Se fuld version : 1 Strikket/Valket Taske-Knit-Along (KAL) NR 1
strikketøsen
03-08-2008, 19:45
Det fremgår ikke tydeligt af det tidligere emne, hvor jeg stilte spørgsmål om strikket og valket taske.
Men vi er flere, der vil strikke denne taske sammen:
http://www.knitty.com/ISSUEwinter03/PATTfrenchmarket.html
Foreløbig er vi flg.:
1. Jannie
2. Agro
3. Nattrolden
4. Galleri
5. Strikketøsen
6. minniesmor
7. Inka56
*204* *204* Hvis du gerne vil være med, så starter vi på tasken på fredag (d. 8/8). *204* *204*
Jeg regner med at oversætte opskriften i morgen.
Skriv herinde hvis du gerne vil være med til dette her.
Og hvis du vil have den oversatte opskrift, så send mig en PB/PM med din mailadresse.
Hvis min mailboks skulle blive fyldt op - jeg prøver konstant at rydde op - så skriv herinde, at du gerne vil have oversættelsen, MEN endelig ikke med angivelse af din mailadresse. Så skriver jeg tilbage til dig pr. email hvis du har tilladt det - ellers PB. (z)
Nattrolden
03-08-2008, 19:46
må heller gøre det tylig at jeg er med også hihi
strikketøsen
03-08-2008, 21:37
Det er helt OK, Nattrolden - du er på min mailing-liste!
(qwe, at du også vil være med her - SanneG,
1. Jannie
2. Agro
3. Nattrolden
4. Galleri
5. Strikketøsen
6. minniesmor
7. Inka56
8. SanneG
Nu bliver det spændende, om vi bliver flere .... (asf) (asf) (asf) (asf) (asf)
ups !
jeg er for let, at lokke ((O)) så jeg er da osse med.
tasker ka´jeg da altid lige bruge en mere af.
vil meget gerne ha´en "vildledning" på dansk.
hvilket garn og pinde skal jeg ha´fat i til på fredag.
godt jeg har ferie, så kan jeg jo selv bestemme over timerne i døgnet, så kan jeg måske nå nogle af alle de ting jeg har gang i *134*
strikketøsen
04-08-2008, 00:55
*153*t at du også vil være med Kinoll - jeg har noteret dig på min "mailing-liste", som bliver længere og længere ....
Så nu er vi:
1. Jannie
2. Agro
3. Nattrolden
4. Galleri
5. Strikketøsen
6. minniesmor
7. Inka56
8. SanneG
9. Kinoll
Mon vi bliver flere .... (24)(24)(24)
Kinoll - du skal bruge noget tykt uldgarn til sådan omkring pinde nr. 7-8 som der bruges i opskriften, selvom tasken er strikket på p. nr. 4½. Jeg regner med at bruge pinde nr. 5 eller 5½ - lave en strikkeprøve og se, hvor meget større tasken bliver.
Det uldgarn jeg har købt i Butik Himmelblå, som har bannerplads her på Rokken (se under produkter: uldgarn), hedder Sarek.
Løbelængden pr. 50 gram ligger på 50 meter (dette er også en god ledetråd, når du ser efter uldgarn) Kig efter løbelængden. Omkring 50-60 meter, så er det ikke helt forkert. Og så må det jo endelig ikke være superwash - for det VIL jo ikke valke ....
Jeg har valgt at strikke min taske i envy. Den har godt nok en løbelængde på 75 meter - men den er bare så smuk (hvis man kan sige det om en garn*120*)
Jeg kan ikke helt forstå det der med at man skal bruge garn til store pinde og så strikke med mindre pinde.
Det må blive noget meget bastant noget at sidde med og når tasken så filtes, må den blive endnu mere bastant og hård.
De gange jeg lavet tasker, har det været med tyndere garn på større pinde og resultatet er altid blevet gode tætte tasker.
Men det må jo komme an på en prøve. ((O))
Jeg kan ikke helt forstå det der med at man skal bruge garn til store pinde og så strikke med mindre pinde.
Det må blive noget meget bastant noget at sidde med og når tasken så filtes, må den blive endnu mere bastant og hård.
De gange jeg lavet tasker, har det været med tyndere garn på større pinde og resultatet er altid blevet gode tætte tasker.
Men det må jo komme an på en prøve. ((O))
(H)Nej heller ikke her, jeg har
købt noget Alaska fra Garnstudio, der var på udsalg, fordi farven udgår. Jeg har tidligere strikket flere tasker i det garn på p nr. 6 - garnet anbefaler 4½ - 6. Så jeg vil også bruge nr. 6 her, jeg får nok bare en større taske end i andre.
Men det at vi strikker i forskellige garner og med forskellige pinde gør jo at vi får lige så mange forskellige tasker som vi er strikkere.
Jeg har en gang læst et sted, jo tættere du er på pindene garnet anbefaler jo mere valker garnet.
Jeg har strikket denne tidligere og har oppskriften på Dansk, hvs det skulle være av inntresse?
(H)Jeg har strikket denne tidligere og har oppskriften på Dansk, hvs det skulle være av inntresse?
Vi har tidligere fundet den på norsk, hvor strikketøsen ikke mente det var den samme, jeg har i dag selv fundet den på dansk, og har sendt det videre til strikketøsen, for hun kunne se om det var den samme.
Tak for budet , du hører fra os.
Men jeg afventer lige at tovholderen står op og ser hvad vi har skrevet(31)
hvor meget garn skal der bruges ???
Nattrolden
04-08-2008, 10:04
Jeg har strikket denne tidligere og har oppskriften på Dansk, hvs det skulle være av inntresse?
hvis ikke det er den rigtige så vil jeg nu stadig gerne have en kopi af opskriften. er ved at prøve at lave en hel mappe med tasker og filt i maskine
hvis ikke det er den rigtige så vil jeg nu stadig gerne have en kopi af opskriften. er ved at prøve at lave en hel mappe med tasker og filt i maskine
Den jeg har oppskrift på, er den samme som den Engelske utgaven.
minniesmor
04-08-2008, 10:16
Kinoll prøv at se i linket men jeg mener at det er 5 eller 6 ngl. du skal bruge.
knus Minniesmor*172*
Kinoll....ca. 360 meter iflg. opskriften
Dere må beregne ca. 300 gram med garn.
har udskrevet linket !!
som jeg læser det er det 300gr. garn.
MEEN -py ha-
det ser ud som om man skal strikke på strømpepinde ell. hva´?
hvis der skal det så må jeg da ud og investere !!!!
det er jo slet ikke noget jeg er vild med, da jeg for lavet tagrender.
sanne har så lige givet mig et trix, så må jeg vel hellere prøve trixét.
beroliger lige mig selv lidt, ved at det jo skal valkes bagefter.
så håber jeg ikke det ka´ses på slut resultatet, hvis jeg ikke slipper af med de der tagrender.
det er da ellers lige vejr til tagrender idag, sku´måske tænke på en produktion (ghf
(43)ja her hos os hedder det jo ikke regnvejr.
min oldefar har jo heldigvis lært mig, at det er pandekagevejr.
Kinoll, jeg tror nok at jeg vælger at strikke frem og tilbage på en rundpind og må så ty til ekstra montering bagefter.
Her står det også ned i lårfede stråler, men skidt pyt, så er der jo basis for hyggestrikning
(43)
(z)Kinoll....man kan dække meget med en filtning, så det er da en god måde at øve sig på strømpepindene
(H)jeps ! agro- helt (awd , det er (qwe med filtning.
så jeg forsøger mig med de 5 !!
galleri !
pyt med de lårfede stråler, her står den også på hygge strik
og så lige PANDEKAGER.
