strikkekurv, den skal da ud og vises frem.
Flotte tasker.
Jeg er vildt imponeret over, hvor mange flotte tasker der bliver strikket (6) (39)
jeg er også begyndt at strikke tasken
strikker i kaunigarn med 2 tråde på pinde 6 det gør tasken meget større
så nu må den hellere blive højre også
strikker når jeg ser OL
strikketøsen
13-08-2008, 17:42
jeg er også begyndt at strikke tasken
strikker i kaunigarn med 2 tråde på pinde 6 det gør tasken meget større
så nu må den hellere blive højre også
strikker når jeg ser OL
(H)Johnna,
Jamen så kommer du med på listen, når jeg gør status igen sent i aften.
Det bliver da spændende at se, hvordan din taske kommer til at se ud.
(qwe at du også er med her!
Strikkelene
13-08-2008, 17:52
Det kan være at det ender med at du får en olympisk medalje i taskestrikning, Johnna!
minniesmor
13-08-2008, 19:19
nu har min jo været færdig siden mandag aften sent og er vaskes 2 gange (1. på 40 grader 2. på 60 grader) så nu syntes jeg den er som den skal være (z)
billede 1 er et billede af bunden og billede 2 er et billede af tasken efter 2. vask.
22586
22587
knus Minniesmor*172*
strikkelise
13-08-2008, 19:55
Den er da blevet rigtig flot, kan godt li' de farver du har valgt.*172*
anneberg
13-08-2008, 20:50
Jeg begyndte igår laver en i kauni papegøjegarn med to tråde lover ikke noget med at blive færdig til september, nu må vi se. Ellers nogle flotte tasker.
Anneberg
minniesmor
13-08-2008, 20:56
Tak, med hensyn til farverne så kom det helt af sig selv for det er en masse rester jeg havde i Shetslandsuld som jeg havde købt en sommerferie vi var på Samsø og det øsregnede og hvad var så bedre tidsfordirv end at køre hen at se/købe garn (31)
knus Minniesmor*172*
ingeborg
13-08-2008, 21:08
((O))Fede tasker*107*
Det er sjovt at se, hvor forskellige de er , selv om de er strikket efter samme opskrift
Anne-Marie
13-08-2008, 22:10
Her kommer så min taske. *172*
Den er strikket i Fritidsgarn, på pinde nr 6.
Jeg har fulgt maskeantallet, men ikke cm.
Jeg har også lagt lidt ekstra cm til i højden og lidt mere på hankene.
Mål ... før filtning ... efter filtning
Højde ... 30 cm ...... 21 cm
Brede ... 46 cm ...... 30 cm
Hank .... 50 cm ...... 40 cm
Den er blevet som jeg gerne ville, men måske lidt blød i det.
Hvis den ikke kan holde faconen, må jeg filte den lidt mere.
Så bliver den nok lidt mindre, men det gør ingenting.
Men det må ses an i en tid. *134*
Nu skal den stå sin prøve som strikkekurv... ((O))
Før og efterbilleder...
minniesmor
13-08-2008, 22:14
sikke nogle skønne farver i alle sammen har brugt - rigtigt det er sjovt at se hvordan den samme taske ser ud når den er lavet i forskellige garn typer og farver.*169*
glæder mig til alle er færdig - det haster jo ikke(31)men jeg ville da gerne se dem færdig snart ( nej jeg mener det det haste ikke)
knus Minniesmor*172*
strikketøsen
13-08-2008, 22:23
Så er der igen blevet 2 skønne valkede tasker færdige!
Status er nu: (Færdig taske markeres med #)
1. Jannie
2. Agro (#)
3. Nattrolden
4. Galleri (#)
5. Strikketøsen
6. minniesmor (#)
7. Inka56 (#)
8. SanneG
9. Kinoll
10. Amanda-m
11. Enelvest (#)
12. Canterbury
13. Mosterkoster (#)
14. Anne-Marie (#)
15. Futte
16. Vandhunden (#)
17. Anna Østergaard
18. Jane64
19. Johnna
Så er der lige plads til een mere ...!
