Se fuld version : Lady february sweater
Denne jakken synes jeg er kjempefin, men jeg kan ikke engelsk.
Er det noen som vet om denne finnes i oversatt versjon.
Klæm fra line
Linket til den er her, hvis nogen kan oversætte opskriften
http://www.flintknits.com/patterns/ladysweater.pdf
Håper noen har tid til å hjelpe meg*131*
hiver lige denne frem igen. Jeg er helt vild med trøjen og vil meget gerne strikke den. Men kan ikke engelske opskrifter. Er der slet ingen der har oversat den til dansk - så vil jeg meget gern låne en kopi.
hilsen
mjensen
margit(31)
strikketøsen
03-08-2008, 19:23
Måske kan jeg godt oversætte den - kunne faktisk også forestille mig selv at strikke sådan een - men men det bliver ikke lige de første par dage.
Der er en anden opskrift, jeg SKAL have oversat først - men et stykke hen på ugen kan jeg kigge på denne her, hvis det er OK? ((O))
Jeg kan godt engelsk - har boet i England i over 8 år - men opskriften er vist amerikansk og selvom man ikke lige tror det, er der ganske mange udtryk (også strikkeudtryk) som er ret forskellige.
Hvor er det sødt af dig, at du vil kigge på opskriften.
Du skal bare give dig god tid. Det haster ikke og jeg venter gerne.
Jeg tror at det er en behagelig og anvendelig model. Den er rigtig sød
tusind tak for hjælpen
mjensen
margit
strikketøsen
03-08-2008, 21:40
Hvor er det sødt af dig, at du vil kigge på opskriften.
Du skal bare give dig god tid. Det haster ikke og jeg venter gerne.
Jeg tror at det er en behagelig og anvendelig model. Den er rigtig sød
tusind tak for hjælpen
mjensen
margit
(H)Margit,
Tak skal du have for dit svar. *131*
Nu håber jeg bare, at Line123 også kan vente lidt på opskriften, så ...
Jeg har lidt travlt lige p.t., men skal nok se på opskriften i løbet af ugen. *108*
strikketøsen
04-08-2008, 21:15
Jeg har fået besked fra mjensen i dag, at jeg alligevel ikke behøver oversætte opskriften til February Lady Sweater, da en anden "rokker", har sendt opskriften til hende. (k)
Klasus var sød at tilbyde at begynde på oversættelsen og jeg har nu sendt en PB til hende om ovennævnte besked. (R)
Men nu er jeg ikke klar over, om Line123 har fået opskriften også?
Ellers må du, Line123, sende en PB til mjensen med din mailadresse. Men det varer lidt, fordi der en, der lige skal hjælpe med det tekniske. *131*
Heisann
Jeg har også motatt den*131*
Tusen hjertelig takk
Jeg har fået besked fra mjensen i dag, at jeg alligevel ikke behøver oversætte opskriften til February Lady Sweater, da en anden "rokker", har sendt opskriften til hende. (k)
Klasus var sød at tilbyde at begynde på oversættelsen og jeg har nu sendt en PB til hende om ovennævnte besked. (R)
Men nu er jeg ikke klar over, om Line123 har fået opskriften også?
Ellers må du, Line123, sende en PB til mjensen med din mailadresse. Men det varer lidt, fordi der en, der lige skal hjælpe med det tekniske. *131*
Jeg har ikke sendt andet end det jeg sendte til dig strikketøsen, men der er åbenbart en anden rokker der har været tidligere oppe...øøøh ude...end os to natteravne*120*
strikketøsen
08-08-2008, 21:23
Jeg har ikke sendt andet end det jeg sendte til dig strikketøsen, men der er åbenbart en anden rokker der har været tidligere oppe...øøøh ude...end os to natteravne*120*
Du har ret Klasus, det bliver gang på gang lidt vel sent.
Men jeg kunne egentlig godt tænkte mig, at få "vendt" døgnet om på retsiden igen ..... *172*
Strikke Marie
08-08-2008, 22:05
Lotte Wackerhagen fra Webstrik har oversat den med tilladelse.
Strikke Marie
Lotte Wackerhagen fra Webstrik har oversat den med tilladelse.
