Se fuld version : Swallowtail sjal
Strikke Marie
07-08-2008, 20:24
Ville lede efter Elts Swallowtail sjaler for at se hvor mange rosenknopper hun har strikket. Fandt det og mente jeg havde en tråd med mit det første, men det var der ikke så de kommer lige her begge to.
Første (blå) er strikket på meget små pinde i tyyyyndt kamgarn, jeg fik i fødselsdagspakken. Det vejer kun ca. 40 g.
Det grønne er til datteren, der skal til bryllup og har en kjole i den grønne farve med sort tyl udenpå. Det er Drops Alpaca.
Strikketiden er 4 dage til det lille og en uge til det store.
22297
22298
Strikke Marie
07-08-2008, 20:43
Prøver lige med det blå igen. Det var åbenbart for stort.
22299
22300
Wow 4 dage, fatter ikke i kan strikke så hurtigt. Men det er dælme flot (39)*107*
Strikkelene
07-08-2008, 21:11
Hej Strikkemarie!
Dejligt at se dig igen! Har du været på ferie! Jeg har savnet dig!
Sikke nogle flotte sjaler! Jeg kunne hverken strikke et på 4 dage eller 1 uge. Jeg er ikke halvvejs med det, jeg strikker til min mor til hendes fødselsdag i september. Det skal jeg være færdig med til den tid.
Strikke Marie
07-08-2008, 21:17
Tak skal I have alle sammen. Jeg er tilbage fra ferie, men det vil sige så som så - for der er to hold canadiske gæster, der har meldt deres ankomst. Det ene er overstået og de næste 14 dage er der lige en familie mere at sørge for med mad, drikke, husly og underholdning (samtidig med at jeg skal arbejde), så jeg får nok ikke meget tid før derefter, men så skulle der også være ro på et stykke tid.
Jeg strikker ikke hurtigt, men tit og ofte.
Glæder mig til at få tid herinde igen.
Strikke Marie*198*
Strikke Marie
08-08-2008, 16:32
Så er det sammen med kjolen.
22306
22307
*107*
Det er godt nok blevet flot - det siger bare lige spar to ... (qwe
sammen med kjolen .....
I det dress kan man da kun være velklædt ((O))
Så start bare festen .....
strikketøsen
09-08-2008, 14:07
På billedet hvor sjalet er sammen med kjolen, kan man rigtig se den smukke grønne farve på sjalet! (z)
Jeg fatter heller ikke, hvordan man kan nå at strikke så mange sjaler, så hurtigt!
(H)Nette:
Jeg tror ikke Strikke Marie sover særlig meget - har da før skrevet, at der er noget med at stå op kl. 04.30 om morgenen for at få ro til at strikke ..... ???? !!!! (k)
Strikke Marie
10-08-2008, 22:30
Ja, jeg er altid tidligt oppe - og strikker fingrene igang over morgenkaffen og avisen.
Luffedreng - den er også på dansk. Mener det er webstrikkerne (igen), der har den. Men det er bare et diagram, og største rapport er over 10 m, og højden på rapporterne er heller ikke overvældende. Kan ikke lige huske hvor meget.
Det er stort set ret, vrang, slå om og strik sammen den ene vej og sammen den anden vej. Det mest vanskelige er Nupperne på lilje borten, der skal strikkes 5 vrang sammen - og der ligger et omslag lige før som gerne vil hoppe med i den sammenstrikning. jeg holder på omslaget og har en tyndere pind til at strikke maskerne sammen med, så de ikke smutter af den tykke pind. Så går det nemmere., og så er der en del steder til sidst hvor der skal strikkes 2 sammen over tre masker. Andet er det ikke.
Jeg har været i den lokale garnbix, der ophører med at forhandle Drops garner, så der er lige købt til et par mere. der er jo allerede nogle, der har store forventninger til julegaverne((O))
Nette: nu er jeg jo heller ikke lige til at pynte mig og alt det der, men så er der jo mere rustikke sjaler - jeg elsker jo mit store kauni uldsjal (Revontuli) - og meningen er jo at det skal varme, og det gør det.
Strikke Marie.(z)
Strikke Marie
Hvor ser det godt ud til den grønne kjole - hun bliver flot din datter.
Hej Strikkemarie
Jeg er mundlam (og der skal en del til*120*) over din kreativitet og produktivitet, de er så (qwe flotte alle de sjaler du får lavet, og på kort tid endda. Imponerende *107*
På nettet så jeg en dag et sjal omtalt som Tiger Eye, men jeg kan ikke finde nogen opskrift eller noget fotos af det, kender du det ?
Er det det her? http://www.flickr.com/photos/sincontrol/2356929653/
Strikke Marie
11-08-2008, 20:35
Strikkesinen:
Uha, hvor er det smukt. Kender det ikke, men researcher lige. Der er garanteret på Ravelry et sted.
Jeg får da lavet lidt ind imellem have, familie og arbejde. Dog mest i vinter perioden, hvor det er mere indetid.
Ja, det er jo nærmest sådan en slags opium det med de textiler og aldeles tiltagende med årene. Som om man spotter garn og andet textilt længe inden familie og venner når at tænke ordet......de er ikke altid lige begejstrede her i hytten. Men jeg SKAL strikke hver dag ellers bliver jeg lettere umulig((O))
Strikke Marie
patchworker
12-08-2008, 09:44
Waw, jeg er mundlam (:). Er de sjaler virkelig strikket (39)
Hvor er de bare flotte *107**107**107* ++++
Mvh Esther *209*
Slutter mig til alle de andre det er rigtig flotte sjaler du har lavet.
Strikkesine.
hvis du finder ud af hvor man kan købe opskriften på Tiger Eye, vil jeg geren vide det eller hvis der er en der har opskriften vil jeg gerne låne det.
Hilsen
Blomst
Strikke Marie
25-11-2008, 23:36
Så er der et swallowtail færdigt mere. Denne gang går det til en kollega, der bliver 50.
Drops Alpaca, og målene er 90 cm x 200 cm.
Jeg elsker den bort med Lily of the valley. Noget bøvl at strikke og, men den er så smuk.
Det tog vist 10 dages tid.
Strikke Marie
26384
26385
Ladysmor
25-11-2008, 23:46
Det er utroligt smukt(6), og opskriften er jo nok ikke på dansk vel ???
Strikke Marie
25-11-2008, 23:49
Ladysmor: det er en engelsk opskrift, men med diagram. Kan faktisk ikke huske om webstrikkerne har oversat den????????
Det er jeg lige ved at tro.
Strikke Marie(z)
Strikke Marie
26-11-2008, 12:01
Tak for roserne. Jeg elsker simpelthen det sjal. Det er ikke specielt svært at strikke - bortset fra den der "liljekonvals bort" med nupperne. Man skal være lidt vågen, idet den strikkes fra vrangsiden og der er omslag på hver side af de 5 masker der skal strikkes vrang.
Jeg gør det på den måde, at jeg tager en finere hjælpe strømpe pind, og strikker masken med og så vupti over på den almindelige pind. Det kræver lige llidt tålmodighed, men jeg vil ikke sige det er svært.
Resten er jo bare at følge diagrammet.
Efter min mening er original opskriften et meget lille skuldersjal, men man kan jo bare fortsætte, og så skal der lige lidt tællearbejde til, idet mønsterrapporterne på de tre forskellige mønstre ikke er over samme maskeantal. Så det er lige noget med at gange og dividere, og ellers fikse lidt.
Det er dog nok ikke hvad jeg betegner som et begyndersjal.
Strikke Marie(z)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.