*204*
1. Mosterkoster
2. Galleri
3. Vandhunden
4. agro
5. Inka56
6. Enelvest
7. minniesmor
8. Anne-Marie
((O))
Vi er altså stadig 11, som ikke er helt færdige - eller som lige er begyndt.
Men vi skal nok satse på, at alle er færdige med tasken og har lagt billeder ind
inden 1. september, hvor vores Norge/Danmark udfordring begynder.
(asf) (asf) (asf)
Anna Østergaard
14-08-2008, 09:45
ja så blev min taske færdig men det gør jeg aldrig igen med rester dels filter de ikke ens og dels er der nogen de fnulder meget så min taske blev til en strikke kurv , med brokade foor og lommer rundt i foret til rundpinde , så alt i alt kan den da bruges
håndtag er fra en gammel taske fundet på genbrug
Anna((O))
Hvor er det en god ide at genbruge de hanke, Anna.
Du har bestemt fået et flot og helt enestående resultat ud af det.
((O))
Den var rigtig flot Anna, sikke en god ide med de håndtag.
enelvest
14-08-2008, 11:44
Super flotte tasker Minniesmor, Anne-Marie og Anna (qwe
Hvor er det sjovt så forskellige de alle er (39)
Strikkelene
14-08-2008, 13:44
Ja, det er flotte tasker med flotte, sjove og spændende detaljer. Og det er spændende at se, at ikke 2 tasker er helt ens i formen (selv om I alle bruger samme opskrift).
Endnu en (qwe flot og anderledes taske, rigtig smart med disse håndtag ((O))
hej Hvorfor er jeg på ferie når der sker sådant noget spændende som disse skønne tasker? Mon jeg stadigvæk kan få opskriften på dansk, for jeg har garn liggende i samme grå nuace som vi købte i går til at pynte stuen op med, og det ville jo begrænse rodet at have sådan en strikkekurv i samme farve, så håber på en opskrift? TAK.
Anne-Marie
14-08-2008, 17:49
hej Hvorfor er jeg på ferie når der sker sådant noget spændende som disse skønne tasker? Mon jeg stadigvæk kan få opskriften på dansk, for jeg har garn liggende i samme grå nuace som vi købte i går til at pynte stuen op med, og det ville jo begrænse rodet at have sådan en strikkekurv i samme farve, så håber på en opskrift? TAK.
Jamen det kan du da... *172*
Vi er vist alle gået ud fra denne opskrift her...
http://www.alltangledup.com/movabletype/my_images/my_patterns/FMB_dansk.pdf
Lyder som en god ide at lave en strikkekurv, til at skjule rodet (organiseret strikketøj *120*)
Det er jo også det jeg vil bruge min til... og den fungere. ((O))
God strikkelyst. (H)
Strikkelene
14-08-2008, 19:45
Tusind tak, Anne-Marie!
Jeg har kopieret den og gemt den i mine dokumenter på computeren. Så kan jeg altid strikke den, når jeg engang får tid til det.
strikketøsen
14-08-2008, 21:21
Jeg har fået mail fra Kinoll med billeder af hendes færdige taske - dejlig farve (z) , så nu prøver jeg lige at lægge dem ind her - ((O))
Billede før vask: 22631
Billede efter vask: 22632
Sådan - så fik jeg dem med!
strikketøsen
14-08-2008, 21:30
Og så må jeg hellere lave status igen, nu hvor 2 nye skønne tasker er blevet færdige: (Færdig taske markeres med #):
Nu lægger jeg altså lige deltager-listen ned, så mine indlæg ikke fylder så meget!
1. Jannie; 2. Agro (#); 3. Nattrolden; 4. Galleri (#); 5. Strikketøsen; 6. minniesmor (#); 7. Inka56 (#);
8. SanneG; 9. Kinoll (#); 10. Amanda-m; 11. Enelvest (#); 12. Canterbury; 13. Mosterkoster (#); 14. Anne-Marie (#); 15. Futte;
16. Vandhunden (#); 17. Anna Østergaard (#); 18. Jane64; og 19. Johnna
Så er der lige plads til een mere, der kan være færdig med sin taske senest 1/9 ...!