Bare for å vise dere, jeg har en bildeserie fra da jeg lagde min, her er de 2 første bildene.
hej miramar !
det ser godt ud, det du har lavet.
flot, at du ta´r billeder af dit arbejde imens du laver det.
det kan da komme mange tilgode, især mig, der ikke er
vild med, de der 5 pinde og så alle mine tommelfingre oveni *134*
(H)jeps ! agro- helt (awd , det er (qwe med filtning.
så jeg forsøger mig med de 5 !!
galleri !
pyt med de lårfede stråler, her står den også på hygge strik
og så lige PANDEKAGER.
Længere nede i opskriften er der angivet en anden måde at lave bund på - nemlig på 2 pinde, så er du ked af de 5, så kan du nuppe de 2 eller den runde
((O))
Hej Alle medstrikkere!
Her er linket til den taske vi skal strikke.
http://www.alltangledup.com/movablet.../FMB_dansk.pdf
Som jeg har forstået aftalen så starter vi fredag den 8.8.
God strikkelyst.
Hej Alle medstrikkere!
Her er linket til den taske vi skal strikke.
http://www.alltangledup.com/movablet.../FMB_dansk.pdf
Som jeg har forstået aftalen så starter vi fredag den 8.8.
God strikkelyst.
hejsa !
jeg kan ikke komme ind på linket.
den siger ikke fundet.
æævv - æævv !!
Det virker heller ikke her men mon ikke dette virker http://www.alltangledup.com/movabletype/my_images/my_patterns/FMB_dansk.pdf
Jeg går også ud fra at opstarten er 8/8
Det virker heller ikke her men mon ikke dette virker http://www.alltangledup.com/movabletype/my_images/my_patterns/FMB_dansk.pdf
Jamen hvis i ikke kan få nogen af dem til at virke, så sender i da bare en pm, med jeres e-mail adresse, så får i den da den vej. Vi har jo lige et par dage til det.
strikketøsen
04-08-2008, 12:45
(H)Allesammen,
Så er jeg vågen igen!
Næh - jeg har også ventet på Rokkebilen.
Den opskrift, som Agro og Galleri lige har lagt link ind ER den danske udgave af The French Market Bag! (qwe
Nu håber jeg så, at I alle kan komme ind på det link, som virkede til sidst - det Galleri lagde ind - og at I får printet opskriften ud, så den er klar til på fredag.
Jeg må tilstå, at jeg synes pinde 4½ til en valket taske i tykt uldgarn er et meget lille nr. pind at strikke med - det er derfor jeg satser på p.5, 5½ eller måske endda p.6. Dette er også fordi, det garn jeg vil strikke af anbefaler p.7.
Men jeg laver nok en lille prøve først for at finde ud af, hvordan jeg strikker i forhold til strikkefastheden.
Jeg har lige "skimmet" opskriften i oversat tilstand.
Af hensyn til de af jer, der gerne vil strikke bunden af tasken på 2 pinde (og så samle masker op langs med den strikkede bund - ligesom når man strikker strømper, hvor man samler op langs hælklappen) der står på side 2 omkring midten af oversættelsen:
Taskens bund/sider - alternativ version strikket på rundpind.
Dette er misvisende (især hvis man lige har siddet og strikket taskens bund på rundpind. Hvad der menes er, at dette er versionen, der strikkes på 2 pinde, men at man KAN strikke frem og tilbage på en rundpind! *169*
Ellers hvis der er spørgsmål, så må vi jo bare tage dem efterhånden som de dukker op.
Nå men nu må vi se, om vi bliver flere i vores gruppe. *204**204**204*
der står på side 2 omkring midten af oversættelsen:
Taskens bund/sider - alternativ version strikket på rundpind.
Det står der ikke i den opskrift jeg har fået.
Der står:
Bunden af tasken på 2 pinde:
Slå 50 masker op og strik glatstrikning indtil arbejdet måler 32 cm.
Slut med en p. ret
LUK IKKE AF
Saml 50 masker op på hver af de andre tre sider og fortsæt med tasken krop
strikketøsen
04-08-2008, 13:29
(H)Galleri,
Gad vide om der er forskellige oversættere på vores versioner?
Den jeg har printet ud er oversat af Bettina Kaltoft med tilladelse fra Polly Outhwaite - det står lige under Copyrightet design af Polly Outhwaite.
Jeg undrer mig nu, fordi Bettina Kaltoft i min udgave gør opmærksom på, at alle mål er angivet i tommer. Dette sker for "at undgå afrundingsfej/-forskelle ...." 1 tomme svarer til 2,6 cm.
Men i din oversættelse angives der altså cm. *134*
Så må jeg vist også printe din version ud! Jeg regnede bare med, at det var det samme link, som jeg har modtaget.
(H)Kinoll,
Naaaaaaaaaaaj - nu har jeg fået pandekager "på hjernen".
Måske skulle jeg lave nogle .....? *141*
Det står der ikke i den opskrift jeg har fået.
Der står:
Bunden af tasken på 2 pinde:
Slå 50 masker op og strik glatstrikning indtil arbejdet måler 32 cm.
Slut med en p. ret
LUK IKKE AF
Saml 50 masker op på hver af de andre tre sider og fortsæt med tasken krop
Nu har jeg med mit uhjælpelige skoleengelsk været inde på originalopskriften, og jeg får også det samme ud af det som du skriver.(a)
ingeborg
04-08-2008, 13:42
Som jeg læser det giver strømpepindeversionen en rund bund
og versionern med at slå 50 m op giver en firkantet bund.
Jeg glæder mig til at følge med og se hvor mange forskellige tasker der kommer ud af en enkelt opskrift
Som jeg læser det giver strømpepindeversionen en rund bund
og versionern med at slå 50 m op giver en firkantet bund.
Jeg glæder mig til at følge med og se hvor mange forskellige tasker der kommer ud af en enkelt opskrift
Nu har jeg siddet og tegnet og gjort ved, jeg tror det giver en sjov effekt der hvor man har taget ud, men jeg tror man ender med en kvadrat/el. lignende.
Fordelen ved at strikke den på strømpe/rundpind fra starten er du ikke får nogen overgang fra bund til top.
(k)
(H)Galleri,
Gad vide om der er forskellige oversættere på vores versioner?
Den jeg har printet ud er oversat af Bettina Kaltoft med tilladelse fra Polly Outhwaite - det står lige under Copyrightet design af Polly Outhwaite.
Jeg undrer mig nu, fordi Bettina Kaltoft i min udgave gør opmærksom på, at alle mål er angivet i tommer. Dette sker for "at undgå afrundingsfej/-forskelle ...." 1 tomme svarer til 2,6 cm.
Men i din oversættelse angives der altså cm.
Så må jeg vist også printe din version ud! Jeg regnede bare med, at det var det samme link, som jeg har modtaget.
(H)Kinoll,
Naaaaaaaaaaaj - nu har jeg fået pandekager "på hjernen".
Måske skulle jeg lave nogle .....? *141*
hey strikketøsen !!!
*133*mums - det er jo altid godt med pandekager -
jeg har lavet dejen, er i køleren, lige klar til panden-
det er nu bedst på panden og ikke "på hjernen" -
så vidt jeg ved *120*
det bli´da spændende hvilken opskrift vi skal bruge,
altså til tasken(31)
Jeg satser på den opskrift som Miramar har været så sød at maile til mig
Jeg satser på den opskrift som Miramar har været så sød at maile til mig
Lige meget hvad opskrift du bruger og hvad måde du strikker på, så vær opmærksom på målene, og strikkefastheden, hvis man bruger tykkerere pinde og garn, skal man ikke slutte med 200 masker , for så har man ikke nok i 360 m garn. Men det kan jo nemt reguleres, både i bunden og i hankene.
Lige meget hvad opskrift du bruger og hvad måde du strikker på, så vær opmærksom på målene, og strikkefastheden, hvis man bruger tykkerere pinde og garn, skal man ikke slutte med 200 masker , for så har man ikke nok i 360 m garn. Men det kan jo nemt reguleres, både i bunden og i hankene.
