Se fuld version : luffes peacock sjal nyt: d.2-8-08 færdigt !!!!
luffedreng
04-07-2008, 07:12
Så er jeg gået igang med peacock sjalet.
jeg strikker det i garnstudio alpaca i farven blå-turkis-pink, som passer perfekt i farven til en påfugl.
Strikke Marie
04-07-2008, 07:17
Jamen Luffedreng, hvor det går - og det ser rigtig godt ud i den farve og strikkefasthed.
Jeg er spændt på at høre hvor mange nøgler, du bruger af Drops´ alpacaen?
Din halskant ser bedre ud end min. Jeg lavede flere forsøg og valgte en løs alm. opslået kant, da jeg syntes de andre jeg prøvede var for stramme. Hvilken een brugte du?
Jeg er nået til ca. 150 - 160 pinden, da jeg jo lige måtte bruge en dags tid på at strikke sokker i SKP2008 - KAL´en.
Hilsen Strikke Marie
Det ser rigtig godt ud glæder mig til at se det færdige resultat.
Flot farve du har valgt.*153*
luffedreng
04-07-2008, 07:55
jeg brugte den opslagning der stod i opskriften, selvom jeg aldrig havde set man kunne slå op på andre måder end den man plejer.
Jeg havde 9 ngl garn men var meget i tvivl om der var nok, så jeg bestilte 3 ngl mere.Var heldig impaz havde dem i samme indfarvning.
Så den grå alpaca silk der var beregnet til påfuglen, bruger jeg til det drops sjal som jeg var startet med at lave (100 pinde) med alpacaen.
Jeg synes bare at den her farve passer perfekt, så der det bare ærgeligt man skal hylde op.
that's life *120*
Jeg glæder mig også til at se den færdig. Jeg har mønstret og ville forfærdeligt gerne igang, MMMMEEENNNN hvad med alle de andre ufoer som jeg har ligende*120* Dem vil jeg gerne være færdig med først, jeg er en langsom strikker*141*. Så jeg venter *133* det er jo også rart at glæde sig til noget.
luffedreng
04-07-2008, 08:23
Jeg glæder mig også til at se den færdig. Jeg har mønstret og ville forfærdeligt gerne igang, MMMMEEENNNN hvad med alle de andre ufoer som jeg har ligende*120* Dem vil jeg gerne være færdig med først, jeg er en langsom strikker*141*. Så jeg venter *133* det er jo også rart at glæde sig til noget.
Jeg har også rigtig mange ufoer og jeg er rigtig dårlig til at lave noget færdigt før jeg begynder noget nyt.
Lige nu kribler det også i fingrene, for jeg vil gerne prøve at strikke i mit nye alpaca silk.
Det kan være jeg laver en lille prøve (n)
UHHHH hvor jeg kender det, har det lige som dig. Jeg har 20 forskellige ufoer ligende tror jeg *141* Men starter stadig på noget nyt. (15)(n) den her virker ikke værken fra min mand el. andre
luffedreng
04-07-2008, 08:43
smiler, nej den kan vi godt afskaffe (n)
luffedreng
04-07-2008, 09:29
den er oversat til dansk og du kan købe den her :www.micorbis-shop.dk (http://www.micorbis-shop.dk)
Praktfullt sjal,gleder meg til å se fortsettelsen.
strikketøsen
04-07-2008, 14:32
Hvis jeg nu svarer helt forkert, må Luffedreng rette op på det. Men så vidt jeg har forstået af tråden, har Luffedreng købt blå-turkis-pink Alpaca (fra Garnstudio) hos www.impaz.dk (http://www.impaz.dk) som i øvrigt har nogle af de billigste priser på alt garn fra Garnstudio - og faktisk også Sandnes-garnerne. *169*
Luffedreng: Farven er flot - glæder mig til at se resultatet. *108*
Kunne godt fristes til at strikke det sjal, men har altså også en masse ting, der skal strikkes færdige først....
Jeg var også inde på det link, som Strikkemarie lagde ind i den anden tråd, men lukkede det hurtigt igen, da det blev klart for mig, at hvis jeg bestilte mønsteret, ville jeg også blive fristet til at købe noget lammeuld ... ... og jeg behøver jo ikke ligefrem mere garn! *172*
luffedreng
04-07-2008, 15:41
du har fuldstændig ret strikketøsen.Det er købt hos impaz og de er de billigste på marked og lynhurtig betjening, man får det næste dag efter man har bestilt det.
farvens nummer er 6834, og jeg ville ønske i kunne se den i virkeligheden for den er bare så flot.
luffedreng
05-07-2008, 14:07
så er jeg nået til pind 85, og man kan se det 1. øje.
Det er en okey nem opskrift indtil nu, men den kræver en del koncentration.
Mosterkoster
05-07-2008, 17:55
Den opskrift bliver jeg da nødt til at lave. Følger du den engelske opskrift luffedrengen, eller har du en dansk oversættelse??(z)
luffedreng
05-07-2008, 18:15
Den opskrift bliver jeg da nødt til at lave. Følger du den engelske opskrift luffedrengen, eller har du en dansk oversættelse??(z)
jeg har en dansk oversættelse, som du kan købe her :www.micorbis.dk
Mosterkoster
05-07-2008, 18:25
nåhh ja (R) Det vidste jeg egentlig godt, men tak for svaret alligevel. (z)
strikketøsen
05-07-2008, 18:31
Hej luffedreng!