Strikke Marie
Stort tak til dig strikke Marie, fordi du var vågen.
Og til os to Strikketøsen - Jeg tror vi skal sætte vækkeuret til at ringe når det er tid til at gå i seng *120*
Meeen, jeg skal altså lige have overstået resten af min ferie - 14 dage endnu*172*
Den kan jeg godt forstå, I gerne vil strikke. Den er rigtig flot. :-)
Nette
Jeg så lige jeres indlæg om FLS --Og er selv lige ved at være færdig med nr 2.Den første er her --nr 2 tar jeg billeder af mandag.Opskriften er supernem og resultatet er bare så godt.Jeg har "boet" i den første og nr 2 jeg er ved at færdiggøre har taget en uge at strikke (jeg har ikke haft masser af tid)
Gå igang---Det er en trøje man ikke fortryder
*172*Hellet
Mullemus
10-08-2008, 23:13
Er der en der kan hjælpe mig med February Baby Sweater, oversat til dansk?
Jeg har selv bogen med opskriften i, men engelsk er ikke lige min stærke side(R)
Hvis du sender mig en pm med din mailadresse, kan jeg sende dig min oversættelse
*169*du kan få oversættelsen af mig
Den er jo oversat med "lov til" så send din email på en pm*131*
åsakalle
16-08-2008, 21:06
Hej! jag skulle ochså villa ha mönstret på danska! tack på förhand .åsakalle(a)
åsakalle
17-08-2008, 14:16
Tusen Tack Hellet!!! Super Bra
Hvilket garn har I brugt til modellen, dem som allerede har strikket den)?
SKulle mønsteret på babyblusen også falde ned i min mailbox - skal jeg nok lade være med at græde!
(R)Babysweateren vil jeg også gerne ha--Det er Lady jeg har*120*
Den Første (lyse) Har jeg strikket i Isagers alpaca/uld (isager 2) og Den tynde Isager 1.De 2 tilsammen gir en skøn blød og let trøje.
Nr 2 er den grå her--Der er brugt Isagers supersoft (tror ikke det fås mere) og Drops alpaca --De 2 sammen gir en lidt tungere men varmere trøje,absolut lækker.
Er igang med en 3 og 4 .Og 4 er 2 tråde håndfarvet uld fra marianne svit--Drønlækker og fantastisk i farven.Den 3 er ved at være færdig og er lavet i Peruvian Highland Wool fra 123.knit--Et billigt og dejligt garn jeg gerne bruger igen.Og ps kun en tråd her.Men kun fantasien sætter grænser her--Du skal bare få garnet til ca at passe til pind 5--Er du i tvivl så lav en strikkeprøve((O))
brodrei1
06-09-2008, 10:29
hej
jeg syntes at det er nogle flotte bluser jeg kunne også tænke mig et kopi af dem da jeg kunne godt tænke at strikke dem på forhånd tak
hilsen brodrei1
Jeg så lige jeres indlæg om FLS --Og er selv lige ved at være færdig med nr 2.Den første er her --nr 2 tar jeg billeder af mandag.Opskriften er supernem og resultatet er bare så godt.Jeg har "boet" i den første og nr 2 jeg er ved at færdiggøre har taget en uge at strikke (jeg har ikke haft masser af tid)
Gå igang---Det er en trøje man ikke fortryder
*172*Hellet
(H)
Lækker trøje - kunne man momstro bliver den lykkelige ejer af opskriften ??? (R)
(a)
hej helle vil du også sende mig baby fls blusen, jeg venter nr 3 i maven og tror den vil være det perfekte baby projekt. kh Didde
Hej strikkere
Denne trøje er åbenbart vældig populær - og smuk. Jeg er ny på rokken og forholdsvis ny strikker, så jeg har endnu ikke mod på at kaste mig over en engelsk opskrift.
Er der nogen der ligger inde med en dansk oversættelse til voksen-modellen?
På forhånd tak!
Hvor er de superflotte dine udgaver af sweateren -Hellet-
Især er jeg vild med den grå. (uæa
K.h. Lis
Hvor er den bare skøn. Kan jeg også få opskriften til "Lady" på dansk?