Jeg har masser af det garn jeg vil bruge *120* men jeg er obs på målene.
Jeg synes bare ikke at dybden er helt som jeg gerne vil have det, så jeg kunne godt finde på at strikke den højere.
*169*
Jeg har masser af det garn jeg vil bruge *120* men jeg er obs på målene.
Jeg synes bare ikke at dybden er helt som jeg gerne vil have det, så jeg kunne godt finde på at strikke den højere.
*169*
Jamen det vælger man jo helt selv, derfor bliver det også spændende at se de forskellige resultater vi får ud af det. Og jeg kan sagtens følge dig i det med højden.
strikketøsen
04-08-2008, 17:48
Ja - jeg vil netop helst ikke have alt for høje "kanter" på min taske, men måske gerne nogle lidt længere hanke.
Det kan nu også være, jeg laver den med de hanke som opskriften angiver og så evt. strikker en lang "hank" og sætter ind i enderne på tasken (så jeg kan have den over skulderen ind imellem). Det må komme an på en prøve! *152*
Nu er det snart lige før, man bliver nødt til at strikke 2 tasker i hver sin version! *172*
Nå men jeg har lige været oppe i byen og købe ind i storm og regn. (43)(43)(43) Har også hentet garnet, men ikke engang set på det endnu .....
Det blev ikke til pandekager alligevel (det tager jo lidt længere tid), så jeg må nøjes med den "kaj-kage", jeg kom til at købe hos bageren!
Jamen hvis du bare ikke laver bunden mere end 16 cm fra midten, tror jeg sagtens du kan få længere hanke, du kan jo bare strikke de 2 hanke samtidig, så lange du kan få dem, og så strikke maskerne sammen med de andre til sidst.
Jeg har regnet ud, med det garn jeg har købt, skal jeg holde ved 168 masker for den ikke bliver for stor, og det kunne jo nemt være dit var noget i samme retning.
strikketøsen
04-08-2008, 21:10
Jamen hvis du bare ikke laver bunden mere end 16 cm fra midten, tror jeg sagtens du kan få længere hanke, du kan jo bare strikke de 2 hanke samtidig, så lange du kan få dem, og så strikke maskerne sammen med de andre til sidst.
Jeg har regnet ud, med det garn jeg har købt, skal jeg holde ved 168 masker for den ikke bliver for stor, og det kunne jo nemt være dit var noget i samme retning.
Det lyder som om, du har prøvet at strikke tasker før, Agro! *198*
Ja - jeg bliver nødt til at lave en strikkeprøve. Især efter at jeg nu har set mit garn (flotte farver), men det er tyndere, end jeg havde forestillet mig, når der anbefales p. 7 til det.
Men nu får jeg se, hvordan strikkefastheden arter sig ... *134*
Pyyyha - den kaj-kage smagte altså ikke lige så godt, som et par pandekager ville have gjort (18)
lige nu er jeg bare skrup forvirret Er opskriften der skulle oversættes kommet eller er det en anden i skriver om for jeg tror ikke jeg i dag fatter det men skal nok prøve at læse i morgen også *172* er måske lidt hjernedød i dag efter turen til Tyskland *134* og jeg mødte desværre ikke hundeuld og haven på vejen *120*
strikketøsen
05-08-2008, 00:54
(H)Jannie,
Den er lagt ind længere oppe. Jeg behøver så alligevel ikke at oversætte opskriften.
Agro havde fundet en dansk udgave, som ligger i ovennævnte link. Det skulle virke. Og det er den franske markedstaske. *131*
Den opskrift Galleri selv har - ikke den i linket - (er tilsendt af Miramar, så vidt jeg har forstået) er lidt anderledes i oversættelsen, men den er sikkert bare oversat af en anden.
Så hvis du åbner linket og printer den opskrift ud, så bliver det den, de fleste af os bruger (regner jeg med!). (:)
Ja, Miramar har været så sød at maile mig opskriften, også på dansk
og den er indeholder også en tegning over tasken
amanda-m
05-08-2008, 06:15
Hele sommeren har jeg haft alt for travlt til at nørkle "for hyggens skyld", men en taske burde jeg da kunne finde tid til, så jeg vil også være med.
Jeg vil prøve at lave den i mit nye tykke naturuld (råhvidt), så det bliver nok på en pind 8 og jeg vil ikke tænke på målene.
Hvis den bliver alt for stor, vil jeg bruge den som en slags skål/bordopsats.
Glæder mig til at komme igang.
Hilsen Trunte (amanda-m)
(H)Jannie,
Den er lagt ind længere oppe. Jeg behøver så alligevel ikke at oversætte opskriften.
Agro havde fundet en dansk udgave, som ligger i ovennævnte link. Det skulle virke. Og det er den franske markedstaske. *131*
Den opskrift Galleri selv har - ikke den i linket - (er tilsendt af Miramar, så vidt jeg har forstået) er lidt anderledes i oversættelsen, men den er sikkert bare oversat af en anden.
Så hvis du åbner linket og printer den opskrift ud, så bliver det den, de fleste af os bruger (regner jeg med!). (:)
Dejligt aå får jeg printet den ud og pakket strikketøjet til vi skal i sommerhus Glæder mig til at gå igang Jeg takker for svaret
(a)
Så vidt jeg husker, så har Miramar strikket tasken før, så opskriften er gennemprøvet.
Her er gode billeder af tasken undervejs http://www.madebymanne.com/blogg/prosjekt_markedsveske.html
hundeuld
05-08-2008, 13:23
Nu er jeg ikke med her til at strikke taske........ men er det ikke en bette mobil taske i laver eller er jeg helt galt på den..*134*
enelvest
05-08-2008, 13:28
Hej jeg vil også være med, elsker at strikke tasker. Skal bare først have fat i noget garn *204*
Nu er jeg ikke med her til at strikke taske........ men er det ikke en bette mobil taske i laver eller er jeg helt galt på den..*134*
Hvis det sådan en du mangler, så laver vi da gerne sådan en til dig*134*
hundeuld
05-08-2008, 13:52
Næ næ det er et nu ikke ... laver da en taske i ny og næ, dog for lang tiden siden den sidste jeg lavede.
http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=1192&highlight=taske&page=3
http://www.hundeuld.dk/B%20filtning.html
Det må komme an på en prøve.
Da jeg Googlede på fransk markedstaske fandt jeg godt nok et link, der fortalte at tasken ikke var større end der kunne ligge en meget lille ost i den, så uanset hvad så strikker jeg den højere end i opskriften
minniesmor
05-08-2008, 14:59
nej søde Hundeuld det er en fransk kurvetaske *169* frit oversat fra det engelske ord *172* det er til at have feks. vores uundværlige strikketøj i *204*
strikketøsen
05-08-2008, 15:23
Hele sommeren har jeg haft alt for travlt til at nørkle "for hyggens skyld", men en taske burde jeg da kunne finde tid til, så jeg vil også være med.
Jeg vil prøve at lave den i mit nye tykke naturuld (råhvidt), så det bliver nok på en pind 8 og jeg vil ikke tænke på målene.
Hvis den bliver alt for stor, vil jeg bruge den som en slags skål/bordopsats.
Glæder mig til at komme igang.
Hilsen Trunte (amanda-m)
(H)Amanda-m,
Hvor er det bare *153*t at du også vil være med!
Jeg laver lige en opdatering af vores liste i næste indlæg. (k)
strikketøsen
05-08-2008, 15:27
Hej jeg vil også være med, elsker at strikke tasker. Skal bare først have fat i noget garn *204*
(qwegodt, Enelvest - jo flere jo bedre!
