PDA

Se fuld version : Knitpicks

Mosterkoster
19-05-2008, 21:56
Jeg læste i en tråd, at der var en der havde købt knitpicks.
Nu vil jeg lige høre, om der er nogle der har købt den nye slags?

http://knitpro.eu/Home.aspx

Det er de farvede på siden, jeg er interesseret i, dem er jeg helt vild med. De er i træ, men lamineret, så de skulle være ekstra stærke.
Men jeg vil høre, om der er nogle der har prøvet dem, og i bekræftende fald, hvordan er de så?

(z)

minniesmor
19-05-2008, 22:07
hej jeg har et helt sæt af knitpicks men ikke de farvede (bc) jeg kan dog oplyse at jeg er særdeles glad for de blanke de er i titanium og er ligesom helt bløde at strikke med ikke hårde som stål pinde normalt er (asf) jeg har en bekendt som mente at de måtte være hårde mine pinde indtil hun fik dem i hånden og så måtte hun indrømme at de føltes bløde.

håber du kan bruge mine oplysninger.(yvd)

knus Minniesmor(32)

Mosterkoster
19-05-2008, 22:13
Jo tak, det lyder rigtig godt, jeg tror også at de farvede er gode.
Har jo overvejet at købe dem, men det kan være at jeg skal købe en af hver slags i strømpepinde, så kan jeg selv fornemme, hvad der er bedst. Men er altså helt betaget af de farvede. (31)

minniesmor
19-05-2008, 22:17
det kan jeg godt forstå - jeg har kun nr. 3 og 3½ i strømpepinde - men et helt sæt i rundpinde med 4 "snore" og fra pinde nr. 3½ til ca. tror jeg pinde nr. 8

vil gerne høre om de farvede.

knus Minniesmor

strikkelise
19-05-2008, 22:23
det kan jeg godt forstå - jeg har kun nr. 3 og 3½ i strømpepinde - men et helt sæt i rundpinde med 4 "snore" og fra pinde nr. 3½ til ca. tror jeg pinde nr. 8

vil gerne høre om de farvede.

knus Minniesmor

Hvor har du købt det sæt med rundpinde? Og hvad gav du for dem? (z)

Mosterkoster
19-05-2008, 22:43
Så har jeg skrevet til eventyrgarn. Jeg skal nok meddele hvad hun svarer. (z)

kridthuset-ikast
20-05-2008, 00:12
Nu er det igen, igen, igen blevet endnu mere farligt at læse jeres indlæg.
Bedst som jeg troede jeg ikke kunne falde i svime over mere her i livet af udstyr, så viser du mig hen til sådan noget seje pinde.
De er da bare for lækre og hvis de er lige så god at strikke med som de ser ud, så må jeg vist også eje nogle inden året er omme.
Heldigvis findes der fødslesdage ol. Og for en familie der elsker at handle på nettet, så må det her lige være sagen.

(a)

Og så lige et knus oveni her fra Jyllands navle.

minniesmor
20-05-2008, 14:43
hej jeg har købt mit sæt i min lokale garnbutik som hedder SP Garn ligger i Ringsted jeg mener prisen var 775 kr. lidt dyrt men en god investering (asf) jeg købte sættet for penge jeg havde tjent ved at strikke for en bekendt.(59)

knus Minniesmor(32)

Mosterkoster
20-05-2008, 16:53
Så har jeg fået mail fra Gitte fra Eventyrgarn.
Eftersommerferien, sådan cirka, vil hun forhandle knitpicks harmony, som altså er de farvede knitpicks i træ.
Hun nævnte i sin mail til mig, at hun er blevet afhængig af sine knitpicks, så det er vel endnu en årsag til at købe dem.

(z)

minniesmor
20-05-2008, 19:45
hej jeg glemte lige at fortælle at det sæt jeg har ligger i en dejlig mappe med lynlås i - lidt lige som et penalhus af den slags hvor blyanterne ligger i de der elastik stropper - det gør pindene ikke de ligger i nogle plast lommer med plads til 3 sæt pinde i hver lomme.

som sagt et rigtig dejligt sæt - der kan købes flere løse lommer til at sætte ind i mappen.

knus Minniesmor(32)

Strikkelene
27-08-2008, 00:24
Jeg er i gang med at bruge mine Knit picks nr. 5 med en wire på 120 cm til at strikke min mors sjal på. Men jeg synes altså ikke, at jeg strikker hurtigere på dem end på andre metal rundpinde. Maskerne glider ikke lige så let på dem, som på andre metal rundpinde.