*204*
1. Mosterkoster
2. Galleri
3. Vandhunden
4. agro
5. Inka56
6. Enelvest
7. minniesmor
8. Anne-Marie
9. Anna Østergaard
10. Kinoll
((O))
Vi er altså stadig 9, som ikke er helt færdige - eller som lige er begyndt.
Men vi skal satse på, at vi er færdige med tasken og har lagt billeder ind
inden 1. september, hvor vores Norge/Danmark udfordring begynder.
(asf) (asf) (asf)
Strikkelene
14-08-2008, 22:10
Igen en sød, flot, spændende taske, der er helt anderledes end alle de andre!
Hold da helt op hvor er alle de tasker dog smukke . Jeg gik igang med min igår så jeg håber at jeg kan få den hurtig færdig. Men kan da se at det
*147*
Jeg skal strikke en mere men skal finde den farve der vistnok hedder gerise den er vist ikke så let at finde
Knus Jane64
enelvest
15-08-2008, 12:29
God idé med hanken, den ligner en kurv. Flot taske Kinoll (qwe
Hold op hvor er det nogle skønne tasker I har strikket og så så forskellige Min er også meget forskellig fra jeres Den er færdig men ikke vasket endnu. Den er strikket i fritidsgarn + pinde 6 og i striber samt lavet lidt længere i kroppen og tilsidst lidt længere hanke hvor jeg lige manglede 6 pinde rødt som så blev hvidt Sjovt at være medog jeg glæder mig til at vise jer min også
*172*
Jeg har taget et billede af min taske før den bliver vasket for jeg har først vasketur på søndag Jeg er igang med endnu en taske dog ikke den model men en anden slags Den ser i også lige på søndag for jeg mangler kun hanken nu *172*
hej sytes jeres taske er så vældig nuser og spurgte galleri om jeg kunne poste billede af en hæklet når jeg havde hæklet en færdig
har lavet den efter hovedet og forsøgt at holde den form jeres har
den er heller ikke valkes/vasket da det er acryl
startede i morges og blev færdig kl23
puha mine fingre er ømme
22660
den er da godt nok (qwe flot Godt gået og jeg kan godt forstå hvis du har ondt i hænderne nu Det er et stort stykke arbejde du har præsteret (39)*107*
hundeuld
15-08-2008, 23:32
Du må da også have en rødglødende hæklenål, hvor er den sød...
strikketøsen
16-08-2008, 17:08
(H)Wendi,
Det er altså en rigtig flot taske - dejlige farver - og så med Turbo-hæklenål ... (z) (qwe
(Der findes rent faktisk turbo-strikkepinde ... se her:
http://www.garn.dk/product.asp?product=1772&sub=150&page=1
-!).
PS: Det er en skam, at den ikke kunne valkes også - jeg tænkte kun på strikkerne denne gang, men skal da nok huske at have hæklerne med næste gang ... (R)
(H)alle taskestrikkere: Hvordan går det med jeres tasker? *131*
Min skal lige have syet hanke og så skal der valkes!.
min taske mangler hanke før den er færdig
her er min taske efter en tur i vaskemaskinen + en ny jeg lige måtte prøve at lave også
strikketøsen
17-08-2008, 19:06
(H)Jannie,
Det er(qweskønne glade farver din taske har! ((O))
wow jeg kan godt li dine farver
(H)Jannie,
Det er(qweskønne glade farver din taske har! ((O))
Tak skal du have Det var en masse rester i fritidsgarn som jeg havde og brugte Den er blevet okay synes jeg også selv også den grønne som er blevet sådan på grund af garnet men forresten tak for ros *120*(a)
canterbury
17-08-2008, 20:32
Så fik jeg endelig lagt billeder ind.
Tasken er strikket i Kauni med dobbelt garn, filtet første gang - nålefiltet og filtet anden gang i maskinen
nej hvor er den flot med dit nålefilt på Den ide snupper jeg lige hvis det er okay(a)
strikketøsen
17-08-2008, 22:12
(H)igen,
Jeg samler lige op her:
Og så må jeg hellere lave status igen, nu hvor 2 nye flotte tasker er blevet færdige: (Færdig taske markeres med #):
Nu lægger jeg ikke deltager-listen ind mere på samme måde som før.