Så nu er vi nu d. 5. august:
1. Jannie
2. Agro
3. Nattrolden
4. Galleri
5. Strikketøsen
6. minniesmor
7. Inka56
8. SanneG
9. Kinoll
10. Amanda-m
11. Enelvest
Mon vi bliver flere .... (24)
strikketøsen
05-08-2008, 15:40
(H)Hundeuld,
Jeg indsætter lige et billede af tasken, så du kan se, hvordan den ser ud: 22196 .
Taskens mål efter filtning i cm er:
Højde: 15,6 cm
Bredde: 23,4 cm
Dybde: 23,4 cm
Længde af håndtag: 18,2 cm
Efter at have set målene i filtet tilstand, må jeg da indrømme, at det ikke er en særlig høj taske.
Faktisk har du ret, Hundeuld: den er lidt lille i det. Så min skal være lidt højere ...... Så det kan være, jeg er nødt til at supplere med lidt mere garn! Ellers er der jo begrænset plads til strikketøjet!
Selve "looket" kan jeg godt li'*152*
hundeuld
05-08-2008, 15:43
Ja det er "fedt" hvis jeg skulle være med, skulle den mindst være dobbelt så høj, for mine garn bundter er på 200 til 250 gram, og de er "store"..*172*
*168*så er jeg helt klar til fredag.
garn, pinde, tommestok, opskrift og min goé stol, er alt sammen
gjort klar - parat til start.
jeg tror altså også jeg strikker den højere, eller bliver det da næææsten kun til mobilos´
jeg er ikke til de små franske, ej heller tasker (R)
*168*
Jeg har det ligesådan - er kun franske kartofler (31)
canterbury
05-08-2008, 19:21
Hallo hallo.
Jeg hopper lige med på vognen - prøver at strikke den i dobbelt garn Gotlandsk pelsuld 5,2 på pinde 5 eller 6. Men jeg er ikke den der bliver først færdig, skal lige have afsluttet et andet projekt.
Men starter op på "kurven" fredag aften.
Må I alle have en god uge og sørg så for at pindene er varme til på fredag.
Mange(a)
Næ næ det er et nu ikke ... laver da en taske i ny og næ, dog for lang tiden siden den sidste jeg lavede.
http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=1192&highlight=taske&page=3
http://www.hundeuld.dk/B%20filtning.html
Ja ja hundeuld, jeg har da set dine flotte tasker, men det kunne jo være du havde fået for travlt, og så kunne vi jo godt have hjulpet, hvis det var.(31)
strikketøsen
05-08-2008, 20:12
Ja det er "fedt" hvis jeg skulle være med, skulle den mindst være dobbelt så høj, for mine garn bundter er på 200 til 250 gram, og de er "store"..*172*
Det ville da være (qwe*153*t, hvis du kunne være med på at strikke en taske (omend højere/større), ..... .... ....? Men jeg er jo klar over, at du har "en million ting", der skal laves også. (k)
Mosterkoster
05-08-2008, 20:20
Altså, nu gider jeg ikke høre mere om den taske (31)
Jeg har jo ikke tid til at lave den, så jeg må nok hellere melde mig på det der kal projekt, har vist både det ene og det andet til den, så pyt. *169*
strikketøsen
05-08-2008, 20:25
Jeg hopper lige med på vognen - prøver at strikke den i dobbelt garn Gotlandsk pelsuld 5,2 på pinde 5 eller 6. Men jeg er ikke den der bliver først færdig, skal lige have afsluttet et andet projekt. Men starter op på "kurven" fredag aften.
Mange (kram)
(H)Canterbury,
Jubiiiiiii - Det er skønt, at du også har lyst til at være med (og det behøver absolut ikke foregå med lynets hast) i vores strikke-*147* valke-*147*taske-*147* KnitALong*147* !
Vi er nu den 5. august:
1. Jannie
2. Agro
3. Nattrolden
4. Galleri
5. Strikketøsen
6. minniesmor
7. Inka56
8. SanneG
9. Kinoll
10. Amanda-m
11. Enelvest
12. Canterbury
13. Mosterkoster (har lige set dit indlæg: VELKOMMEN HER!)
Mon vi bliver endnu flere .... (24)?
Til eventuelle interesserede: Det kan nås endnu. Den danske udgave af opskriften ligger i indlæg nr. 28 her i tråden - og man skal bruge mellem 300 og 400 gram (løbelængde i opskriften ligger på 60 meter pr. 50 gram) til tasken i et uldgarn, der egner sig til valkning (ikke superwash).
For at man kan se, hvor meget forskelligt garn (her fra Garnstudio) ændrer sig, lægger jeg dette ind, som viser strik før og efter valkning:
http://www.sysleriet.dk/shop/category.asp?catid=47
*168*så er jeg helt klar til fredag.
garn, pinde, tommestok, opskrift og min goé stol, er alt sammen
gjort klar - parat til start.
jeg tror altså også jeg strikker den højere, eller bliver det da næææsten kun til mobilos´
Jeg vil også strikke min højere så må den bare blive stribet for jeg har så mange nøgler der kan bruges til disse ind i mellem
(a)
Jeg hepper lige på Anne Marie, der overvejer om hun også vil være med
*169*
ja jeg hepper også med dig for jeg synes det er fedt vi er blevet så mange der vil strikke den samme taske og glæder mig vildt til at se alle sammen færdige *120*
strikketøsen
05-08-2008, 21:44
*169*
Ja - det må vi gøre (det er INGEN hastighedskonkurrrence - alle strikker i deres eget tempo). Håber, at du vælger at være med Anne Marie. Du skal være så (z)-lig velkommen!
Det spændende i det her bliver simpelthen at se alle billederne af de færdige tasker - der bliver lige så mange forskellige tasker, som vi er personer, der strikker den. *131*
minniesmor
06-08-2008, 13:50
Nu er jeg også klar til at strikke på fredag *147* i nat kom jeg i tanke om en ufo-trøje som jeg havde strikket i div lilla nuancer men som ikke blev som jeg ønskede så den har jeg hyllet op *172*og strikker nu tasken i de farver/rester som er af Shetlandsuld købt for et par år siden på Samsø *168*
så nu bliver garnet brugt til noget godt jeg har knapt 500 gr så mon ikke der skulle være nok selvom jeg også vil lave den højere end i opskriften - glæder mig til at se jeres andres arbejder*169*
knus Minniesmor(32)
Anne-Marie
06-08-2008, 14:26
*169*
ORV..... jeg kunne hører dig *141* ... og alle de andre også. (R)
Jo da... jeg melder mig også under strikkefanen. ((O))
Vælger Sandness Fritidsgarn og nok også en højere taske.
Glæder mig til at være med i en strikke-markedstaske-KAL.
Den er jo perfekt til det strikketøj man har gang i og sådan en taske kunne jeg godt bruge.
Sjovt bliver det at se, hvor forskellig vi ender med at få tasken lavet. *120*
Knus Anne-Marie. (:)
Jeg glæder mig til at se jeres resultater. Måske kunne man lave en tråd kun med dem, så de ikke drukner i alt snakken? :-)
Nette
Strikkelene
06-08-2008, 14:57
Jeg glæder mig allerede til at se, hvor forskellige jeres tasker kommer til at se ud. Det er vist en god ide, at strikke dem meget større. De kryber jo i størrelsen, når de bliver filtet bagefter. De skal nok være på størrelse med en "mulepose"/alm. str. plastikpose, inden I filter dem. Stribede tasker er også søde.
Jeg har hverken uldgarn eller tid til at være med. Jeg knokler med at få gjort tingene til Randers krisecenter færdig. Det skal de næste dage bruges til. Jeg skal snart hæfte ender ellers kommer Hundeuld efter mig med denne her *139*. Dette her er mig i øjeblikket *204* .
strikketøsen
06-08-2008, 15:07
.... ..... Det er vist en god ide, at strikke dem meget større. De kryber jo i størrelsen, når de bliver filtet bagefter. De skal nok være på størrelse med en "mulepose"/alm. str. plastikpose, inden I filter dem. Stribede tasker er også søde.