Hvor mange gram garn går der til at strikke sjalet? *169*
Jeg spørger, fordi du nævnte, at du havde købt i alt 12 nøgler Alpaca-garn. Det er rigtig meget - og i metermål (1 ngl. = 180 meter) har du 2.160 meter.
Nu er jeg så lidt spændt på at høre, hvor meget garn/eller antal meter, der skal bruges til Peacock-sjalet. (z)
Mosterkoster
05-07-2008, 19:02
Så har jeg købt opskriften og jeg glæder mig til at komme i gang. (z)
luffedreng
05-07-2008, 19:04
Hej luffedreng!
Hvor mange gram garn går der til at strikke sjalet? *169*
Jeg spørger, fordi du nævnte, at du havde købt i alt 12 nøgler Alpaca-garn. Det er rigtig meget - og i metermål (1 ngl. = 180 meter) har du 2.160 meter.
Nu er jeg så lidt spændt på at høre, hvor meget garn/eller antal meter, der skal bruges til Peacock-sjalet. (z)
jeg ved ikke hvor meget jeg kommer til at bruge, men jeg havde 9 ngl i forvejen og bestilte så bare 3 ngl for at være sikker på jeg havde nok.
I opskriften står der man skal bruge 1375 meter.
strikketøsen
05-07-2008, 20:40
jeg ved ikke hvor meget jeg kommer til at bruge, men jeg havde 9 ngl i forvejen og bestilte så bare 3 ngl for at være sikker på jeg havde nok.
I opskriften står der man skal bruge 1375 meter.
Tak for svaret! ((O))
Det betyder så, at hvis man tager de 1375 meter og dividerer med Alpaca-garnets løbelængde - 180m - (og håber, den holder stik), skal der bruges 7,6388888 nøgler Alpaca-garn til sjalet. Så du får lidt over 5 nøgler tilovers ... .... (k)
luffedreng
05-07-2008, 21:59
aner ikke hvordan man regner sådan noget ud, ville bare ikke stå og mangle.
Jeg har også været inde på ravelry og der er en gruppe med påfugle sjalet, og der er det MEGET forskelligt hvor meget de har brugt.
Så det synes jeg er svært.
strikketøsen
05-07-2008, 22:07
aner ikke hvordan man regner sådan noget ud, ville bare ikke stå og mangle.
Jeg har også været inde på ravelry og der er en gruppe med påfugle sjalet, og der er det MEGET forskelligt hvor meget de har brugt.
Så det synes jeg er svært.
Det er altså heller ikke lige til, fordi det jo meget afhænger af garnkvalitet og tykkelse - og specielt: løbelængden for den enkelte type garn, samt hvordan den enkelte strikker (løst eller stramt) og ikke mindst hvilken pindestørrelse, der er brugt. Måske er der også nogle, der vælger at lave sjalet længere (større) end i opskriften. *169*
luffedreng
05-07-2008, 22:11
ja der er meget der spiller ind.
Men tror nu nok jeg har rigelig.
Så er jeg gået igang med peacock sjalet.
jeg strikker det i garnstudio alpaca i farven blå-turkis-pink, som passer perfekt i farven til en påfugl.
Jeg glæder mig til at følge med i dit sjal, for det er et af dem der er på min To Do liste. Men lige nu er jeg i gang med nogle andre sjaler som lige skal være færdig. *169*
strikketøsen
06-07-2008, 22:08
Jeg glæder mig også til - forhåbentlig - at følge med her og se lidt billeder hen-ad-vejen ...
Og jeg kan se, at mosterkoster også har købt opskriften! Spændende ... (z)
anneberg
07-07-2008, 15:20
Jeg har lige fået opskriften. Den opslagning der står i opskriften, hvordan gør man det, er det det samme som strikke-opslagning
Hilsen
Anneberg
luffedreng
07-07-2008, 21:45
Jeg har lige fået opskriften. Den opslagning der står i opskriften, hvordan gør man det, er det det samme som strikke-opslagning
Hilsen
Anneberg
jeg ved ikke hvad den hedder, men du kan søge på google efter s-opslagning.Jeg hentede engang en tegning af det og det var vivian høgsbro der havde lavet den til super-karla sjalet.
Tror faktisk der var et link til det herinde.....
anneberg
08-07-2008, 01:40
Tak for hjælpen, jeg forstod bare ikke den forkortelse hun bruger. S-opslagningen har jeg brugt før.
Hilsen
Anneberg
luffedreng
08-07-2008, 05:15
velbekommen.glæder mig til at se,når du kommer igang.
hundeuld
08-07-2008, 07:43
//www.rokken3.dk/forum/archive/index.php/t-868.html (http://www.rokken3.dk/forum/archive/index.php/t-868.html) her beskrives det *169*
http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?p=104931
(H)
Så bestiller man garn idag fra Impaz kl.13.30 - kl.15.30 modtager man mail ..