Dog vil jeg gøre opmærksom på, at vi har et 20. medlem: anneberg!
Der er desværre ikke flere "pladser"!
*204*
1. Mosterkoster
2. Galleri
3. Vandhunden
4. agro
5. Inka56
6. Enelvest
7. minniesmor
8. Anne-Marie
9. Anna Østergaard
10. Kinoll
11. jannie
12. Canterbury
((O))
Liste over os (!), der endnu mangler:
3. Nattrolden;5. Strikketøsen;
8. SanneG; 10. Amanda-m; 15. Futte;
18. Jane64; 19. Johnna
og 20. anneberg
Vi er altså nu 8, som ikke er helt færdige.
Tasken skal helst være færdig og der skal være lagt billeder ind inden 1. september, hvor vores Norge/Danmark udfordring begynder.
(asf)
VIGTIGT:
Der planlægges en afstemning blandt de 20 tasker, når de alle er færdige og afbildet herinde.
Dette betyder samtidigt at de flittige af jer, som har lavet og afbildet mere end een taske, skal vælge hvilken af jeres tasker, som skal være med i afstemningen.
Afstemningen er begrænset systemmæssigt til 20 "ting" og derfor beklager jeg, at f.eks. Wendi ikke kan være med i afstemningen. (undskyld, Wendi).
Men skulle nogen af os andre ikke blive færdige inden fristen, så kan Wendi få dén pågældendes plads i afstemningen.
Jeg vender tilbage med nærmere detaljer på et senere tidspunkt.
(a)
Så lykkedes det endelig. Tasken er strikket færdig, og jeg går som en sulten løve rundt om vaskemaskinen og prøver at få den til at skynde sig, så jeg kan se det færdige resultat.
Billede følger i morgen (forhåbentlig da)
det er helt i orden jeg ikke er med men vil gerne deltage i de næste konkurencer... kan dog ikke valke for har ikke nogen vaske maskine..
men husk hæklerne næste gang *smil*
glæder mig til at stemme
Hvor er I dygtige allesammen (39)(39) Alle taskerne er meget flotte (6)(6)
strikketøsen
17-08-2008, 22:38
(H)Wendi,
Det er altså en rigtig flot taske - dejlige farver - ....
......
(PS: Det er en skam, at den ikke kunne valkes også - jeg tænkte kun på strikkerne denne gang, men skal da nok huske at have hæklerne med næste gang ... (R)
(H)Wendi,
Jeg havde skam skrevet det til dig! *131*
Selvfølgelig skal hæklerne også med på banen. (der er desværre ingen hæklesmiley).
ingeborg
18-08-2008, 09:37
*172*Jeg fik både set og rørt kinoll's valkede taske igår.
Den er fed, flot og lækker((O))
(jeg måtte lige prale)*120*
Nattrolden
18-08-2008, 10:53
så er jeg hjemvendt fra ferie 13dage skøne feriedage, Bornholmer ferien var super fik set en masse og om aften fik jeg strikket min taske nu mangler jeg bare lige at få fotos ind og få den valket i maskinen. ud over tasken belv det til 2½ par strømper i str 29- 30 til min niece der snart har fødselsdag.
fotos skal nok komme forhåbenlig sener idag
enelvest
18-08-2008, 16:21
Flotte flotte tasker i alle har lavet (39)
*172*Jeg fik både set og rørt kinoll's valkede taske igår.
Den er fed, flot og lækker((O))
(jeg måtte lige prale)*120*
tusind tak for *129*
dejligt at møde dig og bogormen, håber vi snart ses igen.
så nu vil jeg også lige prale - jeg har også set rørt og forelsket mig i ingeborgs nye "kreation" - den meget lækre (qwe " pose" taske.
den er så flot lavet - ka´i tro *107*
ingeborg
18-08-2008, 21:03
Foreningen til gensidig beundring, er det det vores taskeklub skal hedde?(31)
strikketøsen
18-08-2008, 22:25
Så har jeg lige siddet her til aften - og hygget mig med at hæfte ender på min færdige taske - *146*!
Så I får lige billedet af taske FØR vask: 22752
Pyyyha - synes den taske ser aldeles enorm ud .... (R)
Så i morgen skal den valkes! (z)
Så har jeg lige siddet her til aften - og hygget mig med at hæfte ender på min færdige taske - *146*!