Eller også er det følelsen i mine fingre, der er mærkelig.

minniesmor
27-08-2008, 09:56
jeg vil nu sige at jeg strikker mindst lige så hurtigt som på stålpinde - men der er lige den forskel på stålpindene og knit-piks pindene og det er at stålpindene er hårde og kolde at strikke med - modsat knit-piks pindene de er "bløde" og aldrig kolde så med mine fingre som ikke tåler kulde er de bare perfekte - det er det bedste strikketilbehør jeg nogensinde har købt.(qwe

knus Minniesmor*198*

Mosterkoster
27-08-2008, 15:27
Jeg er rigtig glad for mine pinde. De er lækre og spidse og ikke mindst glatte. Om det går hurtigere, det ved jeg ikke, men jeg er glad for dem og fryder mig over at strikke med dem, så på den måde får jeg måske lige taget et par masker mere. *120*

avj
27-08-2008, 15:35
De er lækre og spidse.
hvilket gør dem rigtig gode når man strikker lidt fast, derudover er de fantastiske at strikke lace med.

inge73
27-08-2008, 20:12
Hej alle Rokkere
Jeg har købt det lille sæt hvor der str. 4, 5 og 6 mm pinde, og 3 længder wire.
Også har jeg købt en fast rundpind i str 3, de er bare så lækre at strikke på.
Også er de jo også smarte, før var det som regel kun ældre der strikkede, men nu er der jo også mange unge der gør det, også gør det jo ikke noget at de er lidt fancy.

Inge

(qwe

Gertrud
29-08-2008, 01:03
Hejsa.
Jeg er også tilhænger af Harmony Knit Picks.
Har også et sæt fra str. 3½ til str. 8 med tilhørende 3 wire og "stopklodser"
Det er absolut de bedste pinde jeg nogensinde har strikket med.
Ellers har jeg tidligere kun brugt Addi pinde; men disse er en tak bedre/blødere og også lidt mere fancy.
Held og lykke med dine, hvis du har besluttet dig, efter at ha' læst kommentarerne.
Knus fra Gertrud. *131*

Strikkelene
29-08-2008, 14:56
Strømpepindene har jeg ikke prøvet. Men jeg har som sagt en wire på 120 cm og pinde 5 og 5½ at skrue på. Lige nu er pind 5 i brug til at strikke sjalet til min mor med. De er godt at strikke med, men det går ikke hurtigere.

jannie
30-08-2008, 12:52
Jeg fik i går et sæt Knit-pits af min mand + to nøgler regnbuegarn i Kauni Er det ikke bare dejligt med sådan en forkælelsesdag (a)

Pingvinen
27-09-2008, 19:25
Hej.Jeg har købt dem hos Sommerfuglen,og har lige modtaget dem for et par dage siden.De er bare rigtig skønne at strikke med.Det køb har jeg bestemt ikke fortrudt selv om de er ret dyre.Nu mangler jeg bare at finde et etui jeg kan have dem i.Men der er måske en af jer der kan hjælpe med hvor de kan købes? (a) mange hilsener
Pingvinen

Strikkelene
31-10-2009, 22:25
Vi talte om knit picks/pro her i eftermiddags til Krea Skør mødet. Nu har jeg været inde i de strikkebutik links, jeg har kunnet finde. Men jeg kan ikke finde nogen steder, hvor man kan købe de der dimser, man kan bruge til at forbinde flere wirer med på én gang. Skal man købe et helt sæt, for at få et par dimser? Eller hvordan?

jannie
31-10-2009, 22:40
Strikkelene her er et link hvor de har dem http://www.amagerstrik.dk/www/user1/?page=product_list&parent_menu_id=160&menu_id=160&action_menu=sub&cat_id=160&parent_cat_id=0

Mafalda
31-10-2009, 23:16
Pingvinen: de har nogen i stof og stil, tror der er 10 rum i sådan en og den kan sættes i en mappe..

Strikkelene
31-10-2009, 23:45
Tak skal du have, Jannie! Sommetider er det jo rart at kunne forlænge rundpinden med en ekstra wire. Jeg så Puskram forlænge et par wire med hinanden så hun kunne prøve sin søde bluse - næsten uden at tabe masker og blev meget overrasket, fordi jeg aldrig har set sådan en dims før.

Lidt senere!

Nu har jeg bestilt 1 pakke med 3 stk i.

Rysse
01-11-2009, 01:23
Pingvinen: de har nogen i stof og stil, tror der er 10 rum i sådan en og den kan sættes i en mappe..

Er der en netadresse til den butik ?

klasus
01-11-2009, 10:34
Hej.Jeg har købt dem hos Sommerfuglen,og har lige modtaget dem for et par dage siden.De er bare rigtig skønne at strikke med.Det køb har jeg bestemt ikke fortrudt selv om de er ret dyre.Nu mangler jeg bare at finde et etui jeg kan have dem i.Men der er måske en af jer der kan hjælpe med hvor de kan købes? (a) mange hilsener
Pingvinen

CD-Lommer dur lige præcis til dette formål, og man kan få rigtig mange cd-mapper - og har måske allerede en liggende i gemmerne, ligesom jeg *120*

Strikkelene
04-11-2009, 19:52
Yes! Jeg har modtaget mine forlængere i dag og jeg er ved at prøve dem nu. Det virker fint.