(H)Strikkelene,
Jeg mener, at have læst et sted, at det strikkede skal være 1/3-del (eller 33%) større end det filtede slutresultat - men jeg kan ikke huske, hvor jeg har set det henne. (k)
strikketøsen
06-08-2008, 15:17
.....
Jo da... jeg melder mig også under strikkefanen.
.... .... Knus Anne-Marie.
Velkommen til Anne-Marie,
Det er altid dejligt at få flere med:- godt du kunne høre, at vi heppede på dig!
Så er status nu den 6. august:
1. Jannie
2. Agro
3. Nattrolden
4. Galleri
5. Strikketøsen
6. minniesmor
7. Inka56
8. SanneG
9. Kinoll
10. Amanda-m
11. Enelvest
12. Canterbury
13. Mosterkoster
14. Anne-Marie
Hvis der skulle være flere, der har 3-400 gram uldgarn,
strømpepinde/rundpind nr. 5, 5½ eller 6 og lidt tid (ind i mellem)
til at strikke/valke en sød taske, så kan det da nås endnu ....
vi starter på fredag d. 8. august ...! (40)
*169* *147* *204* *168* (yvd)
enelvest
06-08-2008, 17:17
Jeg har fundet noget Peru uld i mine gemmer, og satser på at strikke tasken i det og på pinde nr. 5½.
Den skal også være større, der skulle jo gerne være plads til et ordentlig stykke strikketøj i den når den er færdig, især hvis jeg får taget mig sammen til at melde mig som varmestuestrikker *120*
*169*
strikketøsen
06-08-2008, 17:31
Jeg har fundet noget Peru uld i mine gemmer, og satser på at strikke tasken i det og på pinde nr. 5½.
Den skal også være større, der skulle jo gerne være plads til et ordentlig stykke strikketøj i den når den er færdig, især hvis jeg får taget mig sammen til at melde mig som varmestuestrikker *120*
*169*
(H)enelvest
Det lyder godt enelvest - og specielt det med at blive varmestuestrikker. Jeg strikker langsomt, men jeg vil gerne glæde andre ind i mellem også. Det gør ikke fornøjelsen ved at strikke mindre - tværtimod! *131*
Jeg skal have lavet en strikkeprøve - og måske også spørge Agro, om hun mente det med at hun kunne købe lidt ekstra garn til mig i Butik Himmelblå, hvis jeg kommer til at mangle. Det tror jeg nemlig, at jeg gør!
(H)Agro: sender dig lige en PB!
Hej
Jeg har ikke prøvet sådan et fælles projekt før, men jeg vil da vildt gerne være med. Den taske er da bare for fed. Har noget Kauni garn. Mon det kan bruges eller er det for tyndt?? Vil meget gerne have den oversatte opskrift men er ikke helt med på det med PB???. Hvorfor kan jeg ikke bare skrive min mailadresse?
hej futte !
jeg skal bruge kauni.
bruger bare to trådepå pind nr. 6.
har opskriften på en anden taske, i kauni, der bruges pind 6.
jeg har lavet en strikkeprøve, det stemmer med min strikkefasthed.
så det bruger jeg på fredag.
*147*go´strikkelyst til dig.
Hej
Jeg har ikke prøvet sådan et fælles projekt før, men jeg vil da vildt gerne være med. Den taske er da bare for fed. Har noget Kauni garn. Mon det kan bruges eller er det for tyndt?? Vil meget gerne have den oversatte opskrift men er ikke helt med på det med PB???. Hvorfor kan jeg ikke bare skrive min mailadresse?
Hej Futte og velkommen til Rokken.
Du kan sende en pb ved at trykke på modtagerens navn og vælge Personlig besked.
Grunden til at det ikke er godt at skrive sin mailadresse direkte på forum, er at du kan risikere at blive oversvømmet med spam, så derfor bruger vi udelukkende pb her.
Jeg har opskriften på dansk, hvis du vil have den.
Bare tryk på mit navn og send mig en pb med din mailadresse, så kommer den til dig.
Lav evt. en strikkeprøve med Kaunigarnet
strikketøsen
06-08-2008, 20:45
Hej
Jeg har ikke prøvet sådan et fælles projekt før, men jeg vil da vildt gerne være med. Den taske er da bare for fed. .....
Hej Futte,
Super at du vil være med til dette her! Velkommen.
Jeg nåede at sende en mail til dig, inden jeg så, at Galleri allerede havde svaret dig og tilbudt sin hjælp! Tak Galleri. *131*
Så opdaterer vi lige igen:
Gruppen består nu af:
1. Jannie
2. Agro
3. Nattrolden
4. Galleri
5. Strikketøsen
6. minniesmor
7. Inka56
8. SanneG
9. Kinoll
10. Amanda-m
11. Enelvest
12. Canterbury
13. Mosterkoster
14. Anne-Marie
15. Futte
Hvis der skulle være flere, der har ca. 4-450 gram uldgarn (alt efter ønsket størrelse på tasken),
strømpepinde/rundpind nr. 5, 5½ eller 6 og lidt tid (ind i mellem) til at strikke/valke en sød taske,
så kan det da nås endnu ....
vi starter på fredag d. 8. august ...! (40)
*169* *147* *204* *168*
strikketøsen
07-08-2008, 12:10
Så er der bare 1 døgns tid til starten går .... *204* !
(a)
vandhunden
07-08-2008, 12:37
vil også gerne være med til at strikke tasken har sendt min mail adresse ang opskriften .((O))
vil også gerne være med til at strikke tasken har sendt min mail adresse ang opskriften .((O))
Og den er lige suset afsted til dig ((O))
minniesmor
07-08-2008, 13:59
Skønt Vandhunden at du også vil være med *172*så bliver vi lige 16 indtil videre der skal strikke i morgen *189*
knus Minniesmor(32)
strikketøsen
07-08-2008, 15:33
Jeg er overvældet over, at der er så stor tilslutning til det her. Det er bare skønt ! Så er vandhunden noteret på listen.
Så består gruppen nu af:
1. Jannie
2. Agro
3. Nattrolden
4. Galleri
5. Strikketøsen
6. minniesmor
7. Inka56
8. SanneG
9. Kinoll
10. Amanda-m
11. Enelvest
12. Canterbury
13. Mosterkoster
14. Anne-Marie
15. Futte
16. Vandhunden
Er der flere, kan det lige nås endnu ....
vi starter på i morgen den 8. august ...! (40)
*169* *147* *204* *168*
Mosterkoster
07-08-2008, 22:10
Ja nu sidder jeg her og venter på at kl. bliver 24.00.
Det gør I vel også. (31)(31)
ja pinde og garn ligger klart så jeg kan gå i gang inden jeg tager på ferie på lørdag *152*
Jeg har også det hele linet op, så kl. skal bare blive 24
canterbury
07-08-2008, 23:50
Så piger - så er der kun 10 min. igen*147*
Anne-Marie
08-08-2008, 12:12
....og her har man ikke kunne komme på Rokken hele dagen, pga ERROR på siden... (K)
NU lider jeg af rokkenitis i meget stærkt fremskredet tilstand... (18)
Manglede jo opskriften... så jeg kunne jo ikke bare selv starte. (t)
Nu skal den opskrift printes ud... ((O))
Og jeg strikkede til kl. 02 i nat, af bare irritation over at One.com havde "lagt" Rokken ned og igen her i formiddag, hvor Rokken stadig var syg.
Så jeg fik da lavet bunden til tasken.
Jeg har valgt at strikke den frem og tilbage på rundpind, så det bliver spændende at se om det giver en forskel i forhold til den udgave, hvor man bruger strømpepinde
Og jeg strikkede til kl. 02 i nat, af bare irritation over at One.com havde "lagt" Rokken ned og igen her i formiddag, hvor Rokken stadig var syg.