Så I får lige billedet af taske FØR vask: 22752
Pyyyha - synes den taske ser aldeles enorm ud .... (R)
Så i morgen skal den valkes! (z)
Den er bare flot i de farver Glæder mig til at se den når den har været i vaskemaskinen Min var også mega stor inden filtningen men den blev god i størrelsen efter vask
(a)
strikketøsen
19-08-2008, 18:26
Endelig er taske valket færdig! ((O))
Jeg er tilfreds med selve størrelsen - men kan egentlig ikke li' den "kvadratiske" bund. Desværre synes jeg også, at de smukke farverapporter i uldgarnet er "gået lidt tabt" i valkningen. (33)
I det hele taget blev farverapporterne i dette garn (Sarek) næsten fuldstændig tabt pga. det ret store omfang tasken fik. (F)
Hvis jeg ikke vil bruge tasken, kan den altid agere strikkekurv.
Men dette er ting, som jeg nu kan have i mente til næste taskestrikning! (z)
Nå - men her er den altså:
Sikke flotte tasker I alle sammen har strikket (39)
enelvest
22-08-2008, 15:23
(qwe Flot taske Strikketøsen - jeg er helt vild med farven.
strikketøsen
22-08-2008, 17:55
Tak Enelvest for rosen af min taske. Den er blevet luftet - og er ikke helt så slem, som jeg først troede.
Jeg vil lige samle op på vores taske-KAL igen. *204*
1. Mosterkoster
2. Galleri
3. Vandhunden
4. agro
5. Inka56
6. Enelvest
7. minniesmor
8. Anne-Marie
9. Anna Østergaard
10. Kinoll
11. jannie
12. Canterbury
13. Strikketøsen
(reserve: 21. Wendi)
((O))
Liste over kommende taskebilleder fra:
3. Nattrolden
8. SanneG
10. Amanda-m
15. Futte
18. Jane64
19. Johnna
20. anneberg
Jeg véd da, at Nattrolden er færdig med sin taske - og nu er den også blevet færdig. Må vi få et billede at se, Nattrolden?
(asf)
I det hele taget blev farverapporterne i dette garn (Sarek) næsten fuldstændig tabt pga. det ret store omfang tasken fik. (F)
Jeg synes, den er blevet utrolig flot i det garn!
Hvor meget endte du op med at bruge?
Nette
strikketøsen
23-08-2008, 16:59
Jeg synes, den er blevet utrolig flot i det garn!
Hvor meget endte du op med at bruge?
Nette
Uha - jeg endte med at bruge hele 10 nøgler af Sarek-garnet!
Løbelængden er 50 meter pr. 50 gr., så der er gået lidt mere til, end de 300 gram som opskriften "brugte". Men tasken blev jo også gjort noget større med vilje. ((O))
Jeg gik op til 192 masker i omkredsen og det synes jeg så bagefter måske var lidt for meget - jeg kunne godt være stoppet ved enten 184 masker eller endda ved 176 masker. Så kunne jeg nemt have sparet et par nøgler garn! *169*
Uha - jeg endte med at bruge hele 10 nøgler af Sarek-garnet!
Ja, med 50 m. når man ikke langt. Men den er blevet rigtig flot, jeg kan godt forstå, du faldt for det garn. :-)
Nette
anneberg
24-08-2008, 17:32
Så er min taske også færdig og jeg er ganske tilfreds med den. Den er strikket i dobbelt kauni i papegøjegarn
Hilsen
Anneberg
Strikkelene
24-08-2008, 18:18
Den ser sød ud, Anneberg!
godt gået anneberg !
mums en lækker taske, (qwe farver du har valgt.
Nattrolden
24-08-2008, 18:40
det kan i tro i må jeg skal bare lige have denne dumme comp til at vil smide dem ind. der har været så meget bøvl med computerne de sidste dage. så nu håber vi at vi får dem ind i aften mener kæresten at vi kan.
Tak Enelvest for rosen af min taske. Den er blevet luftet - og er ikke helt så slem, som jeg først troede.
