PDA

Se fuld version : Flere slags alpaca - og flere slags priser?

Gammelmor
07-07-2008, 08:37
Hej. Jeg har lige kigget i kataloget fra terapi-hobby (tror jeg nok det hedder - det der reklameres for her på siderne) Og de har også alpacagarn. Jeg er vant til at bruge det fra Drops og det koster jo ca 30 kroner pr. nøgle. I terapi-hobby har de alpaca til en noget lavere pris, men også i en hel del farver. Og jeg overvejer at lave en alpaca-sweater til min mand da han rigtig godt kan det alpacestrik han allerede har.
Noger der har erfaringer jeg må høre?

OPR1
07-07-2008, 09:24
Ja, der er flere slags alpaca alt efter hvilken race lama det kommer fra og hvor på lamaen det har siddet.

Se evt. her:
http://www.latinshop.dk/indhold.asp?DocumentID=13&CatID=35

Gammelmor
07-07-2008, 09:33
Mange, mange tak for link. Det er lige den slags oplysninger jeg er så glad for at have.
Men jeg må da være en lama til at skrive for jeg tænkte egentlig på om nogen havde er faringer med, og kunne sammenligne Drops alpacaen og terapihobby-alpacaen. Jeg overvejer da 20 nøgler fra terapihobby.

OPR1
07-07-2008, 10:05
Jeg har hørt - men har ikke erfaret det selv - at garnet fra Terapi og Hobby skulle være finere og mere jævn end det fra Drops, men jeg har som sagt ikke prøvet det selv.

strikketøsen
07-07-2008, 21:41
(H)

Jeg har strikket med Alpaca'en fra Garnstudio (Drops) og du har helt ret i at prisen er pæn på dette garn. Men en enkelt ting jeg lige vil understrege er løbelængden. Som du ved er den 180 m pr. ngl. i Drops-versionen.

Nu har strikket 2 ærmer + begyndelsen på forstykke+ryg+forstykke i Alpaca (Drops) i dobbelttråd på pinde 5 og er meget glad for garnet. Mønsterstøtten er fantastisk. Jeg har ikke oplevet nogen ujævnheder i dette garn endnu .... *169*

Nogle af Alpaca-garnerne har ikke så lang løbelængde som Drops'.

Desværre kender jeg ikke Alpaca'en fra Terapi-Hobby - ej heller hvad løbelængden er på dette garn - men hvis du vælger at købe det, vil det da være interessant for mange herinde, at høre hvad du synes om det.

Du kan anmelde et garnmærke under Forum, Strik, "Anmeld dit garn", når du har prøvet det af. (bc)

Vil vil da også gerne se billeder!

Gammelmor
07-07-2008, 21:46
Ja, men jeg kommer til at prøve det. Jeg vil prøve at skyggestrikke igen og det vil så blive med dobbelt garn fra terapihobby.
Og så glemte jeg helt at sige tak til Galleri - av, hvor det var uodragent.
Men nu skal jeg lige ha fordøjet det garn jeg købte hos hostrik (R) i ren trods over lægebesøg imorgen - ja, det skal ihvertfald lige lægges på plads.
Jeg er SÅ slem til at lave lagre......men lige i disse dage bliver der da til to små trøjer af resterne såe..det er godt at gemme*120*

strikketøsen
07-07-2008, 21:50
Nu bliver jeg altså nysgerrig! *141*

Hvad købte du af lækkert garn hos Hostrik?

Det var altså også et godt tilbud! ((O))

Strikkelene
07-07-2008, 21:54
Det kan være, at der nogle lamaer (den hedder llama og udtales ljama på spansk) herinde, der vil spytte ud med noget! (31)

Undskyld, at jeg er en drillepind!

strikketøsen
07-07-2008, 22:22
Hvis nu andre skulle være interesseret i de forskellige Alpaca-garner, så har jeg lige undersøgt en lille smule om følgende: (k)

Alpaca (100%) fra Schachenmayr, 50 gr.=100m (p.3-4) kr. 39,50

Alpaca (100%) fra Indiecita, 50 gr.= 160m kr. 32,50 (betegnet som luksusuld)

Isager har lavet flere typer alpaca-garn:

A) Isager Alpaca 1 (100%) 100gr. = 800m (p 2½) kr. 125,00
B) Isager Alpaca 2 (50% alpaca/50% virgin wool) 50 gr.= 250m kr. 65,00
C) Isager Alpaca 3 (100%) 100 gr. = 150m kr. 130,00
D) Isager Tvinni Alpaca 1½ (50% merino/50% alpaca) 100 gr.= 510m kr. 93,00

Så er der Drops, der har lavet Silke-Alpaca'en, som er ved at udgå:
(80% baby-alpaca/20% silke) 50 gr. = 60m (p4½) kr. 33,50

(PS: Priserne er bare dem jeg lige fandt - de er ikke udtryk for, at garnet ikke evt. kan fås billigere).

Det bliver helt sikkert spændende at høre mere om alpaca'en fra Terapi-Hobby. *169*