Så jeg fik da lavet bunden til tasken.
Jeg har valgt at strikke den frem og tilbage på rundpind, så det bliver spændende at se om det giver en forskel i forhold til den udgave, hvor man bruger strømpepinde
Ja jeg nåede da heldigvis at gå i seng, inden det brød ned, og i dag har jeg da fået slået op og strikket lidt, når jeg alligevel ikke kunne komme ind og bruge min tid her.
*198*Det ser ud til du har nogle gode ting i dine gemmer .
Ja jeg nåede da heldigvis at gå i seng, inden det brød ned, og i dag har jeg da fået slået op og strikket lidt, når jeg alligevel ikke kunne komme ind og bruge min tid her.
*198*Det ser ud til du har nogle gode ting i dine gemmer .
Det er godt nok ikke meget jeg har i gemmerne. Jeg er ikke så god til bare at købe garn og så ikke få strikket af det, men der er da lige en enkelt ting eller to *120*
Mosterkoster
08-08-2008, 12:32
Jeg var også gået i seng før nedbruddet og opdagede det først her til morgen.
Derfor er jeg også næsten færdig med bunden, men har gjort det med strømpepinde. Og nu er jeg i gang med rundpinde og mine nye knitpicks. Yes de er dejlige at strikke med. Nu skal jeg handle, så det bliver nok først i eftermiddag at jeg kommer videre. *198*
Skal nok tage billede. *169*
Her kommer så et billede af min bund, strikket på strømpepinde, jeg er nødt til at lave om på opskriften, da min strikkefasthed ikke passer.
Og jeg kan bare ikke få billedet til at fylde så lidt, at jeg kan få lov til at oploade det, fatter det ikke, måske jeg skulle tage et kursus i stedet for , i billebehandling.
Jeg er også startet og er noget til mit på bunden for jeg har 100 m nu og den skal jo være 200 m Får ikke strikket i dag men har pakket det ned så jeg får strikket i ferien når jeg ikk ligelaver bordkort til Bos 60 års fødslesdag den 23 august *152*
Nu har jeg haft min egen private lave mindre billeder ven til at se på det, og måske det så lykkedes.......1000 tak Galleri ...Knus
*120* lave-mindre-billeder-ven *120*
Tak for titlen
*172*
Her kommer så et billede af min bund, strikket på strømpepinde, jeg er nødt til at lave om på opskriften, da min strikkefasthed ikke passer.
Og jeg kan bare ikke få billedet til at fylde så lidt, at jeg kan få lov til at oploade det, fatter det ikke, måske jeg skulle tage et kursus i stedet for , i billebehandling.
(H)agro !
ka´jeg komme med på det der kursus.
har prøvet ex. antal gange og det funger bare ikk´
så jeg sku´måske slet ikke være med i taske strikningen,
hvis der SKAL være billed med ???
*151*det her har jeg prøvet,
meen ikke det her (ukh)endnu !!!
nå jeg er nu begyndt på den "lille" franske !!
jeg har valgt at strikke på 2 og rund,
det der med 5 og alle mine tommelfingre er ikke lige nu.
er kommet på rund nu, det går jo bare af sig selv, med mit garn.
(H)Kinoll!
Ja jeg regner med at skal møde min lave mindre billeder ven...i næste uge, og jeg håber da på, hun kan give mig et lynkursus i det, men hvis jeg er så fatsvag det ikke hjælper, så er der jo kun kurset tilbage.
Jeg har det sådan..AT DET KAN JO IKKE PASSE AT ALLE DE ANDRE KAN; OG JEG IKKE KAN
Men vi får se.......
(39)agro og ven !
hold da helt op hvor er du og din
"lave mindre billeder ven "
bare hurtige.
alt imens jeg lige lavede et "skriv"
vupti så har du allrede været på "kursus"
py - ha !
jeg tror da, at jeg hænger i bremsen idag.
eel. også er jeg bare slow på tasterne.
ihh hvor det går tjept.
med jeres indput, nu systemet virker igen.
det kursus du lige har fået, virker da fint.
flot bund du har lavet, agro.
Kinoll og Agro:
Jeg laver gerne et lynkursus i lave-mindre-billeder
og Kinoll:
også hvordan man lægger dem ind
*172*
Kinoll og Agro:
og Kinoll:
*172*
Jeg vil allerede nu, gerne bestille mit til på onsdag, så jeg ikke bliver helt skaldet, af af rive alle de grå hår af hovedet, når det ikke virker.*172*
strikketøsen
08-08-2008, 15:35
Jeg har tænkt meget over, om bunden af tasken bliver stabil nok, hvis den blot er strikket i ét lag? Er der nogen, der har erfaring med allerede strikkede tasker? Virker det ikke "for lidt", at det kun er strikket i ét lag.
Da jeg sad i aftes og lavede strikkeprøve - tror det ender med pinde 5½, så tænkte jeg på, om jeg skulle strikke dobbeltbund, men nu ville jeg lige høre, hvad I andre har at sige.
I mellemtiden strikker jeg lige niecens 2. ærme færdig op til ærmegab, så ligger alt nemlig klar til raglanærmer og så kan tasken begyndes lidt senere i dag.
Hold op hvor er I hurtige ..... det bliver altså bare spændende! *172*
minniesmor
08-08-2008, 15:38
Så er jeg også godt igang efter at have været ude med reklamer i godt 2 timer samt spist frokost og væet i byen at handle - vi skal have spisegæster til aften men er dog kommet op på at have 18 m x 4 på pindene så nu skal jeg hav fat i rundpinden.*172*
billede følger senere men skal nok ligge dem ind når jeg kommer på min mands puter da min strejker på det område.*141*
knus Minniesmor(32)
Jeg har strikket flere tasker og har aldrig lavet en dobbeltbund.
Jeg synes egentlig, at filtningen gør sit til at bunden bliver tæt og stabil nok
Jeg har efterhånden strikket og valket mange tasker og synes bunden er stabil og tæt når først den har været en tur i vaskemaskinen (a)
strikketøsen
08-08-2008, 17:38
Tak for svarene Jannie og Galleri! *131*
Så tror jeg bare, at jeg griber strømpepindene og begynder på bunden her til aften. Meeen det kan godt være, jeg "flytter" op på pinde 6 - selvom jeg heller ikke er sikker på, hvordan det vil virke.
Jeg går dog ud fra, at jo mindre størrelse pinde, jo tættere strik, jo bedre valkning - eller ???
Tja - jeg har aldrig prøvet at strikke taske før, så det her bliver ganske sjovt og spændende! (a)
Sig mig lige engang. Hvad laver I herinde, skulle I ikke sidde og strikke tasker? *120*
Nette
jaee-jaee nette !
jeg ska´nok !
ville bare se hvordan det går,
med de andre´s "små" franske !!!
jeg er nået ti tommer op på "kroppen"
Jow jow, der strikkes da.
Jeg er 20 cm oppe på selve tasken
hold da op hvor er I hurtige Jeg har ikke engang fået strikket bunden endnu og jeg synes jeg strikker og strikker *172*
canterbury
08-08-2008, 19:12
Hey hey rolig nu , det er jo ikke OL - er lige blevet færdig med bunden og det blev Kauni garn jeg valgte pind 6 med 2 tråde*141*
hold da op hvor er I hurtige Jeg har ikke engang fået strikket bunden endnu og jeg synes jeg strikker og strikker *172*
det er nok mine næsten nye pinde, de er super,og så li´e garnet,
det løber nææsten af sig selv.
så var der jo åbning af ol, så ku´jeg li´e slå to fluer ..
jeg skal vist have fat i turbopinde også *172* så jeg kan følge lidt med (31) Jeg får strikket lidt mere i aften og så ellers i sommerhuset så jeg skal nok blive færdig inden lørdag (31)(31) Det er mit mål ihvertfald
Anna Østergaard
08-08-2008, 20:38
neeeeeeeeeeeeeejjjjjj hvor ville jeg gerne have været med på det taske strikkeri, det har jeg aldrig prøvet, og jeg har ingen garn så måske jeg kan komme haltende efter jer på mandag eller tirsdag, vil i hvert fald holde øje med jeres resultater , skal det være rent uld man strikker af.
har desværre ikke set jeres tråd før nu
Anna
neeeeeeeeeeeeeejjjjjj hvor ville jeg gerne have været med på det taske strikkeri, det har jeg aldrig prøvet, og jeg har ingen garn så måske jeg kan komme haltende efter jer på mandag eller tirsdag, vil i hvert fald holde øje med jeres resultater , skal det være rent uld man strikker af.
har desværre ikke set jeres tråd før nu
Anna
Hej Anna
Ja, det skal være ren uld, ikke superwash for det kan ikke filtes.