3. Nattrolden
8. SanneG
10. Amanda-m
15. Futte
18. Jane64
19. Johnna
20. anneberg
Jane64 er også færdig med en super flot taske Den bliver vasket her hos mig i ugens løb først og derefter sætter jeg billedet ind af den
(asf)
strikketøsen
24-08-2008, 21:46
Så er min taske også færdig og jeg er ganske tilfreds med den. Den er strikket i dobbelt kauni i papegøjegarn
Hilsen
Anneberg
Hej Anneberg,
(qwe friske farver, du har på din taske! ((O))
Jeg skal - som skrevet - have alle taskebillederne klar til den senere afstemning.
Så, Anneberg:
Vil du ikke nok evt. sende mig dit billede, så jeg kan prøve at lægge det ind, så man kan dobbeltklikke på det - og få det op i en større størrelse. Det kan man desværre ikke med billedet af din taske. Altså det gælder bare det første billede, af din færdige taske. *131*
Glæder mig til at se de kommende tasker! (k)
enelvest
25-08-2008, 10:57
Anneberg din taske ser skøn ud, friske farver (qwe
så er min taske også færdig skal lige vaskes et par gange
mrslangholz
25-08-2008, 12:51
Hold op nogen flotte og fantasifulde tasker i har fået lavet elsker bare tasker såer heltmisundelig glæder mig til at se de sidste (bdk
Moster_Pips
25-08-2008, 16:52
Hvor er det nogle flotte tasker, I alle har lavet((O))
Jeg elsker tasker og har da også lavet flere valkede i forskellige udgaver. Dem kan jeg sætte ind engang til inspiration.
Glæder mig til afstemningen! *172*
Nattrolden
25-08-2008, 21:22
så må jeg heller få mit lille taske ind på tråden her langt om længe.
den er strikket i noro silk garden
45%silk
45%kid mohair
10%lamb´s wool
og så er den valket RIGTIG mange gange før den vil gå igang med at gøre noget som helst på både 30 og 40 grader.
den er taget i brug som min lille strikke taske som jeg har med mig når jeg enden sider i bilen og bare skal side eller på arbejdet så har jeg den med ved min side. Jeg er rigtig glad for resultatet Men hvis der skulle gøres noget så skulle den være højer i kroppen "det bliver den næste jeg laver "
strikketøsen
26-08-2008, 00:05
Hilsen
Anneberg
(H)!
Jeg har PB'et med Anneberg om at forsøge at sætte hendes taskebillede ind igen - i håb om, at der kan dobbeltklikkes på det, så man kan se tasken i større udgave. Nu får vi se, om det virker! (z)
ingeborg
26-08-2008, 00:09
Det virker og hold da op hvor er den flot((O))
strikketøsen
26-08-2008, 00:09
Jeg afventer lige Nattroldens, Johnnas, Jane64s og måske også Futtes(?) taske(1) - så jeg samler lige op her om nogle få dage.
strikketøsen
26-08-2008, 00:14
Det virker og hold da op hvor er den flot((O))
Ja - den er bare (qweflot - og nu kan man se den i stor størrelse *213*!
Jeg afventer lige Nattroldens, Johnnas, Jane64s og måske også Futtes(?) taske(1) - så jeg samler lige op her om nogle få dage.
jane64 taske kommer ind i morgen formiddag Jeg har fået den hjem til valkning men har først tur kl 7.30 onsdag men så tager jeg billede af den
Den er blevet så flot selv når den ikke er valket((O))
så skulle der være billeder af min taske
23005 inden vask
23006 efter 2 gange vask
strikketøsen
26-08-2008, 21:09
Flotte tasker: Johnna & Nattrolden ! *198*(Efterårs- og forårsfarver (k)).
strikketøsen
26-08-2008, 21:15
Så er det opsamlingstid igen på vores taske-KAL. *204*
1. Mosterkoster
2. Galleri
3. Vandhunden
4. agro
5. Inka56
6. Enelvest
7. minniesmor
8. Anne-Marie
9. Anna Østergaard
10. Kinoll
11. jannie
12. Canterbury
13. Strikketøsen
14. anneberg
15. Nattrolden
16. Johnna
((O))
18. Jane64 (taske afventer valkning)
8. SanneG
10. Amanda-m
15. Futte
(asf)
Vi skal snart være færdige, så vi kan lave en lille rask afstemning.