Jeg har købt en pose økologisk uld/alpaka med strikkefasthed 22 m x 26 p på pinde 4½ - 5. Mon det kan bruges?
Janne
jordemoderen
28-12-2008, 15:05
Hejsa. Jeg vil utroligt gerne have opskriften på dansk, hvis der er en som vil forbarme sig over mig og sende den til mig.
Hejsa. Jeg vil utroligt gerne have opskriften på dansk, hvis der er en som vil forbarme sig over mig og sende den til mig.
Hvis du sender mig din mail adresse, så er den på vej.
((O))Flotte bluser. Hvis det er muligt vil jeg blive glad for opskriften både til Lady og mini Lady. (bdk
jeg har fundet opskriften paa Gratisoppskrifter.poppyfield.net.
Under kategorier gaa til jakker og ved bidragsytere til Marit.
Den er godt nok norsk, men syntes jeg let nok at forstaa.
hilsen
Lis
jeg har fundet opskriften paa Gratisoppskrifter.poppyfield.net.
Under kategorier gaa til jakker og ved bidragsytere til Marit.
Den er godt nok norsk, men syntes jeg let nok at forstaa.
hilsen
Lis
Opskriftene findes også på dansk (har selv oversat dem)
strikkemomse
02-01-2009, 10:48
Jeg nåede ikke at komme med den dag, hvor folk ønskede den danske udgave af opskriften på den lækre FEBRARY LADY SWEATER. Er der mon en venlig sjæl, der vil sende den til mig?
V. h.
Strikkemomse
Hvis du sender din mail adresse til mig skal jeg sende den til dig.
Janne
Britta59
02-01-2009, 19:31
Hej.
Jeg kunne også godt tænke mig at lave FLS trøjen men har den kun på engelsk, er der én der evt. vil sende den danske opskrift til mig.
Kh.Britta.
Ja, send mig din mailadresse, så sender jeg den afsted.
Janne
Hanne Nyegaard
03-01-2009, 10:32
Hej Helle T.
Hvor er det en flot February Lady Sweater du har lavet. Du er en meget dygtig strikker.
Gammelmor
11-05-2009, 13:14
Hej! Jeg faldt lige over denne tråd. Jeg er igang med Lady nr 2. Jeg strikker dem som sweater og ikke som åben cardigan, ihvertfald i denne omgang. men det er en dejlig model og jeg vil lave flere.
Den på billedet er lavet af bourette-silke som desværre giver sig noget i bredden, men som er helt vidunderligt at have på.
Den næste Lady er i bomuld og jeg har skiftet mågemønstret ud med en rib over de 7 masker, altså 4 ret, 3 vrang.
Jeg ved godt at det er en gammel tråd,men er der en der vil sende opskriften til mig(R) På forhånd TAK
Dytter*306
Den kunne jeg også tænke mig ...
Strikkelene
08-04-2011, 15:52
Jeg synes også, at den er meget sød.
I kan finde opskriften på
http://bentestrik.dk
Der har jeg den fra *789*
Takker..(qwe
Dytter
Jeanne Thøgersen
08-04-2011, 16:36
Øv jeg fandt den nu ikke på siden - måske du kan guide os lidt mere.
Bedstemor
08-04-2011, 17:00
Klik på STRIk - Strikkeopskrifter og så finder du den øverst.
(20)
Fandt i det ..har lige kigget og den er der stadig ..tænkte hun måske havde taget den af....ellers må i lige skrive igen så kan jeg måske sende den (24)
Bedstemor
08-04-2011, 18:01
Den er der - jeg har printet den ud.
Tak for link.
lotusblomsten
08-04-2011, 18:03
Rigtig dejlig trøje , kunne godt tænke mig baby/børne
modellen , hvis nogen kunne tænke sig at dele .*789*
Dejligt i fandt den ....
børnestr ...den er jeg med på ..hvis der er nogen der har den i børnestr....*307*
Bedstemor
08-04-2011, 23:00
Jeg stiller op i køen til en børnestørrelse. *306
Mullemus
08-04-2011, 23:46
Jeg har en dansk oversættelse af babymodellen, skriv en pb hvis det har interesse.
Er der nogen der har den i andre børnestørrelser, så er jeg interesseret.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.