Herligt at du har lyst at være med
(k)
strikketøsen
08-08-2008, 21:09
Ja da, som Galleri siger, er det bare herligt, at du har lyst til at være med!
Har du opskriften Anna? Ellers send PB til os - den ligger også i et link oppe i indlæg nr. 28 - det link virker! (a)
Så nu kommer du med på "listen", så vi nu er:
1. Jannie
2. Agro
3. Nattrolden
4. Galleri
5. Strikketøsen
6. minniesmor
7. Inka56
8. SanneG
9. Kinoll
10. Amanda-m
11. Enelvest
12. Canterbury
13. Mosterkoster
14. Anne-Marie
15. Futte
16. Vandhunden
17. Anna Østergaard
Hvis der er flere, der vil hoppe på her nu eller om nogle dage, så er vi kun lige begyndt d. 8. august.
Det er ikke for sent - bare rigtig hyggeligt ...! *204*
Anne-Marie
08-08-2008, 21:33
Himmel da.... i er jo nået langt... *141*
Sådan godt på vej op ad taskens side... *134*
Jeg er så nået til at få rundpinden i brug... og godt det samme. Ellers tror jeg bare manden min, var blevet slået meget hårdt... han driller nemlig, hver gang jeg skælder ud over de dåmme strømpepinde. *120*
Mit forløbig resultat... på strømpepinde og 20 masker på hver pind, efterfulgt af 30 masker x 4 og på rundpind.
Jeg strikker på pind nr. 6 og i Sandness Fritidsgarn.
strikketøsen
08-08-2008, 21:36
Himmel da.... i er jo nået langt... *141*
Sådan godt på vej op ad taskens side... *134*
(H)Anne-Marie,
Det skal du ikke tage dig af - jeg skal først til at begynde nu! *172*
Anna Østergaard
08-08-2008, 21:44
jo tak jeg har printet den ud og øøøøv jeg mangler bare det gaaaaaarn,
Anna
strikketøsen
08-08-2008, 21:50
(H)Anne Østergaard,
Jeg ville have sendt en PB (personlig besked) til dig - men maskinen fortæller mig, at du har valgt ikke at kunne modtage PB'er.
Men så må jeg spørge her, om du kan få købt noget garn i næste uge til dette her, så kan du jo sagtens nå det endnu. Eller hvis du har en lokal garnforretning, som du kan tage til i morgen, kunne det være en mulighed! (k)
Anne-Marie
08-08-2008, 21:54
(H)Anne-Marie,
Det skal du ikke tage dig af - jeg skal først til at begynde nu! *172*
Hejsa *204*tøsen.
Sådan skal det jo bare være. *153* Vi er jo ikke alle lige hurtige.
Skulle jo også først lige til garnpusheren og have tanket op i dag.. manglede sørme lidt garn og strømpepindene. (x)
Men nu er jeg i gang.... *172* ... og du er på vej.
Strikkelene
08-08-2008, 21:57
Kinoll og Agro:
og Kinoll:
*172*
Ja, tak, Galleri! Det kunne jeg vist også trænge til. Du ved selv det billed i den anden tråd, som jeg ikke kan uploade til beskeden.
Du må helt bestemt være vores Magiske-billedformindskelses-mester!
Jeg har tænkt lidt over jeres bekymring med hensyn til om bunden holder. Mon ikke det hjælper, hvis I lægger et tykt stykke pap i bunden af tasken til slut.
Anna Østergaard
08-08-2008, 22:02
nej desværre kan jeg ikke komme ud at handle i morgen da jeg skal til fest hele dagen men jeg hænger bare på hen i ugen .
det forstår jeg ikke det med min PB det har jeg da ikke fravalgt synes jeg ikke (18)
Anna
nej desværre kan jeg ikke komme ud at handle i morgen da jeg skal til fest hele dagen men jeg hænger bare på hen i ugen .
det forstår jeg ikke det med min PB det har jeg da ikke fravalgt synes jeg ikke (18)
Anna
Der kan være sket en fejl i forbindelse med nedbruddet i nat.
Jeg får lige Hundeuld til at tjekke det
(H)Anne Østergaard,
Jeg ville have sendt en PB (personlig besked) til dig - men maskinen fortæller mig, at du har valgt ikke at kunne modtage PB'er.
Problemet er løst. Det var en fuld pb boks, der ikke ville lege med *120*
Hvor har i da været flittige alle sammen, mens en anden har "spildt" sin tid på gågaderne i Horsens, og i garnbutikkerne.
Ja også var jeg lige omkring Hornsyld på vej hjem og høre Lars Lilholt, Så i morgen begynder jeg på siderne.
Ja også var jeg lige omkring Hornsyld på vej hjem og høre Lars Lilholt, Så i morgen begynder jeg på siderne.
Han spiller her på tirsdag - men jeg kommer for engangs skyld ikke til koncerten. Jeg plejer ellers at være trofast når han spiller op
vandhunden
09-08-2008, 13:12
min taske skal være lilla ,jeg fandt den sjoveste forretning i vadum ude på landet den hedder nr 103 aldrig har jeg set så meget garn på så lidt plads og en meget flink og behjælpsom dame der ekspederede den kan absolut anbefales. tasken skrider frem men jeg tror at jeg har for lidt garn så jeg må vist ud på en køretur mere .
((O))
min taske skal være lilla ,jeg fandt den sjoveste forretning i vadum ude på landet den hedder nr 103 aldrig har jeg set så meget garn på så lidt plads og en meget flink og behjælpsom dame der ekspederede den kan absolut anbefales. tasken skrider frem men jeg tror at jeg har for lidt garn så jeg må vist ud på en køretur mere .
((O))
Kan du ikke spørge om hun har en hjemmeside?
Spændende med en lilla taske, jeg glæder mig til at se den
((O))
Anne-Marie
09-08-2008, 13:57
Så er bunden færdig.. *172*
.... og jeg er i krise.. kan ikke strikke mere i dag og indtil i morgen eftermiddag. *141*
Årsag... *134*
De næste 24 timer deltager jeg i 24-timers løbet i Viborg, sammen med min løbeklub. Er godt på vej ud af døren og ind for at løbe min første runde. (z)
Lige et billede af min bund og de 200 masker... tror min taske bliver meget stor. *120*
Strikkelene
09-08-2008, 14:11
Det tænkte jeg også på, Galleri!
Det kunne være rart, hvis butikken i Vadum har en hjemmeside.
Måske skulle jeg en dag tage på en udflugt til Vadum og besøge butikken. Det er jo lige ved Flyvestation Aalborg og der går helt sikkert en bus dertil.
Tag det roligt, Anne-Marie! Tasker kryber jo alligevel i vask! Det er jo det, der er meningen med at filte/valke noget.
Så er bunden færdig.. *172*
.... og jeg er i krise.. kan ikke strikke mere i dag og indtil i morgen eftermiddag. *141*
Årsag... *134*
De næste 24 timer deltager jeg i 24-timers løbet i Viborg, sammen med min løbeklub. Er godt på vej ud af døren og ind for at løbe min første runde. (z)
Lige et billede af min bund og de 200 masker... tror min taske bliver meget stor. *120*
Den skal også være meget stor inden filtning.