I hører nærmere om et par dage. (k)
Så er det opsamlingstid igen på vores taske-KAL. *204*
1. Mosterkoster
2. Galleri
3. Vandhunden
4. agro
5. Inka56
6. Enelvest
7. minniesmor
8. Anne-Marie
9. Anna Østergaard
10. Kinoll
11. jannie
12. Canterbury
13. Strikketøsen
14. anneberg
15. Nattrolden
16. Johnna
((O))
18. Jane64 (taske afventer valkning)
8. SanneG
10. Amanda-m
15. Futte
(asf)
Vi skal snart være færdige, så vi kan lave en lille rask afstemning.
I hører nærmere om et par dage. (k)
Nattroldens billeder er lagt ind, så hende kan du godt flytte væk fra Kommende billeder ((O))
så er jane 64's taske i maskine Spændende at få den ud og sætte billedet ind Kommer her i formiddag*120*
Her er så Jane64's valket taske Jeg havde godt nok også taget et før vask men det er ikke blevet godt Nu står den til tørre fyldt med aviser for at kunne holde formen
(a)
strikketøsen
27-08-2008, 17:41
Nattroldens billeder er lagt ind, så hende kan du godt flytte væk fra Kommende billeder ((O))
Undskyld - men Nattrolden ER da netop blevet flyttet, som det fremgår .... ?
strikketøsen
27-08-2008, 17:58
Jeg prøver lige at lægge billedet af Johnnas færdige taske ind igen:
Håber det bliver muligt at få det op i størrelse, når man dobbeltklikker. Dog må jeg indrømme, at selvom KB-størrelsen nu ligger lige under de 50kb, så ser billedet ret lille ud i Paint!
Men nu prøver jeg alligevel:
23041
Det virkede alligevel ikke. Aner ikke, hvad der er galt.
strikketøsen
27-08-2008, 18:08
Så er det opsamlingstid igen:
1. Mosterkoster
2. Galleri
3. Vandhunden
4. agro
5. Inka56
6. Enelvest
7. minniesmor
8. Anne-Marie
9. Anna Østergaard
10. Kinoll
11. jannie
12. Canterbury
13. Strikketøsen
14. anneberg
15. Nattrolden
16. Johnna
17. Jane64
(Reserve: 21. Wendi)
Der mangler nu taskebilleder fra:
8. SanneG
10. Amanda-m
15. Futte
(asf)
Jeg har i går sendt en PB til de resterende taskestrikkere. Nu afventer jeg at høre nærmere fra dem. Hvis jeg ikke har hørt noget inden fredag, må arbejdet med afstemningen sættes igang uden disse tasker. *141*
strikketøsen
28-08-2008, 13:10
Jeg har hørt fra amanda-m, som der er kommet en del i vejen for, så vi skal ikke vente på taskebillede.
Så mangler vi at høre fra:
8. SanneG
15. Futte
(asf)
Hvis jeg ikke har hørt noget inden fredag, må arbejdet med afstemningen sættes igang uden disse tasker.
I øvrigt betyder det, at amanda-m ikke er med i afstemningen, at vores reserve: Wendi indtræder i afstemningen!
Strikkelene
03-10-2008, 13:51
Jeg skal ud at købe strikkepinde str. 7 i dag. Og så vil jeg prøve at strikke mig en taske (kan godt gøre det samtidig med sjalerne, jeg også skal strikke). Mon det gør noget, at jeg strikker bunden lidt tættere (pind 7) og resten af tasken på rundpind nr. 9 (den har jeg)? Eller bliver det for "bøvlet", når jeg bagefter skal valke/filte tasken? Garnet er til pind 5 - 5½.
strikketøsen
03-10-2008, 14:12
Jeg skal ud at købe strikkepinde str. 7 i dag. Og så vil jeg prøve at strikke mig en taske (kan godt gøre det samtidig med sjalerne, jeg også skal strikke). Mon det gør noget, at jeg strikker bunden lidt tættere (pind 7) og resten af tasken på rundpind nr. 9 (den har jeg)? Eller bliver det for "bøvlet", når jeg bagefter skal valke/filte tasken? Garnet er til pind 5 - 5½.
