PDA

Se fuld version : DROPS 105 - model 1. Hjælp til ærmekuppel

enelvest
24-07-2008, 13:28
(sos) Er der mon nogen der kan hjælpe mig med ærmekupplen på denne trøje??? (sos) (http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=105&d_id=1&lang=dk)

http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=105&d_id=1〈=dk (http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=105&d_id=1&lang=dk)

Jeg kan simpelthen ikke få det til at passe.*130* Var først sikker på jeg havde gjort noget forkert og trævlede op, men det har jeg ikke.
Der er noget der slet ikke passer. Når længden på kuplen er nået, er kuplen slet ikke langt nok til ærmgabet. Der skal også kun strikkes 10 cm!!!! fra aflukning under arm til kuplen skulle være færdig.

Aflukningen under ærmet er heller ikke det samme som på trøjen det plejer da ellers at passe sammen.

De kunne altså også godt havde skrevet hvor mange masker man skal have før sidste pind, for så havde jeg bare fortsat indtagning.

Denne opskrift går over min forstand, plejer ellers ikke at give op, men det er lige før (sos) (http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=105&d_id=1&lang=dk)

hoibo
24-07-2008, 19:01
Jeg tror du skal gøre præcis det der står i opskriften. Ser du på grundskitsen er ærmekuplen meget kort, men bred, har erfaring for
resultatet på den måde kan blive rigtig godt.
Hvis du er meget i tvivl så hækle ærmet i i første omgang, da det
går hurtigere og er nemt at trævle op, hvis resultatet ikke bliver helt som du forventer.

Held og lykke
*169*Ulla

enelvest
25-07-2008, 17:54
Har faktisk gjort som der stod i opskriften og så manglede der 4 - 5 cm i at den kunne syes i. Vil prøve at sætte den fast med nåle og se hvordan det ser ud, men der skal strææækkes for at få det til at passe *120*

Hvis man ser på billedet er aflukningen "længere", men modellen bruger nok også en anden størrelse end mig *120*

Rigtig god ide med at hækle først, den havde jeg aldrig udtænkt *107*

hoibo
25-07-2008, 18:57
4-5 cm er rigtig meget - havde det været mindre ville jeg have rådet til at prøve at lukke løst af. Det kan måske afhjælpes hvis du tager ud til det dobbelte antal masker i pinden lige før aflukningen. Det gør du ved at strikke en maske foran og en maske bagind i hver maske inden du tager masken af pinden.
Det kan også være du har strikket ærmegabet lidt løst i forbindelse med aflukningen.

Kan desværre ikke komme på flere råd.

*169*Ulla

Inka56
25-07-2008, 19:18
Det kan osse være du skal bruge noget af det stykke på ærmet inden indtagningen til at sy i ærmegabet. Det har jeg i hvert fald været udsat for nogle gange.

enelvest
25-07-2008, 20:16
Tak for jeres forslag(a) må se hvordan jeg får den færdig. Måske jeg skal undlade "rynken" til slut? Who knows!!
Lige nu prøver jeg på det ene ærme med flere aflukkede masker for at få ærmet til at passe i ærmgabet. Det skal lykkes at få det til at se godt ud (:)

RajaPia
27-07-2008, 20:49
Det står i den norske oppskriften at arbeidet strekker seg ganske mye . Originalgarnet er tungt, og når jakken tas på vil den strekke seg. Har du prøvd å strekke ermhullet på jakken før du syr i ermet?

enelvest
29-07-2008, 13:27
RajaPia - ærmgabet passer fint, det er ærmet der er mit problem. Trøjen sidder godt når man prøver den og når vejret blive køligere, skal jeg se hvad jeg kan gøre ved det forbistrede ærme, lige nu er det for varmt til at tænke. *120*

Alt løser sig til det bedste, det er jeg overbevist om (:)

RajaPia
29-07-2008, 19:02
[quote=enelvest;122348]RajaPia - ærmgabet passer fint, det er ærmet der er mit problem. Trøjen sidder godt når man prøver den og når vejret blive køligere, skal jeg se hvad jeg kan gøre ved det forbistrede ærme, lige nu er det for varmt til at tænke. *120*

Alt løser sig til det bedste, det er jeg overbevist om (:)[/quote

]
Ok. :o) En liten lesefeil fra min side. *120* Jakken er i allefall veldig fin. ((O))

enelvest
31-07-2008, 13:16
Ok. :o) En liten lesefeil fra min side. *120* Jakken er i allefall veldig fin. ((O))

Tror også jeg bliver glad for den (:)