Første gang jeg lavede en taske, synes jeg simpelthen at det var et gigantisk stykke arbejde jeg sad med, men efter filtning var den lige som den skulle være
strikketøsen
09-08-2008, 14:15
..... .....
(H)Anne-Marie,
Du kan måle bredden af tasken og så taste det ind på en regnemaskine og x med 33% - det tal der kommer frem, skal blot trækkes fra målet af bredden, så har ca. det færdige mål, når tasken er valket ...
Eller regn med at tasken kryber ca. 1/3-del. Hvis den strikkes 30 cm høj, ender den på ca. 20-21 cm i højden efter valkningen. (z)
PS: Jeg er stadig ikke nået særlig langt og nu skal jeg ud og rense afløbet i badeværelset *151*:mad:(øv)!
Jeg må gøre status på min taske engang i aften! (R)
Forresten (som Nette vist foreslog tidligere) - det er bedst, at vi laver en anden tråd med de færdige billeder af taskerne. Så bliver det lidt mere overskueligt det hele. Denne tråd er blevet meget lang!
enelvest
09-08-2008, 15:16
Du godeste hvor er i hurtige ((O)) Det er måske OL der får jer godt op på strikke pindene (31)
Rapport herfra, var næsten færdig med bunden i går, da det gik op for mig at jeg nok ikke havde garn nok*134* Hvad gør den kloge kone så..... starter forfra selvfølgelig (det er en lidenskab jeg sommetider dyrker) og denne gang med flad bund. Det kunne jeg jo ligeså godt, når nu jeg alligevel skulle starte fra BUNDEN igen *120*
Bunden er færdig og jeg er næsten færdig med at samle masker op til siderne *204*
Foto følger én af de nærmeste dage (1)
Mosterkoster
09-08-2008, 15:41
Så er min taske færdig, og det er ikke den sidste jeg har lavet.
Jeg er egentlig tilfreds med størrelsen, jeg valgte at følge opskriften. Men næste gang tror jeg at jeg vil lave kroppen større.
Den er strikket med kauni på p. 4 1/2 og så har jeg vasket den 2 gange, det synes jeg var nødvendigt.
Før vask
22344
Efter vask
22345
Whauuu moster koster, du har sørme været kvik og hurtig med strikkepindene.
Den er smadderflot, din taske
((O))
Mosterkoster
09-08-2008, 16:13
Tak skal du have, det er jo også OL tid, så kan man strikke en masse. *198*
Hvor er den da flot, og man kan jo godt se du ikke bor et sted hvor man skal bestille tid for at få vasket*120*
Men var det ikke også dig, der havde fået nye strikkepinde med "ild" i ?
Mosterkoster
09-08-2008, 16:16
Jo, det var mig der har fået nye pinde. *120*
Og nej, jeg skal ikke bestille tid til maskinen, den har jeg helt for mig selv, min mand vil heller ikke have noget med den at gøre, han tømmer den kun og hænger det ud. *120*
canterbury
09-08-2008, 16:24
Rigtig flot taske
Har du nogle før og efter mål samt antal gram
Mosterkoster
09-08-2008, 16:33
Jeg skal nok måle tasken i aften, og veje den.
Førmålene passer med de mål der blev angivet i opskriften. *198*
strikketøsen
09-08-2008, 17:33
(H)Mosterkoster,
Det må være nogen virkelig hurtige pinde, du holder dig - det har altså kun taget dig 1½ døgn (sikkert mindre) at lave denne taske!
Så nu sidder du vel og strikker på mandens trøje igen? ((O))
(Du kan jo sagtens nå at strikke et par tasker mere, hvis det var ... (k))
Anne-Marie
09-08-2008, 22:54
Den skal også være meget stor inden filtning.
Første gang jeg lavede en taske, synes jeg simpelthen at det var et gigantisk stykke arbejde jeg sad med, men efter filtning var den lige som den skulle være
...også til dig Strikkelene... *172*
Ved det godt... men regner med, at den skal anvendes som strikkekurv.... så den skal være stor. ((O))
Har strikket filtet tasker før...og de var også ret store... *134*
Min Boogabag som er strikket i Noro Silk Garden og filtet ved 60 grader, var også noget stor... men jeg fulgte opskriften og den blev hel fin og er nu yndlingstasken.
Anne-Marie
09-08-2008, 22:59
(H)Anne-Marie,
Du kan måle bredden af tasken og så taste det ind på en regnemaskine og x med 33% - det tal der kommer frem, skal blot trækkes fra målet af bredden, så har ca. det færdige mål, når tasken er valket ...
Eller regn med at tasken kryber ca. 1/3-del. Hvis den strikkes 30 cm høj, ender den på ca. 20-21 cm i højden efter valkningen. (z)
PS: Jeg er stadig ikke nået særlig langt og nu skal jeg ud og rense afløbet i badeværelset *151*:mad:(øv)!
Jeg må gøre status på min taske engang i aften! (R)
Forresten (som Nette vist foreslog tidligere) - det er bedst, at vi laver en anden tråd med de færdige billeder af taskerne. Så bliver det lidt mere overskueligt det hele. Denne tråd er blevet meget lang!
Det lyder som et rimeligt bud... at de svinder 33 %.
De tasker og futter jeg har lavet indtil nu har nemlig svundet ca 1/3 del.
Jeg følger opskriften, laver den bare lidt højere. Men det bliver sjovt at se forskellen i de forskellige tasker og garn. ((O))
Håber at du fik skik på afløbet *153*
SÅ FOR DEN DA OGSÅ:... *141*
... har slet ikke tid til at sidde her... kom jo bare hjem for at få nogle timers søvn, inden næste løberunde i morgen... (R)
Pænt godnat... (H)
Mosterkoster
09-08-2008, 23:02
Min taske vej 96 gram og måler 13 cm fra bund til top.
Jeg tror at jeg laver en ny, men den skal ikke have helt så stor en bund og være højere i kroppen og have ekstra lange hanke, så den kan komme over skulderen.
Kaunien er stadig lidt blød når den er filtet, hvorimod den sidste taske jeg lavede i alm. uld blev lidt mere stiv i det.
Jeg kan forestille mig, at hvis man strikker med dobbelt kauni vil den blive lidt mere stiv. *198*
Jeg er så langt at jeg håber at få en ledig vaskemaskine i morgen
Jeg er så langt at jeg håber at få en ledig vaskemaskine i morgen
Jamen så er vi 2 Galleri, men her er det meget svært om søndagen.
Jamen så er vi 2 Galleri, men her er det meget svært om søndagen.
Det kan det også være her, men jeg krydser fingre, for jeg får ikke tid på mandag
strikketøsen
10-08-2008, 00:11
Puuuha hvor er I altså hurtige herinde! *131*
Men jeg har også skullet skændes med badeværelsesafløbet. Har ligget på knæ og renset. Efter at jeg synes, at nu var det vist fint, prøvede jeg det efter - og nej, der er stadig problemer! (F) :mad: (F) Nå jeg prøver med det igen i morgen.
For at I lige kan se, at jer ER begyndt på tasken kommer der lige nogle billeder fra "processen" - også for dem som ikke er begyndt endnu (vi kan jo ikke alle være lige hurtige, vel?):
Mosterkoster
10-08-2008, 00:12
Sikke da nogle dejlige farver den taske bliver, glæder mig til at se den færdig. *198*
Strikkelene
10-08-2008, 01:10
Den bliver flot, Strikketøsen!
Det er den første færdigstrikkede taske også!
hundeuld
10-08-2008, 08:00
Vi lukker her og forsætter her
http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?p=125134#post125134
*172*
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.