Se fuld version : Hjælp til oversættelse
Hej
Håber der er en der vil hjælpe mig med at oversætte dette afsnit, det er en kant til et sjal:
Edging: You should be starting at the upper rigth-hand corner( with shawl facing you, point down) Each edging chart repeat will incorporate 11 live stitches EXEPT at the beginning, in the middle and at the end. Begin by casting on 22 stitches in whatever method you wish. Then knit one row plain, DO NOT incorporate any of the live stitches yet. At the beginning you will incorporate 11 live stitches with 2 pattern repeats as follows: row 4,8,12,16, and 20 of the first repeat, then the rows 2, 6, 10, 14, 18 and 20 of the second repeat. Continue edging, incorporating 11 stitches for each pattern repeat until you are 23 stitches from the center, not including the center stich, in the center you will be incorporating 2 pattern repeats with 18 live stitches on the first side, 11 live stitches in the center and another 2 repeats with 18 stitches on the other side - 18 stitch repeat as follows: row 2,6,8,10,12,14,16,20 and 22 for each repeat. Again, continue along second edge, as with the first, undtil you are 1 stitches from the end. These last 11 stitches will be worked at the same as at the beginning of the edging. Bind off.
På forhånd tak
Venlig hilsen
Blomst
Hej
Du har vel ikke et billede af sjalet eller et link.
det lyder lidt lige som prinsesvøbet.
Mvh bstorm
Hej
Her kommer link og billede
Hilsen
Blomst
http://www.bopeepswoolshop.com/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=5_7&products_id=15&zenid=945bde77a2dd4ff235313794ae6d0923
http://www.bopeepswoolshop.com/zencart/images/diamonds.jpg (javascript:window.close())
Hej Blomst
Har lige været inde og fået google til at oversætte.
Jeg er heller ikke god til at oversætte....smil, derfor bruger jeg google.
Det er ikke helt rigtig oversat, men jeg kan selv "oversætte" de sidste ord.
Håber det hjælper dig.
Knus fra Pusle
Håber der er en der vil hjælpe mig med at oversætte dette afsnit, det er da Kant hen til et sjal:
Edging: Du bør starte i øverste rigth hånd hjørne (med tørklæde mod dig, punkt ned) Hver kant chart gentage vil optage 11 levende masker oplagres, undtagen i begyndelsen, i midten og slutningen. Begynd med casting på 22 masker i en hvilken som helst metode, du ønsker det. Så strikke en række almindeligt, ikke omfatter nogen af de levende masker endnu. I starten vil du optage 11 levende masker med 2 mønster gentager således: Linjen 4,8,12,16 og 20 i det første gentage, så de rækker, 2, 6, 10, 14, 18 og 20 i den anden gentager . Fortsæt kant, som omfatter 11 masker for hvert mønster gentage, indtil du er 23 masker fra midten, som ikke omfatter de midterste stich, i midten vil du blive indarbejdet 2 mønster gentager med 18 levende masker på den første side, 11 levende masker i midten og en anden 2 gentages med 18 masker på den anden side - 18 sting gentage som følger: Linjen 2,6,8,10,12,14,16,20 og 22 for hver gentage. Igen fortsætte ad anden kant, som med den første, undtil du er 1 masker fra udgangen. Disse sidste 11 masker vil blive arbejdet på det samme som i begyndelsen af kant. Bind off.
På forhånd tak
Hej pusle
Tusind tak for din hjælp til at oversætte, men jeg må sige jeg er ikke blevet meget klogere, nå men jeg må bare prøve mig frem, jeg synes det lyder meget forvirrende.
Venlig hilsen
Blomst
Hej
Pusle har været sød og oversat den engelske tekst, men for mig virker det forvirrende er der en der kan forklare det på "godt" dansk.
hilsen
Blomst
Vips_Amager
09-07-2008, 13:57
Hej Blomst.
Kanten strikkes 'på tværs'. Du har en masse 'live' masker, som skal strikkes sammen med kanten, efterhånden som du når til dem. Rækkefølgen er tallene/svarer til diagrammet.
Du starter med at slå ekstra masker op øverst th. Disse masker strikkes i diagram ned mod spidsen af sjalet, rundt om spidsen og op til venstre (set forfra).
God fornøjelse.
hilsner, Vips - Amager
Vips_Amager
09-07-2008, 14:05
Kant: Du bør starte i øverste højre hjørne (med tørklæde mod dig, spids ned) Hver gentagelse af kantdiagram vil optage 11 eksisterende masker fra sjal, undtagen i begyndelsen, i midten og slutningen. Begynd med slå op 22 ekstra masker i en valgfri metode (øverst th). Så strikkes en række ret, der strikkes endnu ikke sammen med eksisterende masker.
I starten vil du lukke med 11 eksisterende masker med 2 mønstergentagelser således: Pind 4,8,12,16 og 20 i den første gentagelse, dernæst pind 2, 6, 10, 14, 18 og 20 i den anden gentagelse. Fortsæt kant, som omfatter 11 masker for hvert mønster gentagelse, indtil du er 23 masker fra spidsen, som ikke omfatter den midterste maske. I midten vil der blive indarbejdet 2 mønster gentagelser med 18 eksisterende masker på den første side, 11 eksisterende masker i midten, og der gentages med 18 masker på den anden side - 18 masker strikkes sammen som følger: Pind 2,6,8,10,12,14,16,20 og 22 for hver gentagelse. Igen fortsættes ad anden kantside, som med den første, indtil du er 1 (dette må være 11)maske fra venstre hjørne. Disse sidste 11 masker vil blive arbejdet på samme måde som i begyndelsen af kant. Luk af.
Har rettet lidt - håber det hjælper.
Vips - Amager
Hej Vips
Tusind tak det hjalp meget med den nye oversættelse, nu vil jeg gå igang og se hvad der sker, ellers kan det være jeg vender tilbage.
Hilsen
Blomst
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.