(H)Strikkelene,
Det tror jeg sagtens du kan gøre - jeg valgte selv pinde 5 og 5½ til bunden og så pinde 6 til resten af tasken. ((O))
Faktisk mener jeg, at der er frit slag på "alle pindestørrelser" fra 3 til 9. Der er ingen regler - bortset fra at pindestørrelsen og garntykkelsen selvfølgelig får indflydelse på det færdige resultat! (k)
Strikkelene
03-10-2008, 14:18
Tak Strikketøsen!
Jeg ved jo godt, at tasken skal strikkes med store, løse masker og den skal strikkes meget stor, da den jo krymper, når den bliver filtet/valket. Jeg vil bare lige så stille gå igang med den og jeg ved ikke nøjagtig, hvornår jeg får den færdig. Den bliver nok rund.
Jeg startede også så småt på tasken i går.
Havde lover mig selv, at når dysten Norge/Danmark var færdig, skulle jeg prøve at lave mig sådan en taske.
Rigtig god fornøjelse til dig Strikkelene.
Strikkelene
03-10-2008, 14:47
Tak Tina!
Også god taskestrikkearbejdslyst til dig!
Min bliver stribet i 6 farver (1 af farverne har jeg 2 nøgler af og har tænkt, at bruge det ene nøgle i bunden). Og så vil jeg nok lave en strikkelise strikket snor, at bruge til tasken. Så strikker jeg bare huller for oven i tasken. Så kan den blive til en rund skuldertaske à la lille køjesæk.
(H)hej tina !
godt gået((O))
håber det bare går derud af for dig.
rigtig go´fornøjelse.
GLÆDER mig til, at se din nye taske, både farven og faconen.
ih det er spændende, sýn´s jeg.
Havde lover mig selv, at når dysten Norge/Danmark var færdig, skulle jeg prøve at lave mig sådan en taske.
(H) igen tina !
det første skriv (ovenover) sagde den error til, så derfor for du så lige ( kan jeg se nu) både første og andet skriv!
så er det da ikke lige til, at overse VEL ?
hul i hue´n hvor er det bare godt ((O))
du lige gi´r dig selv tid til en ny taske ind imellem alle
huerne til varmestuen.
ih hvor er jeg (qwe spændt på,
at se din nye taske og hvilken en/ flere farver du har valgt.
jeg ønsker dig rigtig go´strikketaskefornøjelseslyst.
Strikkelene
03-10-2008, 18:18
Jeg er også spændt på min! Men jeg skal lige starte på den først. Og jeg strikker den ud-i-et, så jeg hverken skal sy eller hækle noget sammen bagefter.
Jeg vil nok kun bruge opskriften til at sikre, at bunden bliver stor nok - at jeg får taget masker nok ud.
Min taske skal være rød. Elsker den farve (6)
Jeg strikke bare som der står i opskriften ell. næsten da.
Er jo ikke nogen ørn ud i strikkerier (R)
Men jeg har også lige sluppet min dankort løs hos Impaz - de har jo en masse gode tilbud.
Jeg bestilte noget alpaka i støvet grøn. Og hvis den 1. taske her bliver god, så tror jeg jeg skal strikke mig en mere, måske bare en anden model.
Tak tak kinoll *153*
(H)tina !
super farve synes jeg.
ja , jeg synes nu du er en ørn, med aaaaalle de lækre hue´r du laver.
uuuh daaa impaz, det er mega farligt, især hvis man ka´huske nr. på
sit dankort *120*
har sendt dig en pm.
hyggestrikke hejsa
Min taske skal være rød. Elsker den farve (6)
Jeg strikke bare som der står i opskriften ell. næsten da.
Er jo ikke nogen ørn ud i strikkerier (R)
Men jeg har også lige sluppet min dankort løs hos Impaz - de har jo en masse gode tilbud.
Jeg bestilte noget alpaka i støvet grøn. Og hvis den 1. taske her bliver god, så tror jeg jeg skal strikke mig en mere, måske bare en anden model.
Tak tak kinoll *153*
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.