Pakken er sendt (:)
Det kan man da kalde hyper service... ((O))
Så nu kan der oz snart strikkes peacock sjal her i grønlig farve .... *120*
*172*
luffedreng
11-07-2008, 16:06
(H)
Så bestiller man garn idag fra Impaz kl.13.30 - kl.15.30 modtager man mail ..
Pakken er sendt (:)
Det kan man da kalde hyper service... ((O))
Så nu kan der oz snart strikkes peacock sjal her i grønlig farve .... *120*
*172*
ja, det må man sige.glæder mig til at se når du går igang.
luffedreng
11-07-2008, 19:43
så er jeg nået lidt længere, det går stille og roligt frem.
Men det er jo også nogle lange pinde nu, 359 masker.
strikketøsen
12-07-2008, 00:16
Ja - det er altså blevet smukt at se på - på det første billede kan man rigtig se de forskellige nuancer i garnet - wouw! *153*t !
HKangora
22-07-2008, 22:39
Har lagt inn dette på Ravelry også, men får kanskje fortere hjelp her og jeg kan skrive på norsk *108*
Men, altså jeg har den engelske oppskriften. Rad 98: i teksten står det K4, [k2tog, yo, k1] 3 times, [k1, yo, ssk] 2 times *k3, [k2tog, yo, k1] etc.
Men, slik som jeg leser diagrammet, sier den K4 [k2tog, yo, k1] 3 times, [k1, yo, ssk] 2 times k1 *k2, [k2tog, yo, k1] etc.
Hva er riktig?
Mosterkoster
22-07-2008, 23:18
Jeg ved ikke om dette hjælper, men jeg har den danske udgave, den siger:
retsiden, 4 ret (2 ret sammen, slå om, 1 ret) 3 gange, (1 ret, slå om, 1 ret løs af 1 ret løs maske over) 2 gange * 3 ret (2 ret sammen, slå om, 1 ret ) 2 gange, 3 ret ( 1 ret, slå om, 1 ret løs af 1 ret løs maske over)2 gange, 3 ret (2 ret sammen, slå om, 1 ret) 3 gange ( 1 ret, slå om, 1 ret løs af 1 ret løs maske over) 2 gange * gentag * til * til der er 4 m tilbage, 4 ret.
Ellers er der rettelser på
http://micorbis.dk
(z)
HKangora
22-07-2008, 23:41
Jeg ved ikke om dette hjælper, men jeg har den danske udgave, den siger:
retsiden, 4 ret (2 ret sammen, slå om, 1 ret) 3 gange, (1 ret, slå om, 1 ret løs af 1 ret løs maske over) 2 gange * 3 ret (2 ret sammen, slå om, 1 ret ) 2 gange, 3 ret ( 1 ret, slå om, 1 ret løs af 1 ret løs maske over)2 gange, 3 ret (2 ret sammen, slå om, 1 ret) 3 gange ( 1 ret, slå om, 1 ret løs af 1 ret løs maske over) 2 gange * gentag * til * til der er 4 m tilbage, 4 ret.
Ellers er der rettelser på
http://micorbis.dk
(z)
Hei
Takk for svar, jeg har samme teksten. Men, hva sier diagrammet ditt iforhold til teksten?
Det som da blir helt ulogisk er at i rad 100, begynner *hoved diagrammet * med [k1, k2tog, yo] og det er ikke logisk.
luffedreng
23-07-2008, 09:18
jeg har også den danske opskrift og den passer da.jeg bruger ikke diagrammet men kun teksten og jeg har ikke haft problemer,det er som mosterkoster skriver.
HKangora
23-07-2008, 11:58
Hei.
Jeg fikk svar inne på Ravelry,tekst og diagram er riktig. Bare det at diagrammet begynner litt annerledes enn teksten.
Så da er det bare til å gå igang med chart E ((O))
Ellers fikk jeg tips om at det er alltid lurt å sjekke diagram opp mot teksten, det kan være feil. Jeg fant jo en etter at jeg hadde kjøpt oppskriften.
*108*
luffedreng
02-08-2008, 22:41
så blev jeg færdig med påfuglen.
Er tilfreds med resultatet, men synes nu det er blevet betydelig mindre end i opskriften.
Det skulle blive 86 x 224 cm.Men mit blev kun 77 x 168 cm.
Jeg har brugt 6 ngl garn, så jeg har faktisk nok til et mere, men det bliver ikke lige med det samme.
Det er min datter på 12 år, der står model, så i kan godt se det ikke er så stort.
Kan det være garnvalget som har gjort det mindre?
Uansett, det ble riktig flott, nydelig sjal.
det er utroligt smukt og må have været et kæmpe arbejde (qwe(39)(39)
Mosterkoster
03-08-2008, 00:00
Hvor er det blevet flot, og sikke et arbejde. Jeg er ikke selv kommet i gang, men skal i gang når jeg er færdig med mandens trøje. *198*
strikketøsen
03-08-2008, 00:17
Det er altså stadig et stort og smukt stykke arbejde - og det passer helt fint til din søde datter! *107* ((O)) *107*
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.